baby 4 maanden 8 tot 10 uur in de maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vroeg me wat af. wij willen dit jaar naar oostenrijk we zouden dus volgende maand gaan maar geen mijn situatie lijkt mij dat niet heel handig.

dus word het oktober november/december dat we een lang weekend gaan en dan volgend jaar weer 14 dagen.

maar kan dat wel met een baby?

ik weet dat ze niet te lang in de maxi cosi mogen maar dan kun je dus nooit op vakantie:(

het is 900 kilo meter en we rijden er meestal 8 uurtjes op als het goed loopt 7 uur.

fynn was al 1 jaar toen we met hem voor het eerst zijn gegaan.

in oostenrijk zelf hebben we een eigen appartement waar we heen gaan

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat ook gehad met onze dochter en we hadden haar er om de 2 uur even uit gehaald voor een korte pauze. Even liggen op een kleedje,wat drinken en daarna weer verder

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik neem aan dat jullie regelmatig even een stop/plas/voedings pauze inlassen toch?
    Je zult de baby ook de fles/borst moeten geven en dan kun je haar er even uithalen.
    Normaal gesproken is het niet goed om zolang een baby erin te laten liggen maar ik denk dat het voor een keertje wel kan en probeer de baby zoveel mogelijk tijdens stoppauzes uit de maxi cosi te halen zodat je toch iets afwisseld.

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij zijn ook naar Oostenrijk gereden toen dochter 4 maanden was, moesten nog wel iets verder.
    Maar wij hebben het dus met een overnachting gedaan en regelmatig gestopt, kleed mee in het restaurant en dan kon ze ven lekker haar gang gaan op de grond.

Verder lag ze de momenten in de auto eigenlijk gelijk weer heerlijk te slapen.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik weet dat onze buren aan 1 tour door gereden zijn naar frankrijk... ehmm ook zo'n 8 uurtjes geloof ik,

hun dochter sliep al door, en hun vonden het voor een keertje geen kwaad kunnen gewoon door te rijden,

dus hun zijn doorgereden, tot op heden ( hun dochter is 2,5 nu ) lijkt er nog niets mis te zijn met haar rug o.i.d.

ben er zelf ook niet zo'n voorstander van, maar ik zou denk ik wel bijv na 4 uurtjes even eruit halen, en daarna na 4 uurtjes ben je er al.

ik zou niet om de 2 uur doen, dan ben je het eventuele ritme dat je hebt ook weer helemaal kwijt,

Wij gaan over 4 weken op vakantie naar frankrijk en rijden ook in de nacht, ze zitten dan wel beide in een grote autostoel maar wij rijden de hele nacht door.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zijn van het s'nachts rijden.zodat we frankfurt en munchen voor de spits voorbij zijn.

we stoppen dus eigenlijk alleen voor het tanken 1 keer en dan tegen zons opkomst voor een broodje en wat drinken.

en voedingen als ze op fynn lijkt heeft ze tegen die tijd geen nachtvoeding meer nodig

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Toen onze dochter 4 maanden was, zijn we ook (op wintersport) naar Oostenrijk geweest. We zijn toen 's nachts gaan rijden. Hebben d'r voorzichtig van d'r bedje in de maxi-cosi gelegd, ze sliep gewoon verder tot ong. 8 uur 's ochtends. Toen gestopt voor een flesje en d'r even laten bewegen, en toen verder gereden tot de bestemming. Ze heeft steeds heerlijk geslapen en ook totaal geen last gehad van d'r oortjes (i.v.m. de hoogteverschillen).

Dus ik zou het persoonlijk makkelijk weer zo doen. Heel veel plezier alvast!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Voor een keer kan dat wel hoor. Wij zijn met onze dochter op wintersport gegaan toen ze 7 maanden was, ik zou een baby niet regelmatig zo lang in een maxi cosi willen hebben maar voor 1 keer lijkt me dat geen probleem.
    Wij hebben op de heenweg ook 's nachts gereden maar zijn toch meer gestopt dan alleen voor een keer tanken omdat ze wakker werd. Even uit de maxi cosi, liggen, een slok bv en weer verder.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    voor een keertje moet kunnen toch.
    je kan ook nog een handdoek opvouwen en onder in de maxi-cosi leggen dan liggen ze wat rechter

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Voor een keer kan dat best hoor. Toen Ayla ca. 3,5 maand was zijn we naar Frankrijk geweest voor een paar dagen. Was ongeveer 10 uur rijden. We hebben 's nachts gereden en Ayla heeft bijna de hele weg geslapen. Toen we vroeg in de ochtend even stopte voor koffie en een plaspauze werd ze wakker en hebben we haar uit de mc gehaald. Verder heeft ze er de hele reis in gelegen.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zelf wonen we in het buitenland en als we naar Nederland gaan is dat zo'n 6 uur rijden. We hebben uk altijd in de maxi cosi meegenomen en nooit gemerkt of gezien dat hij last had van de maxi cosi. Het is slecht om iedere dag je kind in die houding te vervoeren meer dan 2 uur maar voor een keer maakt het echt niet uit. Waar we wel rekening mee hielden is dat we de dagen er na niet veel gebruik maakte van de maxi cosi.
    Overigens zijn er wel oplossingen om je kind liggend te vervoeren zie Reiswieg - Veilig baby vervoer tijdens autoreis je kunt ze huren dus misschien voel je je er prettiger bij. Succes

