wiegje of ledikantje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Sassie81, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie81

Sassie81 Actief lid

21 sep 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

is het nodig om een wiegje te kopen? de meeste baby's slapen hier toch maar heel kort in?
    ik heb begrepen dat je ook een ledikant kunt kopen, waar je dan het bedje zo laag opmaakt dat je baby niet naar onderen, onder de dekentjes, kan zakken. hierdoor gebruik je natuurlijk alleen maar de onderste heldt van het ledikantje (de meeste zijn 120 cm en soms 140 cm lang).
    en is het nodig om een sluier oid om het hoofdeinde van het ledikant te hangen? dit mag toch alleen tot ze het zelf kunnen vastpakken en in het bedje trekken (volgens mij kunnen ze dit al heel snel). en als je dan het bedje aan de onderkant dekt, dan ligt de baby toch niet een onder de sluier?

hoop dat mijn vragen beantwoord kunnen worden!!

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Nee hoor, het is niet nodig om een wiegje te kopen. Het is wel het beste om je kindje de eerste tijd bij je op de slaapkamer te laten slapen, maar hij kan ook lekker in de kinderwagenbak hoor.

Een sluier is ook niet nodig, dat is alleen voor de sier. In verband met wiegendood maken we het bedje laag op.

3. Sassie81

Sassie81 Actief lid

21 sep 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    bedankt!

Deel Deze Pagina