Baby 4 maand slaapt huilt ‘s nachts veel en komt vaak voor voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos97, 26 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    #21 Roos97, 29 apr 2023
    Laatst bewerkt: 29 apr 2023
    Ja ik twijfel er nog wel eens over, we wonen in een oude boerderij die niet zo goed geïsoleerd is. Het koelt in de nacht snel af. We wisselen in kleding af om te kijken of het uitmaakt. Afgelopen nacht heeft ze weer veel gehuild en ik twijfel nu of het de kou niet was. Mijn partner heeft het constant koud met een fleece pyjama aan, waar ik het in een shirt alleen het bed uit zweet. Ik kan het dus slecht inschatten. Maar als ik haar nekje voel, voelt ze vaak lauw warm, dat vind ik zo lastig in te schatten. Ook als ik kijk op de temperatuur op de babyfoon, is die vaak rond de 16/18 graden. Mijn partner zegt dan dat het waarschijnlijk komt omdat ze er dicht bij ligt en haar lichaamswarmte dan ook wordt gemeten. Ze was vannacht weer ontroostbaar en toen ik haar tegen 7:00 bij me legde, heeft ze nog even rustig geslapen, dus nu twijfel ik wel.

2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Het is het proberen wel waard, denk ik. Ik had ook niet verwacht dat hij het koud had. Maar omdat hij bij ons in bed goed sliep, heb ik hem toch een mutsje opgedaan en nog een omslagdoek om gedaan, waarbij die muts ook nog over zijn hoofd zit. Was een wereld van verschil. Hij slaapt sowieso beter met mutsje, merk ik.

3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Buiten wat ik eerder schreef over slaapregressie denk ik inderdaad dat kou ook mee kan spelen. Hier heeft mn zoontje het ook al snel koud wanneer het kouder is dan 19 graden in zijn kamer. Hij slaapt nu met winterslaapzak en rompertje en 19-20 graden kamertemperatuur. Kouder dan moet hij echt nog een pyjama erbij aan anders is hij de hele nacht wakker.

Ook die groene poep zou ik echt in de gaten houden. Hier een zoontje met koemelkallergie en knalgroene poep gehad, maanden lang. Ook nog heel veel andere klachten maar die groene poep was wel echt opvallend...

4. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw

Oh echt joh, ben je dan niet bang voor warmte stuwing? Het gekke is dat ze overdag zonder kleedje gewoon in de kinderwagen slaapt. Dat maakt allemaal niets uit, ik merk ook dat ze snel zweterig voelt. Ik vind het zo lastig inschatten

5. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    Ze heeft eindelijk weer 4 goede nachten gemaakt. Ze slaapt vrij rustig tot ongeveer 5 uur en is telkens weer vrij snel in slaap te krijgen als ze wel in de nacht wakker wordt.

Waar het precies aan gelegen heeft weten we niet maar we hebben nu een aantal dingen veranderd. Ik ben volledig gestopt met zuivel en ook even geen hapjes meer, ze heeft nauwelijks tot geen krampjes meer. We hadden al een vaste avond routine, maar ik geef nu ‘s nachts geen voeding meer, tenzij ik echt een honger huiltje hoor. Anders probeer ik haar weer in slaap te helpen met de speen, op de billen kloppen en witte ruis. Overdag voldoende wakker tijd en slaapjes proberen te volgen. Wat we wel zien is dat ze ineens meerdere ontwikkelingen tegelijk heeft doorgemaakt in enkele dagen, ze kan rollen, speelt met de voeten, maakt veel meer geluiden en is ontzettend bewegelijk. Dat zal de slaapregressie wel zijn geweest. We hopen dat het zo doorzet! Bedankt allemaal voor de adviezen!

Zoe123, Cinnabun en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina