ineens weer nachtvoeding en over max heen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamanana, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanana

mamanana Nieuw lid

24 mei 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,
    Ik ben een trotse moeder van 2 jongens van 2,5 jr en 14 weken. De jongste is geboren met 39 weken en 5 kilo maar ondanks zijn gewicht is hij nooit bijzonder hongerig geweest. Wel lukt het hem niet om overdag langer dan 3 uur tussen de voedingen te laten en drinkt hij steeds "maar" 120 soms 150 cc (ik bied altijd 150 aan).
    Hij drinkt echt noooooit zijn flesjes leeg.
    Maar sinds hij 6 weken is slaapt hij de nachten wel door van 19 tot 7 met een late voeding om 23 uur waar we hem voor wakker maken.
    Maar nu ineens is hij overdag veel hongeriger en gaan de flessen ineens helemaal leeg (en lijkt hij soms zelfs niet tevreden meer met 150 cc)
    en wordt hij in de nacht ineens weer wakker. Eerst een paar dagen om 5 uur maar nu ineens om 3 uur.
    Hij is dan verschrikkelijk 'wild' /onrustig, zwaait met zijn armen, schudt met zijn hoofd, schuurt zijn hoofd langs zijn armen die in de lucht liggen, en roept/jammert (huilt niet echt) hij is ook echt klaarwakker.
    In eerste instantie laat ik hem even een kwartier in de hoop dat hij toch weer inslaapt maar uiteindelijk ga ik toch naar hem toe zodat zijn broer niet ook wakker wordt.
    Een speentje weigert hij dus daar kan ik niks mee rekken.
    Uiteindelijk krijg ik hem alleen rustig met een flesje maar aangezien hij overdag dus al 6 x 150 cc drinkt is dus de nachtvoeding teveel/ga ik over de max flesvoedig heen.
    Daarnaast twijfel ik of het slim is om weer nachtvoeding te gaan geven (maar wat moet ik anders)
    Heeft iemand ervaring, tips?

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Misschien kun je de flessen ophogen zodat hij overdag meer tijd er tussen laat... Misschien zit hij wel in een groeispurt en wil hij gewoon weer een nachtvoeding.. Niet weigeren hoor...

Deel Deze Pagina