Hoi meiden Ik zit met een vraag. Kom er zelf niet zo goed uit dus graag jullie mening/ervaring. Noud is nu 7.5 maand en ik ben al die tijd thuis geweest ivm contract niet verlengd tijdens verlof. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen voor 32 uur. Reistijd is flink omdat ik nog geen rijbewijs heb (ben wel bezig) Dit zou betekenen dat ik op mijn werkdagen Noud helemaal niet zie. Ik ga de deur uit voor hij wakker wordt en ben pas thuis als hij alweer slaapt. In hoeverre is dit "slecht" voor hem? Gaat hij er last van krijgen als hij mij die dagen niet ziet? Overdag is hij dan bij oma of gastouder. En sochtends en savonds is papa thuis.
Slecht zal het in mijn ogen niet zijn, hij zal moeten wennen waarschijnlijk, maar dat vind ik normaal. Hij gaat ook andere kindjes zien en meestal vinden kindjes dat erg leuk.
Oei, moeilijk. In hoeverre het slecht is voor hem geen idee. Maar zou je dat zelf wel willen? Ik werk 34 uur in 4 dagen en zie Dafne alleen half uurtje ochtend en uurtje avond, en dat vind ik al erg weinig. Mijn vriend ziet Dafne doordat hij 's nachts werkt een aantal dagen in de week niet en dat vindt hij best zwaar. Ik zou zelf niet willen dat ik haar 4 dagen in de week helemaal niet zie.
Nee liever zou ik het ook niet willen natuurlijk. Maar ik moet nu eenmaal werken en ben het thuiszitten eerlijk gezegd ook best wel zat. Liefst wil ik hem sochtends en savonds zelf verzorgen/in bed doen elke dag
Ik zou de baan aannemen. Je bent bezig met je rijbewijs, dus hoelang zal het zo zijn? Hooguit een paar maanden..
Klopt prins03 Zit denk ik op 3/4 dus nog even en ik heb hem. Dan zie ik hem op werkdagen sochtends een uur en savonds kan ik hem naar bed brengen
Als het voor tijdelijk ia zou ik de baan wel aannemen. Misschien tot die tijd wat extra lessen zodat je sneller je rijbewijs hebt?
Als de vader er gewoon sochtends en savonds is lijkt het me zeker niet schadelijk. Als het financieel nodig is om te werken zou ik deze kans pakken. Je kan vanuit daar altijd nog rondkijken voor iets anders. En zeker als je straks je rijbewijs hebt en dan minder reistijd hebt. En anders laat je hem lekker bij jullie slapen snachts, hoef je hem niet helemaal te missen.
Voor hem zal het niet slecht zijn, alleen wennen. De situatie verandert en dat kan hij moeilijk vinden. Maar of het ook goed is voor je moederhart is een tweede Toch zou ik de baan aannemen. Het is tenslotte voor tijdelijk en je krijgt er veel financiële vrijheid voor terug. Daardoor kun je ook leuke uitstapjes plannen anders dan het park/kinderboerderij/speeltuin
Goed voor mijn moederhart is het sowieso niet Krijg het al spaans benauwd bij het idee. Dacht er toch een stuk makkelijker over voordat hij geboren was.. Daan: zou willen dat hij bij ons wilde slapen. Maar helaas. Hij slaapt alleen maar in zn eigen bedje Bedankt voor jullie reacties. Ben bang dat ik hem te kort doe door te gaan werken. Weet wel dat het niet zo is maar is puur mijn gevoel. Moet echt door de zure appel heen bijten denk ik
hier ziet papa de kinderen alle ochtenden niet (gaat voor 6 uur de deur al uit) sommige avonden pas thuis als ze op bed liggen ze zijn er nu aan gewent
Voor een paar maanden is dat zeker te doen. Ik werk ook 4 dagen. Op 3 werkdagen ga ik de deur uit als hij nog slaapt (6.30), op 1 dag begin ik wat later en breng ik m zelf naar oma en zie ik m een uurtje. Na werk zie ik m altijd 1.5-2uur. Ik heb op m'n vrije dag rn weekend echt alle tijd voor hem. Hebben poets genomen zodat ik ook die tijd niet hoef te missen! Ik werk trouwens 4x9 (moet nu ff voor specifiek project) Vanaf 1 juli wordt dat 32uur en ga ik 3x9, 1x5 werken. Is dat nog iets voor jou? Ik begin heel vroeg, dan mis ik t minst van m'n kind en heb ik ook geen file(stress)
En nog ff over je tekort voelen gevoel. Ik snap m, ik voel m ook nog steeds regelmatig. Maar door er 100% op andere momenten te zijn en de ruime financiën kunnen we m veel meer geven dan wanneer ik niet zou werken. En ik ben een veel leukere moeder als ik ook kan werken en me kan ontwikkelen dus ook dat is in z'n voordeel.
Dankje voor je uitgebreide reactie humtum. Ik ga nog kijken of ik kan onderhandelen om die eerste maanden bijv 28 uur te werken zodat ik hem zelf in bed kan doen savonds. Helaas is 3 keer 9 en 1 keer 5 niet mogelijk. Herken je deel over werken wel hoor. Ik ben een leukere moeder en vrouw als ik ook werk. De hele dag thuiszitten wordt ik heel ongelukkig van. Maar van 24/7 bij hem zijn naar 4 dagen in de week niet zien vind ik wel even slikken.
Andere werkende moeders: hoeveel zien jullie je kind(eren) op jullie werkdagen? En hoe vinden jullie dit? En de kids?
Ik werk 4 dagen. 'S morgens is het aankleden, fles en naar de oppas. Om 8.45u moet ik op mijn werk zijn. Om 17.30u ga ik weer richting huis. Dan heeft mijn vriend onze dochter opgehaald en komen we ongeveer tegelijk thuis. Eten is dus meestal makkelijk. Na het eten, rond 19.30u, gaat onze dochter naar bed. 'S morgens is het ongeveer 45min thuis, 10min auto en nog 10min bij de oppas. 'S avonds 1 - 1,5uur, afhankelijk van het verkeer. Op dinsdagen heb ik vroege dienst en moet ik om 8uur op mijn werk zijn. Dan sta ik rond 5.50u op. Is heel vroeg, maar mijn vriend sport om 18uur, dus ik moet dan op tijd thuis zijn