herkenbaar voor iemand?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Racegirl, Jul 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn zoontje van 4,5 maand drinkt vaak een week of 3/4 heel goed en dan komt er weer een periode van slecht drinken. Hij drinkt dan vaak maar 120 of 130 van de 200 leeg per fles. Meestal is het na een paar dagen weer over en lijkt hij weer een inhaal slag te maken. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik probeer hem dan tussen door kleinere beetjes aan te bieden omdat ik bang ben dat hij anders te weinig binnen krijgt. Hij krijgt inmiddels ook groente en fruit maar hij doet dit al van kleins af aan. Zijn er meer moeders die dit herkennen? Hij is verder vrolijk en poept en plast goed, ik ben inmiddels zover dat ik het van me af kan zetten en niet te veel ga pushen maar in het begin werd ik er zo onzeker van. Dan wilde ik er het liefst in proppen... een kind moet toch drinken dacht ik dan...
    Pfff ik laat het maar los maar vind het erg moeilijk, nu zit hij ook weer in zo'n periode, de weken hiervoor heeft tie echt gegeten als een dijker en nu is het weer bal.

Groetjes

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    heeeeel herkenbaar. eerst ook de strijd aangegaan,maar had weinig zin. Mika heeft nog maar 3 flesjes maar vertikt het om zijn ochtendfles nu leeg te drinken, van de rest krijgt hij nu pap.
    Zolang je kindje vrolijk is goed groeit is er niks aan de hand maar ooow wat ken ik je gevoel.

3. Racegirl

Hoi Tassie,
    Bedankt voor je reactie, ja echt heel frustrerend dit. Jouw kleine is al wat ouder maar die doet het nog steeds dan. Ik had gehoopt dat het misschien over zou gaan maar ik denk dat hij van die periodes blijft houden. Doet jouw kleintje dit ook al van kleins af aan? Hij is verder vrolijk en doet het goed dus ik moet me er misschien ook niet te druk om maken maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;) hij mag nu ook fruit en groente dus daar geef ik hem dan tussendoor ook maar wat van en dan wat water want voor je gevoel moet er toch genoeg binnen komen zeg maar. Thanx meid!!

4. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    eerste periode was hij erg hongerig haha. Mika doet dit idd sinds hij een paar weken was,pfff zo frustrerend in het begin. wij hebben nu zoiets laat hij een beetje staan ok hij eet nu ook redelijk voeding erbij.ik geef hem nu om 15.00 een bakje griekse yoghurt krijgt hij vocht en zuivel binnen,miss een tip voor als hij ouder is haha.Ik denk dat we deze strijd nog wel een paar maanden hebben.Ze hebben het idd over fases hier ook maar die fases duren geen paar dagen vaak een paar weken en drinkt dan weer een paar weken goed.leuk al die kleintjes haha ach als ze tevreden zijn.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Zijn dit niet de regeldagen? Dat hij een sprong heeft gemaakt in zijn ontwikkeling? Misschien even googlen op regeldagen?

Heb zelf nog geen kids, maar heb hier wel al vaker iets over gelezen. Anders zou ik het ook niet weten.

6. Racegirl

Bij regeldagen dacht ik dat ze juist vaker willen drinken, sprongetje zou het best kunnen zijn, wel balen dat dat dan elke 3/4 weken terug komt. Ach ja hij ziet er tevreden uit en is vrolijk dus volgens mij heeft hij er weinig last van. Het is moeders die er meer problemen mee heeft ;).
    Bedankt voor jullie reacties en tips in ieder geval!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen zijn geen machientjes. Ze groeien en ontwikkelen niet in een rechte lijn, maar in 'schokjes'. En daarbij hoort dat ze de ene keer meer eten nodig hebben als de andere keer.
    Ik zou niet gaan aandringen als je kind een tijdje minder wil. Gewoon je kind de regie geven.

8. Racegirl

Nee ik snap dat het geen machientjes zijn, en ik begrijp ook dat ze de ene keer meer honger hebben dan de andere keer dat hebben wij ook. Maar ik vroeg me af omdat er een patroon in zit en het elke keer terug komt of het iets is waar meer moeders tegen aan lopen. Bedankt voor je reactie in ieder geval

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja joh, het is echt heel herkenbaar! Hier hadden ze dagen dat ze 6 keer dronken en dagen dat ze 12 keer dronken! Vaak merkte je dan achteraf dat ze opeens gegroeid waren of opeens iets nieuws konden en kwam er zo iets van 'o, DAT was het dus!', hoef je je echt geen zorgen over te maken hoor!

Share This Page