Het zal hier vast al vaker besproken zijn, maar kan het niet vinden dus toch maar even: ons zoontje is 4 maanden oud en is heel tevreden. Hij slaapt alleen sinds 3 dagen behoorlijk veel (in mijn ogen). Hij sliep altijd al goed, maar nu is het nog meer geworden. Zoals vandaag: 06.00 uur wakker, 06.30 uur fles 07.30 uur slapen tot 11.00 uur en dan fles 12.00 slapen tot 16.00 uur en dan fles 18.00 uur slapen (tussendoor nog een hazenslaapje) tot 21.15 uur en fles 22.00 uur slapen (waarschijnlijk tot morgenvroeg een uur of 6) Ik heb hem dus wel laten slapen vandaag om te kijken wanneer hij uit zichzelf komt. Voor de fles van 21.15 heb ik hem maar wakker gemaakt aangezien er dus al ruim 5 uur tussen de vorige fles zaten. Opgeteld slaapt hij zeker 18 uur per 24 uur, misschien nog wel meer als je de tussendoor slaapjes tijdens het wandelen meerekent. Ik vind hem niet suf, behalve zonet toen ik hem de fles gaf. Hij maakt dan weinig contact, gaapt constant en ik merk dat hij dan echt wil slapen. Heb hem er net ingelegd en het was gelijk stil, hij slaapt nu weer. Misschien maak ik me druk om niks, hij is ook wat anders dan anders door het 4 maanden sprongetje. Maar ja, bezorgde moeder he Bovendien krijgt hij zo maar 4 flessen per dag van 180 cc +6 schepjes, normaal kreeg hij daar 5 van. Hij is trouwens goed op gewicht en lengte hoor. Hoop dat iemand er iets over kan zeggen.
Kim slaapt niet zo veel als jouw zoontje, maar is sinds 1 a 2 weken ook meer gaan slapen. Normaal sliep ze steeds maar een half uur/drie kwartier per slaapje. Nu maakt ze ook slaapjes van 2 uur. Voor ons dus uniek. Dus misschien heeft het met de leeftijd/ontwikkeling te maken. Ben benieuwd of andere mama's met 4 maanden oude baby's dit herkennen.
Hij is al 4 maanden, dus ik zou zeggen: gefeliciteerd, je hebt het lekker even rustig. Als hij nou 2 maanden was of zo, dan zou ik zeggen: wakker maken voor de voeding na 4 uur, maar je zoontje lijkt zich steeds toch op tijd te melden, of jij maakt hem wakker. (dat zou ik nog wel blijven doen, alleen mag je best wat langer dan 4 uur aanhouden nu) Hij krijgt zo 800 cc binnen, dat is ook prima. Lize was rond die leeftijd hartstikke suf als ze haar late flesje kreeg, soms had ik het idee dat ze bijna doorsliep tijdens het drinken Nee hoor, naar mijn mening klinkt het niet verontrustend. Let er hooguit op dat hij overdag wel helder is, maar zo te horen is dat ook zo. groetjes Amber
Herkenbaar. Toen die van ons 'bijna 4 maanden was ging ie ook ineens drie slaapjes per dag maken van 1,5 tot 2 uur. Daarvoor was het hooguit 3 keer 3 kwartier. Heerlijk toch? Ik zou er maar even van genieten als ie verder inderdaad helder is. Geen idee of het met sprong te maken heeft, je kunt bij alles wel sprong zeggen... (maar ik begin een beetje allergisch te worden voor dat woord...) Onze kleine man heeft overigens wel in een spreidbroek gezeten tot 4 maanden en is er nu vanaf en veel beweeglijker. Misschien dat ie in ons geval daarom nu stukken langer slaapt overdag...
Van slapen worden ze groot, zeiden de mensen vroeger. Maar als je het niet vertrouwt, moet je het gewoon es ff vragen bij het CB. Maar je vind hem zelf niet suf, dus ik denk dattie gewoon veel slaap nodig heeft. Jesse slaapt ook vrij veel, ok, niet zoveel als die van jou, maar toch ook veel meer dan m'n oudste zoons, die overdag alleen maar kwartiertjes sliepen. Jesse kan ook zo tweeënhalf uur doorronken, vond ik eerst heel raar maar ik ben er nu aan gewend.
Onze dochter heeft ook ineens veeeel meer slaap nodig. En als ze niet snel genoeg in slaap valt wordt ze onrustig waardoor ze de rust niet vindt om te slapen en dan over haar slaap heen raakt en er geen land meer mee te bezeilen is. En dan drinkt ze ook slecht. Ze is na een voeding een uur wakker en of slaapt daarna of zou dan moeten slapen omdat haar humeur dan slecht wordt. Maar ze leert ook zo verschrikkelijk veel, ineens! "Praten", "zitten", spelen, dingetjes voelen en pakken, dat mama soms niet komt als je huilt (dan ben ik op mijn werk), drinken uit een flesje, 5 ipv 6 voedingen, oppas, kinderdagverblijf. Haar hele leventje staat op z'n kop, moet ze allemaal verwerken en een plekje geven. En daar is die slaap goed voor. Door te dromen kan ze dat verwerken.
Ok, bedankt voor jullie geruststellende antwoorden. Soms denk ik dat we Ayden te snel in bed leggen, dat doen we als hij echt hangerig en huilerig begint te worden. En meestal valt hij daarna eenmaal in bed vrij snel en geruisloos in slaap, dus denken we dat het ook slaap is waardoor hij zo wordt. Ach, het valt ook allemaal niet mee he, je wilt het gewoon goed doen. Vrijdag moeten we naar het cb voor prikjes dus vraag ik het daar ook maar even voor de zekerheid.
die van ons sliep ook zoveel altijd al gedaan en slaapt nog steeds best veel met 3 maanden sliep hij al van 20.00 tot 8.00/9.00 en overdag ook nog eens heel veel
Ik ben jaloers ik ben blij als die van mij een paar uur achter elkaar slaapt overdag hahaha, nee kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt maar idd. als ie niet suf is of wat dan ook denk ik dat ie het gewoon nodig heeft. En anders idd. even navragen.
Ons kindje slaapt ook ongeveer 18 van de 24 uur, volgens mij is dat prima hoor! Ik maak me er in ieder geval geen zorgen om, slapen is gezond, lijkt me; zeker als ie verder tevreden en helder is.
Mijn jochie heeft ook altijd heel veel geslapen (nu nog vaak) en ik heb het toen nagevraagd aan de kinder arts en die zei ook dat het verschilt per kind hoeveel slaapt ze nodig hebben. Dat is bij volwassenen ook verschillend he, de één kan met 6 uur toe en de ander moet 8/9 uur slaap hebben!
Heel herkenbaar! Mandy die slaapt ook zoveel... van 8 tot 11, 12 tot 14, 17 tot 19, 20 tot 22 en dan van 22:00 tot 7 weer...ook gemiddeld zo'n 18 uur!En ze heeft het echt nodig...Dat merk je wel..Zaterdag weggeweest toen heeft ze over de hele middag (11 tot 17) maar een kwartiertje geslapen..Dat hebben we gemerkt gisteren hoor(zondag)..
Maricha heeft dat ook gehad ineens rond die tijd van 4/5 mnd. Ineens leek ze van fles naar fles te slapen. Nu we paar mnd verder zijn, zijn het weer korte slaapjes van hooguit een uurtje met af en toe een uitschieter ertussen als we dagje dierentuin zijn geweest. Ik heb zelf altijd gedacht zolang ze goed groeit, goed eet etc. dat het dan ook echt goed was.