huilen tijdens de fles...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moontje2008, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hallo,

Fiene is nu 4 maandjes.

sinds een dag of 5 begint mijn meisje te huilen tijdens de fles. de eerste 60 a 70 cc gaat goed, maar daarna begint ze met de benen te trappelen, wordt boos en begint te huilen. Ze wil nog wel gewoon drinken. het enige wat helpt is overeind houden en laten boeren (wat goed lukt).

heb grotere speen geprobeerd (difrax) maar dat werd niet wat, vanmorgen dr brown fles gehad, maar daar wordt het niet beter van en ze laat dan zelfs een hoop staan (dronk een week terug 5 flessen van 200). ze was net echt aan het krijsen, dus pak de difrax maar weer.

Als ik op internet kijk, dan staat er veel over verborgen reflux.. maar ze huilt voor de rest nooit, slaapt normaal, kan goed boeren, was verleden maand bijna 1300 gram aangekomen..

voor de rest kwijlt ze veel, stopt alles in haar mondje, heeft continu haar handje in haar mond, dacht eerst aan tanden, maar kan nog niets ontdekken. haar mondje is ook niet wit, zie geen spruw.

het enige wat is veranderd is dat ik van het cb mocht beginnen met fruit en dat dus heb gedaan.. een paar hapjes elke dag, ze heeft er niet veel zin in, drukt het naar buiten.

Maar kan dit invloed hebben op het drinken van de fles? dat ze last van haar darmpjes heeft?

Mijn eigen gevoel is stoppen met de bijvoeding en het twee weekjes later nog eens proberen.

ze heeft ook de eerste 3 mnd infacol gehad en dat hielp toen wel goed, maar ben daar een maand terug mee gestopt.. in principe moeten de darmpjes nu toch goed werken?

vind het zo zielig dat ze moet huilen, maar na de fles kijkt ze me lachend aan en begint ze te kirren.. ze heeft geen koorts.. is voor de rest vrolijk, slaapt 's nachts zo'n 8 uur..

heeft een van jullie misschien een idee? ik zit er een beetje doorheen met ook nog een driejarige die tijdens de fles vanalles uithaalt wat god verboden heeft..

heb hetzelfde ook bij de voedingsdeskundge neergezet, mag wel niet dubbel, maar misschien weet een van jullie de oplossing..

ze ligt nu luid kirrend keihard in de wipstoel tegen haar speelboog te slaan.. echt ziek ziet ze er niet uit...

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik herken het hoor, mijn zoontje is nu 4,5 maand en vertoont exact hetzelfdee gedrag. Zou het een sprong kunnen zijn...? Dat is het bij mijn zoontje vaak, na een week gaat het vaak weer beter. Ik heb gelezen dat baby's ongeveer rond de 4 maanden een sprong maken waarbij het reflexmatig drinken weg valt en de baby bewust moet gaan drinken. Er stond ook: heb je de laatste tijd gemerkt dat de fles leeg drinken niet meer vanzelf gaat, dat kan kloppen. De zuigreflex van je kindje is verdwenen en je kindje zal nu bewust moeten gaan drinken. Dit kost soms wat moeite maar oefening baart kunst. Mijn zoontje heeft elke 4 weken een periode dat het drinken slecht gaat. Het zelfde wat jij beschrijft, fles weg duwen, huilen, lijkt wel honger te hebben maar drinkt maar weinig hij wordt ook echt boos af en toe.
    Hopelijk is het een fase en snel weer over ;)
    Succes hoor

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bedankt, nu je het zegt.. Het lijkt idd alsof ze af en toe vergeet te zuigen en gefrustreerd raakt.. En ik lees dat meer baby's dit hebben rond 4 mnd..
    En gelukkig heeft ze genoeg buffer (lees babyvet) om eens een paar daagjes wat minder te drinken..

Heb het vandaag alleen ff gehad, heb de zorg overgedragen aan mijn man en ben in bed gekropen...

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Misschien een gekke opmerking.. Maar is het geen tijd om 1 fles te laten vallen. Heeft ze wel honger als het weer tijd is voor de fles? Misschien is het voor je dochtertje beter om 4x180/6 of 210/7 te geven. En drinkt ze dan wel alles op..

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn oudste en jongste hebben ook zo gedaan tijdens de fles, tot frustraties toe, alles geprobeerd. Warmer, kouder, andere fles, ander iemand de fles laten geven etc.. Op t CB wilden ze mij niet serieus nemen en ze vroeg of ik de fles mee wilde nemen, dan zou zij t wel proberen.. Prima.. Hij dronk nog geen 10 cc toen en stond zij perplex. Ze vroeg of ik m genoeg afleidde, dat probeerde zij ook. Lopende vort.. Echt niks werkte. Nu maak ik mij er niet meer druk om. De oudste drinkt nog steeds matig en tergend langzaam. De jongste heeft zijn momenten. Als ik m genoeg af kan leiden, drinkt ie wel de fles leeg.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volg je gevoel. Idd misschien even stoppen met bijvoeding als je denkt dat dat het is. Het eruit werken met de tong is overigens vaak gewoon een kwestie van het slikken nog niet snappen. Is namelijk heel anders dan drinken uit een fles.

Ik heb wel gemerkt dat als ik de bijvoeding te vroeg voor een fles geef, ze ook moeilijker doet met de fles.

Het warme weer kan er ook voor zorgen dat ze minder trek heeft. Maar misschien hapt ze inderdaad teveel lucht mee? Het klinkt niet echt als verborgen reflux. Het klinkt meer als geen trek meer hebben of juist dat het mogelijk te snel gaat, of juist niet snel genoeg? Is het een idee om een 123 speen te proberen? Dan kun je de grootte van de speen heel gemakkelijk afwisselen tijdens het drinken.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vanmorgen weer drama.. Het lijkt wel alsof ze gewoon geen honger heeft.. Misschien dat ik telkens te vroeg ben.. Ga vandaag echt op hongersignalen letten.. Nu geef ik de fles wanneer ze net wakker is..

Onze oudste had ook nooit (nog steeds niet) honger..

Zo frustrerend dit..

8. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ja frustrerend is het idd meid. Ik weet hoe je je voelt. Mijn zoontje is ook geen beste drinker. Ik heb al veel topics gelezen over dit soort onderwerpen en het beste is om het los te laten, tja dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;)
    Meestal zijn het fases die weer over gaan. Het zou ook die 4 maanden sprong kunnen zijn wat ik al eerder zei maar het blijft toch gissen. Mijn zoontje is nu 4,5 maand en krijgt nog 4 flessen van 180/6. Misschien moet je een fles laten vallen wat hier al iemand zei. Succes meid!!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier duurde het tot ze geen fles meer kregen.

Deel Deze Pagina