Baby 4 kg bij 37 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sm1990, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Onze baby liep al vanaf 20 weken enorm voor.. maar tis alleen maar meer en meer geworden.. er hebben al zeker 5 gynacologen en verloskundigen gevoeld de laatste weken en ze schatten hem allemaal nu rond de 4 kg (37 wk)
    Ze zijn van plan me gewoon tot 42 te laten lopen als het niet eerder begint wat inhoud dat hij wel 5 a 5.5 kilo kan worden..
    ik zie er echt tegenop...
    meer mensen ervaring mee?

Ik weet dat het niet altijd betrouwbaar is maar omdat ik zoveel echos en controles heb gehad en het steeds hetzelde geschat word geloof ik dit dus wel. Mijn man was 5600 gram bij de geboorte dus aanleg is er wel.. :p

2. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Ik liep ook vanaf 28 weken onder controle omdat ze een grote baby verwachtten. In het ziekenhuis dachten ze dat het wel mee viel na het maken van de groeiecho's die om de twee weken gemaakt werden. De verloskundige stuurde me toch telkens terug omdat ze het echt een grote baby vond worden. Na aandringen van de verloskundige ben ik met 39 weken ingeleid en bevallen van een gezonde dochter van 4695 gram. De bevalling viel overigens erg mee, het was gelukkig de tweede!
    In het ziekenhuis hadden ze niet verwacht dat ze zo groot zou zijn. De verloskundige had het dus toch bij het rechte eind. Blijkbaar zeggen de handen van een ervaren verloskundige meer in deze termijn dan een echo.

3. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Bij mij zowel met de hand gevoeld als met echo's en allemaal t zelfde..

Ik hoop ook echt voor de 40 wken te bevallen!
    Wat voor maatje had jou kindje toen t geboren werd?? :)

4. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Als je het zelf echt niet meer ziet zitten zou ik doorzeuren! Inleiden is ook geen pretje ( bij allebei mijn dochters ben ik ingeleid) maar een bevalling van een te grote baby ook niet.
    Mijn dochter heeft 1 dag maat 50 aangehad. Ik had dat als eerste pakje voor haar gekocht. Ze heeft verder alleen maar 56 aangehad.
    Je krijgt wel veel schouderklopjes van mensen trouwens. Zelfs op het consultatiebureau vroegen ze: "Hoeveel????, ben je natuurlijk bevallen??? Ach, meisje toch!"

5. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Nee dat zeggen ze ook steeds inleiden is niet goed t moet spontaan komen enzo.. Ik neem sowieso n ruggeprik daar mag ik van te voren al voor kiezen dus die staat klaar in principe.
    Maar voor de baby ist ook niet goed om door een gesloten deur te breken volgens mij gynacologen..
    En vandaag zeiden ze nog so what? als hij 5 kilo of meer weegt
    dus hun krijg ik echt niet zover...
    ik maak me ook zon zorgen dat hy blijft haken met zn schoudertjes en dat breekt ofso :(

6. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Bij mijn oudste dochter (3570 gram) ben ik met 39 weken ingeleid wegens een zwangerschapsvergiftiging. Deze inleiding was echt verschrikkelijk tot de ruggeprik....had ik dat maar eerder gedaan.
    Bij mijn jongste dochter wist ik al dat ik voor een ruggeprik zou gaan. Maandag heeft de verloskundige me gestript en toen ik dinsdagochtend in het ziekenhuis kwam bleek ik al een krappe twee centimeter ontsluiting te hebben. Ze konden om 8.30u al mijn vliezen breken en hebben ze me aan de weeopwekkers gelegd. Tegen 12.00u heb ik om een ruggeprik gevraagd en gelijk gekregen. Om 15.58 is ze geboren. Ze heeft niet vastgezeten o.i.d. Maar ze was ook erg lang en had een vreselijk bolle toet.
    Deel je angsten met de gynaecologen! Heb je nog een verloskundige die iets voor je kan betekenen? Ik ben in Breda bevallen en ze deden echt niet moeilijk over inleiden.
    Veel succes en het komt vast allemaal goed! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

7. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ik loop in t ziekenhuis moet morgen weer naar de verloskundige in het ziekenhuis.. Zowel de verloskundigen als de gynacologen zien geen nut van inleiden.. ze vinden dat je een kind van ruim 5 net zo makkelijk 'uit kan poepen"(hun woorden)' als n kind van 3 kilo...
    Heb al heel vaak gezegd me druk te maken maar ze zeggen dat t niet hoeft en word weggewuifd..
    B edankt voor je antwoord!
    Ben ook bang dat t alsnog niet past en een spoedkeizersnede word baH!

8. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Succes morgen! Misschien is hij ook wel heel lang, dat brengt ook gewicht met zich mee en daar merk je tijdens de bevalling niks van. Ik heb de bevalling niet als extreem ervaren, ik hoop dat dat voor jou ook zo is! Je hebt nog even. Misschien dient hij zich wel spontaan aan met 38 weken!

9. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ik hoop het! Mijn schoonmoeder heeft echt een trauma van haar bevalling van mn man met 5600 gram..
    Vind t helemaal niks dit allemaal.. helemaal omdat ze zo laconiek erover doen..
    maar ik hoop natuurlijk elke minuut dat de bevalling begint maar er zijn helaas geen tekenen dat t zou kunnen beginnen! :(

Bedankt!

Deel Deze Pagina