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zelfs op de website van Maxi Cosi staat dat lang in de autostoel zitten voor een enkele keer geen probleem is. kijk hier Wij gaan ieder jaar naar Zweden, zo'n 12 uur rijden en wij rijden ook altijd 's nachts. Jelle was 10 weken en JItte 12 weken toen ze voor de eerste keer mee gingen. Lekker slapen in de auto, voeden en tanken als ze wakker worden en voor het ontbijt uitgebreid stoppen en ze even laten spelen. Gaat prima!

En ik moet eerlijk zeggen... Ik neem liever een klein babytje mee op vakantie dan een groter kind. Een baby slaapt het grootste gedeelte van de rit dus daar heb je verder geen omkijken naar (bij wijze van spreken dan hè?) en als we nu zo'n eind gaan rijden moet ik ze de helft van de tijd entertainen... Want slapen is er niet meer bij, het is veel te spannend allemaal... ;)

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke fijn bedankt voor jullie antwoorden!

fynn was met zijn 13 maanden toen echt een voorbeeld die heeft geslapen tot 15 min voor de bestemming heerlijk daar hadden we geen om kijken naar.
    ben benieuwd hoe dat nu gaat hahaha

z'n reiswieg is ook wel wat maar ik denk niet dat het heel erg handig is met een peuter ernaast die gegarandeerd wil spelen dan

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij zijn toen zoonlief 3 mnd was op wintersport geweest naar oostenrijk. We hebben op de heen weg een overnachting gedaan. terug niet. We zijn wel ong iedere 2,5 uur gestopt en er toen voor gezorgd dat hij minstens 15 min plat lag, dus iig uit de maxi-cosi-houding! ;)
    1 keer stonden we muurvast in de file. Toen heb ik hem in de auto uit de maxi-cosi gehaald zodat we niet gelijk na de file weer moest stoppen. Toen het weer begon te rijden heb ik hem terug gelegd en door gereden.
    Er schijnen ook reiswiegen te zijn waar in je de baby vast kan leggen en die met de gordel vast gezet kan worden. Misschien kun je daar is naar op zoek. Dat vertelde ze heir op het cb.

15. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het 2 jaar geleden ook gedaan met zoonlief, toen 4 mnd. Ook naar Oostenrijk toevallig ;)
    Bij elke stop hebben we hem uit de MC gehaald, even verschonen, de toiletten in Duitsland zijn zeer goed uitgerust. Voor een keertje kan dat echt geen kwaad!

Fijne vakantie!

16. misa

misa Niet meer actief

Ach als he voor een vakantiereisje is en verder niet, dan moet het kunnen. Met de nodige stops natuurlijk!

De tip van een handdoek in de maxicosi zou ik niet doen, want ik heb wel eens gehoord dat je met zulke knutselwerkjes niet verzekerd bent als er wat gebeurd.

En ik weet niet of je dat bedoeld: maar de kleine mag niet in een reiswieg in de auto slapen. :)

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Inderdaad niet in de reiswieg die je bij je kinderwagen koopt. De link die ik heb gepost dat is een speciale waar de kleine in de reiswieg vastligt. Nog nooit van gehoord maar blijkt hier al vaker gebruikt te worden.

18. misa

misa Niet meer actief

Ooh ja! Dat kan wel een goede tip zijn. Als je de plek niet hard genoeg nodig hebt voor vakantie spullen. :)

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    toen daniel 1,5 week was hebben we een rit van 5u moeten maken. na 2,5u een keer gestopt om hem te laten drinken/verschonen/spartelen en toen weer door. Wilde wel na 2u stoppen, maar toen sliep hij en ik ook dus was wim ff doorgereden tot daniel wakker werd. Volgens de vk was het niet erg, als je het maar niet wekelijks deed en op tijd stop voor drinken en bewegen ;)

20. Fransa

Fransa Niet meer actief

Als het sporadisch gebeurd is het echt niet zo erg hoor. Wij zijn met onze oudste voor het eerst naar NL gereden (9 rij-uren) toen hij 7 weken oud was. We gingen er om de 3 uur uitgebreid uit. Om hem de fles te doen en even te relaxen.
    Op de terugweg hebben we 's middags en 's avonds gereden tijdens zijn slaapuurtjes. Ging echt prima. En hij heeft er niets aan overgehouden.

Snap persoonlijk die stress over hoe lang in de maxi-cosi nooit zo goed. Heb me er dan ook nooit druk over gemaakt. Ze zitten hier echt niet langer dan nodig in de MC maar we doen niet moeilijk over zo nu en dan een lange autorit. En we moeten ook wel als we af en toe onze familie in NL nog willen zien.

Dus ik zeg; neem je tijd en gewoon doen! En mocht je het toch te lang vinden, dan doe je het toch gewoon in 2 dagen? Pak je halverwege gewoon een hotel!

Deel Deze Pagina