Baby 4 maand slaapt slecht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kinderwens87, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Even op zoek naar ervaringen, opbeurende verhalen en mensen die mee willen denken, want ben ondertussen redelijk radeloos.

Onze uk is nu 4 maanden. De nachten waren in het begin al onrustig, het duurde even voordat onze uk het dag-nacht ritme door kreeg. Ook overdag slaapt hij niet veel, vaak korte slaapjes, maar is wanneer hij wakker is goed te pas. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed.
    Toen hij ongeveer 10 weken was, heeft hij 2 weken gehad waarin hij om 19.30/20.00 de laatste fles kreeg, en rond een uur of 5 de eerste. Tussendoor moesten we er misschien1 of 2 keer uit voor een speen.
    Na enkele weken werd hij steeds vaker wakker s nachts, ook langere periodes, soms wel 1,5 uur. De tijd tussen de voedingen lijkt te lang, dus de late fles opgeschoven naar een uur of 22.00/23.00, en zelfs even een nachtfles gehad (wat niet werkte, want hij sloeg dan s ochtends een fles over dus die snel weer gestopt). Toch gaan de nachten steeds slechter. Eerst was hij rond een uur of 3 dik een uur wakker, totdat hij steeds vaker wakker werd. Momenteel wordt hij ongeveer ieder uur wakker en heeft hij minstens 1 periode in de nacht waarin hij gedurende langere tijd ieder kwartier begint te huilen.
    We hebben al van alles geprobeerd. Hij krijgt nu rijstebloem in de laatste fles, maar op dit moment wordt het alleen maar slechter dus vannacht proberen hoe het is zonder (even uitsluiten dat hij hier last van heeft). Niet naar hem toe gaan, of langer later huilen, maar hij begint nu direct histerisch te gillen. Hij heeft geen honger, luier is schoon, geen krampjes. Het is net alsof hij wakker wordt en niet in slaap kan komen meer.

Iemand nog ideeen hoe we hem hier mee kunnen helpen? Dit is voor hem niet goed, en wijzelf zijn ondertussen ook wel aardig gesloopt:).

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Wat vervelend. Heeft hij geen pijn? Denk aan oorontsteking bv..wat gebeurt er als je een zetpil geeft en het bedje schuin zet?
    En verder zou ik dit topic bij het baby/dreumes gedeelte plaatsen, wordt veel meer gelezen dan hier.

3. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Bedankt voor je reactie zarah. Ik zie dat het topic ondertussen inderdaad verplaatst is:).

Ik weet niet of hij pijn heeft, vaak slaapt hij na het geven vaneen speen weer in voor een uur. Ooronsteking had ik ook al aan gedacht omdat hij gister steeds naar zijn oortjes greep, maar dat kan ook een teken van vermoeidheid zijn.

4. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Zojuist de huisartsenpost gebeld aangezien hij nu ook koorts krijgt. Dus inderdaad een zetpil en matras omhoog, en nu afwachten

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik lees even mee. Onze zoon is 6mnd en wij hebben hetzelfde probleem. Steeds meer en langer huilen in de nacht. Of we erheen gaan of niet maakt geen verschil.

6. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Toeval of niet, hij heeft vannacht geslapen als een roosje:). Niet 1 keer wakker geweest.

7. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Met zetpil geslapen? Dan is er toch iets aan de hand, wbt pijn of ongemak. Zeker als je het matrasje schuin heb gezet, vermoed ik toch wat oorpijn.

@Lumiere: tandjespijn? Of ook oorpijn? Geen groeispurtje ivm honger? Wat geef je voor voeding, hoeveel en ben je al aan bijvoeding begonnen? Misschien kramp van bijvoeding?

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bijvoeding krijgt hij al vanaf 4mnd. Zodra we bij hem komen gaat hij lachen.
    Daarom denk ik niet dat hij pijn heeft. Maar hier ook afgelopen nacht weer doorgeslapen!

9. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    We hebben sinds gister ook echt wel het idee dat hij pijn heeft. Dus even in de gaten houden, en morgen sowieso de huisarts even bellen. Laat die maar mooi even kijken.

10. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Even een update, afgelopen dinsdag toch maar met hem naar de ha geweest, aangezien hij wel sliep met zetpillen. Mogelijk toch pijn oid. Gelukkig geen ontstekingen oid, maar de huisarts gaf wel aan dat hij mogelijk in de last wat last had van zijn oortjes doordat de holtes vollopen. Dus advies, nog een paar nachten met zetpil naar bed en dan verder kijken.

Op eigen initiatief ook alle bijvoeding even stopgezet (sinds dinsdag geloof ik), even zeker weten dat hij daar geen last van heeft. Dinsdag, woensdag en donderdag nog een zetpil gegeven, dinsdag en woensdag redelijke nachten, dondedag erg slecht. Vrijdag en zaterdag geen zetpil meer gegeven, en zowaar 2 goede nachten gehad:). Mogelijk dus toch iets onder de leden gehad, en toch wat last van de rijstebloem. We starten bijvoeding (groentehapjes, rijstebloem laten we maar gewoon achterwegen voorlopig) ook pas weer als de nachten nog even rustig blijven, mocht hij dan weer slechter gaan slapen, kan het zijn dat het toch met de bijvoeding te maken heeft.

Share This Page