Hier gaat ze altijd met papa douchen: ik kleed haar uit op de commode of in onze slaapkamer (warmer) en haal eventueel een lotiondoekje over de bips, doe een hydrofiel om de onderkant en geef haar aan papa die al onder de douche staat. Hij gaat met haar op schoot op t Ikea krukje van 4 euro zitten en sopt haar daar in, inclusief haartjes wassen etc, en spoelt haar lekker af. Als hij bijna klaar is roept hij mij, ik pak haar weer aan in een badcape met een hydrofiel erin en ga haar rustig afdrogen, insmeren/masseren met olie en aankleden, terwijl papa zijn handen vrij heeft om zelf verder te douchen etc. Werkt prima!
Ik heb een paar hernia's, dus 's morgens ben ik niks waard. Papa gaat dan vaak onder de douche met de kleine man. Hij is daar heel handig in: Maxi cosi met badlaken klaar zetten Zelf uitkleden en badjas aan Kindje op commode uitkleden en badcape aan, in de maxi cosi leggen Naar badkamer lopen en maxi cosi neerzetten Man badjas uit en water in de douche aan en op temp brengen Kindje uit maxi cosi Lekker poedelen met z'n tweeen Kindje in maxi cosi en goed de badcape en badlaken er om heen vouwen Papa wassen en afdrogen en badjas aan Papa met maxi cosi naar babykamer en kindje op commode verder afdrogen en aankleden Zo doet mijn man dat! Echt super handig, en hij gebruikt de maxi cosi, en niet het wippertje, want in de maxi cosi kan hij geen kant op en is hij lekker geborgen. Succes!
en als je douchen eng vind kan je dit nog altijd gebruiken ByKay AQUAcarrier, waterbestendige draagdoek, Bestel nu!
Ts: je kleine is 4 maanden en past niet meer in het badje? Wat voor badje is dat dan? Die van ons is bijna 2 en zit nog in het badje hoor! En als je toch over 3 maanden gaat verhuizen zou ik me niet druk maken om hobbelig laminaat. doe dan wat minder water en leg een zijl onder het badje ofzo.