S'nachts wakker maken of niet??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gmzmls, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gmzmls

Gmzmls Nieuw lid

4 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    Istanbul
    Hoi,

Mijn dochter van 2 maanden slaapt snachts netjes door. Ik geef haar rond 12 / 1 uur haar laatste voeding en word ze sochtens om 8 uur ongeveer wakker.
    Wij wonen in İstanbul en hier is het zo dat we elk maand voor controle naar de kinderarts gaan.

De arts heeft mij vandaag verteld dat ik haar rond 4 uur snachts wakker moet maken en moet voeden. Nu weet ik niet wat ik moet doen, want lijkt me gek om een lekker slapend kindje wakker te maken, ze wordt toch zelf wakker wanneer ze honger heeft? Of denk ik hier verkeer over?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoeveel weegt ze? In Nederland hanteren ze vaak vanaf 6 weken of 4 kilo(?) mogen ze doorslapen. Ze krijgt nog een late avond voeding dus in onze beleving is dit netjes hoor!

3. Gmzmls

Gmzmls Nieuw lid

4 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    Istanbul
    Ze woog vandaag met 9 weken 4.950kg. Erg netjes aangezien ze precies 3kg is geboren :)

4. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze voldoende allert is bij het wakker worden, lekker laten slapen. VAN slapen groeien ze ook is mij verteld. Hier kreeg ze met twee weken een voeding om 10.30 en daarna om 05.00 weer. De tijden tussen de voeding in werd langzaam meer. Volgens mij zat ze met 8 weken op 22.00-07.30 en met 12 weken op 20.00-08.00 nu met precies 1 jaar op 18.15-07.45

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    De vuistregel die vaak gebruikt wordt is dat ze per kg lichaamsgewicht 2 uur mogen doorslapen. Dus een kindje van 5kg mag een nacht maken van 10 uur zonder voeding.
    Mits je kindje natuurlijk alert wakker wordt en niet suffig is.
    Ik zou je kindje zeker in de nacht niet wakker maken voor een voeding, ik denk dat ze inmiddels oud genoeg is zichzelf te laten horen als ze honger heeft.
    Ik zou zelfs voor m'n eigen nachtrust proberen om de fles van 12 uur wat te vervroegen, zou 12 uur wel erg laat vinden. :)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je, ik las je berichtje bij de LK ..
    Heb je nog vragen waar we je mee kunnen helpen?��
    En is het al gelukt om te stoppen met bijvoeden?

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier sliep dl al vanaf de geboorte van 11.30-6.00 en na 3 weken van 22.00-09.00 Door. Cb deed hier nooit moeilijk over omdat ze alert wakker werd en ook goed aankwam in gewicht. Ze was overigens wel 4200 gram bij de geboorte en na een week weer boven geboortegewicht.
    Ik zou haar dus laten slapen als groei etc goed is.

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Lekker laten slapen, ze geeft het vast aan als ze honger heeft.
    Hier sliep de oudste met 9 weken van 21.00-7.00 en 2 weken later van 21.00-9.00. De natuur heeft vast geregeld dat kindjes pas doorslapen als hun lijfjes dat aankunnen.

9. Gmzmls

Gmzmls Nieuw lid

4 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    Istanbul
    Ah wat lief dat je dat vraagt. Heb sinds kort deze forum ontdekt, iedereen is zo behulpzaam, leuk om te zien :)
    Lijkt erop dat het beter gaat met borstvoeding, heb haar vandaag 1x voor het slapen snachts een fles gegeven.

Heb vandaag ook te horen gekregen van de dokter dat ze alleen aan mijn borstvoeding genoeg heeft omdat ze goed is aangekomen. Dat heeft mij ook meer zelfvertrouwen gegeven.

Nu ik zo alle reacties lees laat ik haar gewoon doorslapen, als ze honger heeft wordt ze wel vanzelf wakker :) bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina