Baby 4 maand eet enkel eerste en laatste fles vlot

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 1979kik, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Hoi
    Vanaf het begin is mijn meisje een slechte drinker.daarom kreeg ze in het zh al dorstkoorts en ben ik na lang knokken moeten stoppen met bv. Ze was stevig bij de geboorte, 4.5 kg maar kwam vanaf het begin al niet aan haar minimummelk per dag.toch groeit ze goed en komt ze goed bij.ze meet 62,5 cm en weegt 6,700 gr. We gaven haar vanaf het begin nutrillon HA doordat het zh hiermee begonnen was. Ze 5-6 voedingen van gemiddeld 100 cc per dag. Doordat dokter zei dat er geen reden was voor de HA zijn we overgeschakeld naar nutrillon 1, toen begon de miserie. Ze dronk moeizamer en minder en werd terug snachts wakker voor een voeding. Op aanraden van dokter zijn we nu teruggeschakeld naar HA maar haar drinkgedrag blijft ongewijzigd. Enkel haar eerste en laatste voeding drinkt ze vlot, de andere voedingen om de vier uur moet ik erin proppen en dan wil ze echt niet.ze strekt zich, trekt haar hoofd weg. Ik maak me zorgen omdat ze volgens mij veel te weinig binnen krijgt!!! Wat kan de reden zijn? Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je dat het zo moeizaam gaat.
    Een voeding erin proppen kan niet goed zijn, als ze geen honger heeft kun je haar niet dwingen. Misschien past het beter bij haar om vaker op de dag wat kleinere hoeveelheden te drinken.
    Als je je zorgen maakt zou ik toch weer overleggen met de huisarts, misschien is er iets anders aan de hand.
    Succes en bij vragen hoor ik het graag weer.

Mirjam

Deel Deze Pagina