Wil steeds minder melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door TJ82, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Mijn zoontje is 7 maanden en wil sinds een paar dagen zijn flessen niet meer. Hij kreeg 4 flessen van 200 cc, maar de laatste fles is er al een paar weken vanaf. Deze gaven altijd als wij naar bed gingen, omdat hij om 18.30 al in bed ligt. Maar op een gegeven moment weigerde hij deze en wilde alleen maar slapen. Nu wil hij sinds een paar dagen ook zijn fles van 16.30 uur niet meer, hij duwt 'm gewoon weg. Ik ben bang dat hij zo veel te weinig melk binnen krijgt. Zijn schema is als volgt:

Tussen 6.00 en 8.00 uur (verschilt p.d.) fles 210/7 + 4 scheppen pap
    9.30/10.00 uur 200 gram fruit + water of diksap
    11.30/12.00 uur ongeveer 1 boterham zonder korstjes met beleg + water of diksap
    12.30 uur fles 180/6
    16.30 uur fles 180/6 (die hij dus niet meer wil)
    17.30/18.00 uur 200 gram groente + bakje yoghurt + water of diksap

Omdat ons zoontje ontzettend veel slaapt, verschuiven de tijden nogal eens. Vaak gaat hij om 17.30 uur eerst nog een uurtje naar bed, omdat hij anders te moe is om te eten. Dan geven we de groente en yoghurt als hij wakker is. Daarna gaat hij vaak meteen weer naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend, de laatste dagen vaak tot 8.00 uur. Hij lijkt dus geen honger te hebben...
    Mijn zoontje weegt nu ongeveer 8500 gram en is ongeveer 74 cm.

Moeten we toch meer melk aan gaan bieden en minder fruit en groente? Of maak ik me voor niks zorgen?
    Alvast bedankt voor uw reactie!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Vanaf 6 maanden krijgt bijvoeding een steeds groter aandeel en wordt de hoeveelheid melk in de voeding minder. Het voedingsschema van je zoontje ziet er prima uit. Als je zoontje tevreden is, goed groeit en zijn groeicurve volgt is het prima. Je kunt ook wat vlees, vis of ei en wat kruimige aardappel of witte rijst/pasta toevoegen aan de groenten zodat de warme maaltijd vollediger wordt. Indien je veel varieert met groenten en fruit krijgt hij voedingstoffen binnen.

Groeten,
    Astrid

Deel Deze Pagina