Om 13.00 al 800cc op? (trouwens meer dan 800, want die flessen van 180 maken al 200 en die fles van 210 maakt al 230) Heeft hij dan geen mega mega krampen als hij 800cc van 06.00-13.00 binnenkrijgt of gaat hij niet gigantisch spugen? Zou ik ook onrustig van worden. En hij zou nu van 13.00-06.00 dan nog maar 200 cc mogen omdat hij al 800cc op heeft? Ik zou hem toch gewoon om de 3/4 uur geven ipv elke 2 uur, dan maar honger.. Beter dan een niervergiftiging.. Of als hij honger heeft een heeeel klein flesje maken zodat hij toch iets binnen heeft ?
Mijn idee. Een keer over de liter heen gaan is niet erg, maar geloof nooit dat ze honger heeft. Zeker niet met 210/7
Maar jouw situatie is ook anders en niet te vergelijken met die van TS. Jij loopt met je dochter bij het eetteam in het ZKH en bij de KA. TS niet
Vind het ook absurd veel wat ie tot nu toe al op heeft! 210/7 bij een kindje van 4 maanden? Dat is een kwart liter in zo'n klein maagje... Lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat hij daar last van heeft ip honger. Dat is toch eigenlijk niet mogelijk dat hij dan na 2 uur weer 180/6 krijgt? Zou toch eens kritisch kijken wat je hieraan kan veranderen... en inderdaad eens zoeken naar verborgen reflux, wat ook verschijnselen geeft die op honger kunnen lijken! Je mag in totaal 30 schepjes per dag geven, maar bijv wel flessen maken van 200/6. Dan is de fles wat verdund, maar qua hoeveelheid nog fors... Als hij al onrustig reageert op de standaard flesvoeding, zou ik ook nog erg voorzichtig zijn met starten van bijvoeding.
Mijn dochtertje krijgt geen opvolgmelk en geen gewone melk. Ze krijgt 2 flesjes Nutrinidrink multi fibre. Dat is anders dan de opvolgmelk en gewone melk. Zowiezo een andere samenstelling. Dit kan geen kwaad. Ook niet op langere termijn. Zodra ze op goed gewicht is mag ze weer over op gewone melk zolang ze er niet van spuugt.
@ Bianca: maar het kindje van TS is 4 maanden. Jouw dochtertje is heel wat ouder. Is dus mede daarom ook niet te vergelijken. Evenals haar speciale 'dieet'.
Misschien een tip voor jou TS (heb ik van de KA) .. Is het water 210 (of minder) doen en 6 schepjes melk. Uitgaande van 5 voedingen zit je op 30 scheppen melk. Wat de max is. Misschien heeft jou kindje dan ook een voldaan gevoel maar worden de niertjes niet overbelast.
Ja is ook zo. Maar ik dacht: zij krijgt ook het dubbele dan aangeraden. Ik heb niet echt ervaring met flesvoeding aangezien mijn kindjes op verzoek borstvoeding kregen. Daarom wist ook ook niet dat je als je 1100 cc bij wijze van spreken geeft dat dat te veel zou zijn.
In Engeland hebben ze het nog nooit gehad over 1 liter als maximum. Hier geven ze het advies dat als babies honger hebben, dat je melk moet aanbieden (met zowel fles- als borstvoeding). Volgens de health visitors hier (soort CB) regelen babies het allemaal zelf. Mijn dochter heeft een tijdje teveel gedronken maar heeft ook hele periodes gehad dat ze veel minder dronk. Ik ga er maar vanuit dat ze het zelf weet. Het lijkt me verschrikkelijk dat wanneer je baby helemaal overstuur is van de honger dat je dan niks mag geven. Wij hebben wel geprobeerd te rekken en vaak lukte dat ook wel maar niet altijd. Ik vraag me af waarom het advies zo verschillend is.
Ik heb nu na het lezen van jullie adviezen besloten dat als hij morgen nog weer zo onrustig is ik of na de wijkverplegkundige bel of ik bel de ha. Word er zo niet goed van dat hij al bijna vanaf zijn geboorte zo onrustig is........... Hij heeft een slechte start gehad met drinken, vertoonde prematuurdrinkgedrag (hij is gehaald doormiddel van priemen en waarschijnlijk was hij er nog niet aan toe om geboren te worden) na 2 weken een week zkh omdat hij bijna niks meer dronk, bleek toen rs-virus. Daarna altijd geklungeld mety zijn drinken. Heb het er al vaker met cb overgehad, en de vorige keer hebben ze me johannesbroodpitmeel aangeraden, dat een aantal dagen geprobeert maar daar kreeg hij meer buikkramp van..........
