hallo allemaal, Wat kunnen wij beginnen met onze dochter? Zij draait zich om in haar bedje met alle gevolgen van dien. na een nacht slapen ligt ze helemaal boven in bed en 180 graden gedraait, dus met haar hoofd richting voeteneind. Dinsdagochtend vonden wij haar met een armpje uit de kom (grote paniek dus!) en sindsdien hebben we de spijlen dicht"geweven" met handdoeken zodat ze daar al niet meer in kan blijven hangen, maar wat doe je aan zo'n beweeglijke wurm? gr. Joeja
Gyano heeft dit ook een tijd gedaan..(vandaar dat ik nu ook een camera op zijn kamertje heb staan ) ik heb toen een lange slaapzak gebruikt en die achter ver onder het bedje ingestopt<--- dekens hielpen niet want dan trappelde hij zolang door dat hij dus ook boven in bed lag grtz Ramona
Hier ook sinds een paar nachten het geval. Bij ons wijt ik het aan zijn helmpje. Sinds hij dat heeft slaapt hij slecht en wordt heel vaak huilend wakker 's nachts en ligt dan op zijn zij of op zijn buik. Ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet vangen. Op de buik laten liggen werkt niet, dat wordt krijsen. En omdraaien, meestal ben ik de kamer nog niet af of hij ligt weer op zijn buik... Zucht, zeer vemoeiend dit...
Wij hebben een safety tent gekocht (weet niet of ze die ook verkopen in nl) maar dat is van een soort gaatjes stof gemaakt en gaat volledig om het ledikantje, zodat ze haar armpjes een beentjes niet buiten haar ledikantje kan steken en bovenop zit een koepel zodat als ze gaat staan er niet uit kan klimmen. Hier de link: http://www.toysrus.com/product/index.js ... Id=2404625 Die dingen zijn echt fijn!
Ik zou de handdoeken in ieder geval niet doen, Eva ligt regelmatig met haar mond bij de spijlen en het is dus niet veilig als daar handdoeken zitten. Wat Leeuwen omschrijft klinkt goed! Is inderdaad wel schrikken, een armpje uit de kom! Maar dat gebeurt niet veel denk ik. Eva ligt meestal overdwars aan het hoofdeinde te slapen (zoals de rechterfoto op mijn banner, maar dan hoofd naar beneden en lekker slapend ). En soms ook wel met haar hoofd aan het voeteneind. Ik laat haar lekker, als ze lekker slaapt maakt het toch niet uit? Ik leg haar wel goed als ze met haar hoofd helemaal tegen de spijlen aanligt, want als ze dan wakker wordt is het geheid huilen. Dan leg ik haar liever goed als ik wakker ben . Ik ga Eva niet vastleggen (slaapzak instoppen), want ik wil dat ze zelf gaat liggen zoals ze wil. En ze wil graag op haar buik slapen en dat gaat natuurlijk niet als ik haar in haar beweging belemmer.
Ik ben ook gestopt met anders neerleggen en terug draaien. Maar een arm uit de kom is natuurlijk wel andere koek. Handdoeken lijkt me ook niet echt veilig. Je kunt hoofdbeschermers kopen maar ook dat lijkt me niet echt safe, tenzij je ze van een gaasachtig materiaal hebt?
ik stop bij amy ook de slaapzak achterin, ze draait anders alle kanten op en ze wil niet op de buik liggen, maar draait toch. dus als ik t niet doe is het elke 10 minuten huilen geblazen, dan maar vast. (werkt soms ook neit hoor)
Een paar weken terug draaide Eva ook altijd naar haar buik, maar wilde zo niet slapen. Dit was alleen overdag, ik heb haar toen gewoon heeeeeel vaak weer op haar rug gelegd . Ze ging meestal uiteindelijk wel slapen, soms niet.
Dax mag van mij gerust op de buik liggen maar dan wel slapen. Maar hij legt zijn hoofd dus niet neer, gaat alleen hard huilen. Heel zielig om te zien, vooral met helmpje...
wij hebben het opgegeven tis nu regelmatig 30 graden boven.. dus dan is een slaapzak ook niet echt een optie enige is dat ze steeds met 1 been (soms 2) vast zit in de spijlen en ik toch serieus bang ben dat ze een keer niet meer loskomt want ze zit soms ECHT heel erg vast zo'n gaasje erom lijkt me wel ideaal overigens
is het gelukt met de slaapzak? wij doen het ook en er staat een camera op haar gericht. als ze wilt kan ze nu gewoon omdraaien ook al zit de slaapzak ingestopt maar sascha is dan ook al 6 maanden. misschien is een babyfoon met camera handig? dan kun je het goed in de gaten houden en naar haar toe gaan als ze omgedraait ligt.
Ik heb Eva gister avond alleen met een pyjama aan naar bed gedaan, maar dat was geen succes. Ze lag de hele tijd klem met haar benen tussen de spijlen en dat vind ik dan weer eng (zij scheen er geen last van te hebben, ze was wel wat onrustig). Dus heb haar (terwijl ze sliep ) maar een slaapzakje aangedaan. Dan kan ze met haar benen een stukje door de spijlen, maar niet helemaal.