Hoi, Mijn zoontje is nu 5,5 maand en ik geef borstvoeding. Ik wil echter gaan afbouwen. Mag ik dan nu al starten met opvolgmelk of is het beter om eerst een paar weken nr. 1 te geven? Indien het beter is om te starten met nr.1; is het dan erg als dat pak eerst opgemaakt wordt en hij dus langer nr.1 krijgt? Groetjes Jory
Hoi Jory, Je mag gerust starten met de opvolgmelk (nr. 2). Dan hoeft je zoontje ook niet meer te wisselen van voeding. Groetjes Linda
Hallo Jory, het overstappen naar opvolgmelk komt niet op een paar weken. Wel is het goed om te weten dat je zoontje van de opvolgmelk maximaal 800 ml per dag mag. Opvolgmelk wordt ook gegeven in combinatie met bijvoeding. Wanneer je zoontje nog geen hapjes krijgt, kun je beter beginnen met zuigelingenmelk (nummer 1). Het is geen probleem om dit pak op te maken en dan met de opvolgmelk verder te gaan. Groetjes van Petra
Hoi, Bedankt voor jullie reactie's. We zijn sinds een paar dagen ook begonnen met fruit/groentje hapjes. Dit vindt hij heerlijk! Denk dat we dus starten met nr. 2 als we de borstvoeding afbouwen. Gr, Jory