Mijn zoontje dronk ook meer dan een liter per 24 uur. Mijn arts vertelde dat een kind geen honger mocht hebben en we hem gewoon een fles moesten aanbieden. De theorie zou achterhaald zijn... Mijn zoon had ook reflux en kreeg hier medicatie voor. Ik weet dat hier op ZP ander advies wordt gegeven, maar wij hebben gewoon een fles gegeven. Mijn zoon is aan de lichte kant en het CB was rond 14 maanden nog blij dat ik hem een nachtfles gaf als hij kwam.
Gelukig is S niet mega dik, zit net iets boven gemiddeld. Hij slaapt wel door............. van 7 tot 6! Daarom vind ik het zo moeilijk, lijkt me dat als hij echt verborgen reflux heeft hij daar dan toch ook na die laatste voeding last van zou hebben???? Maar na die laatste fles hoor ik hem gewoon niet meer tot de volgende morgen............
Dan zijn ze vaak zo moe dat je er wel een kanon naast af kan schieten Je zoontje drinkt zoveel dicht op elkaar, dat kan echt geen honger zijn. Als je nu net over die 1000cc komt per 24 uur omdat je bv soms nog een nachtvoeding geeft maar je zit er om 13 uur al aan. Daarbij die onrustigheid, ik zou echt verder kijken
maar van 06.00-13.00 = 7 uurtjes al 800 cc ophebben is gewoon bizar veel... dat is echt geen honger meer.. in 7 uur al 800 cc terwijl de dag 24 uur telt... dat is echt niet ''gewoon'' en lijkt me echt geen honger maar een ander signaal wat hij af geeft.. Lijkt me niks gek dat hij onrustig is als zijn maag elke 2 uur volgepompt word met een mega fles en het nog niet kan zakken of de volgende fles gaat er al weer in dan zou ik ook reflux klachten krijgen ja.. die voeding heeft geen tijd om te zakken....
Weet je zeker dat het honger is? Kan het geen buikpijn/krampen zijn? 2 uur na een fles van 210/7 alweer een fles van 180/6 leegdrinken, lijkt mij namelijk toch wel heel dicht op elkaar bij zulke hoeveelheden.... op de standaard was hij onrustig en op de forte ook: kan hij last hebben van KMA of een overgevoeligheid voor koemelk?
Volgens mij zijn het geen krampjes of buikpijn zijn als hij maar bij mij is is er eerst niks aan de hand maar een half uur nadat hij dus wakker is wel. Hij krijst bijna, het gaat door merg en been, loop soms gewoon me te janken omdat ik het niet meer weet............
Eigenlijk is het dan ook raar dat mijn zoons zeker op 15 tot 1700 cc zaten met voeding en het mocht omdat het bv was. Soms dronken ze bijna 2 liter per dag weg toen ze 5 mnd waren. Werd niet raar over gedaan toen ik het meldde aan de cb arts. Waren hollandse welvaarts hongerlapjes. Dat flesvoeding dan max 1 liter per dag mag best raar. Ik kon mijn kids dus gerust tot 3 liter pd geven omdat ik ze op verzoem voedde. Ik ga toch eens vragen aan cb waarom er tegen mij niets is gezegt met die grote hoeveelheden die ze wegklokten hihi. Ze groeiden wel explosief op de bv. Maar kregen tot 8 mnd beidden geen ander voedsel.
dat lijkt me ook idd veel, om de 2 uur 200cc .. .met zn volle maag zou ik ook onrustig worden. als je kindje nu al aan de tax zit, lijkt me lastig voor de komende maanden.. kan je niet proberen meerdere kleine flesjes te maken? of idd verder onderzoeken..miss kan het cb of de ha je helpen. bij mijn dochter werkte het ook kleinere flesjes te maken..tuurlijk mopperde ze even na de fles maar dan leidde ik haar af en was ze t zo weer vergeten.
tussen bv en flessenvoeding zit een wereld van verschil. als een baby op een dag vaak aan de borst drinkt word de melk steeds iets minder vet. flessen voeding daar in tegen heeft altijd dezelfde voeedingswaarden. zou je dus een kind onbeperkt flessen voeding geven zou dit er voor zorgen dat een kind te hard groeit en dus dik word.