Welke thee mogen kleine kinderen drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Hinata, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    welke thee mogen de kleine eigenlijk allemaal drinken? Mijn dochtertje is volgens cb wat te zwaar en wil proberen of ze wat meer thee gaat drinken in plaats van roosvicee
     
  2. huitje

    huitje Bekend lid

    18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Volgens mij mogen ze alle soorten thee. Nienke lust juist geen roosvicee en andere zoetigheid en drinkt alleen maar thee.
    Nu krijgt ze overigens wel 9 van de 10 keer gewone thee. (zonder suiker)
     
  3. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hier ook gewone thee. Ikzelf drink altijd zoethoutthee, maar het lijkt me niet dat ze dat al mogen hoor, dat kunnen die darmpjes nog niet aan.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Alle soorten thee (even opletten met kruidentheeën). Kinderen hebben vaak voorkeur voor vruchtenthee. Mijn zoon vindt aarbeienthee en rooibos heel lekker. Dochter drinkt geen thee
     
  5. yessie

    yessie Fanatiek lid

    27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Onze dochter vindt rooibosthee (van de drogist,zonder toevoegingen) lekker. Momenteel is brandnetelthee echter favoriet!
     
  6. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij voorkeur geen zwarte thee met theine.
    Hier drinkt hij alles ;)
     
  7. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Hier nog in de kruidenthee sfeer vanwege haar leeftijd; ze vind echt veel lekker favoriet
    rooibosthee, kauwgomballenthee (AH), theeinevrije zwarte thee (zonnatura) met een schepje melkpoeder en prinssenthee van pyramide. Ze drinkt ook wel en eens kamille en venkelthee. De kauwgomballenthee en prinsessenthee zijn noh te zoetst.
    Welke thee wel echt net limo is, is turkse appelthee van pickwick.
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Hier drinken ze voornamelijk princessenthee en kamillethee.

    Een kind van 1,5 mag wel zowat elke thee hoor, alleen zwarte theesoorten zou ik niet geven
     
  9. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    hier geef ik rooibosthee en verder eigenlijk nog geen. Wat is princessenthee?
     
  10. MamaBibi

    MamaBibi Actief lid

    18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Originele rooibosthee kan eigk nooit kwaad (wel opletten... de een is met honing, de ander kaneel etc.)
     
  11. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Piramide is een merk dat in natuurwinkels maar bij ons ook bij de jumbo verkocht wordt. Ze hebben 4 soorten kinderkruidenthee (halverwege de pagina)

    Piramide

    De sprookjesrood thee vond ik echt vies, heb verder alleen nog maar prinsessenthee geprobeerd maar die smaakt wel goed (lekker nmaar kaneel)
     
  12. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    mijn dochter lust (nog) geen thee maar mijn zoon wel.. hij lust ze allemaal wel. favoriet is cactus en kersen thee zonder suiker
     
  13. Hinata

    Hinata Actief lid

    22 nov 2009
    148
    0
    0
    mijn dochter vind sterrenmunt thee erg lekker dus als ik dat zo lees ga ik daar dus lekker mee door :) ze krijg toch niet meer dan 3 van die antilek bekers vol op een dag en zonder suiker
     
  14. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Mijn zoontje dronk toen hij kleiner was kabouterthee. speciaal voor kinderen.
    Deze haalde ik bij de Tuinen.
     
  15. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Als het om 1-2 slappe kopjes per dag gaat is die theine ook geen ramp hoor.
     
  16. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier praktisch altijd rooibosthee. Maar de laatste tijd drinkt ze het liefst water.
     
  17. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Liever ook geen groene of witte thee! Veel mensen denken dat dat zoals kruidenthee zonder theine is, maar integendeel.
     
  18. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vandaag ook maar eens brandnetelthee gehaald van Zonnatura: GROOT succes, dank je voor de tip! :D
    Kruitvat heeft ook rooibosthee met alleen maar rooibos erin trouwens.
     
  19. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier eentje die zot is van oma haar venkelthee :) Als hij 's morgens bij m'n ouders aankomt, gaat hij op de schoot zitten en drinkt gezellig met m'n moeder mee. Andere thee nog niet geprobeerd eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina