baby 4 maanden en meer dan 1 liter kunstmelk per 24 uur?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamaSylvia1975, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Lastig advies geven.

Maar waarom maak je zijn flessen niet iets kleiner en dan meer spreiden over de dag. In plaats van 180 terug naar de 150 en dan vijf van 150 =750 en dan de zesde fles 180. Dan iets meer drink momenten en dan verspreid. En begin met wat groenten doe dat aan het einde voor de middag. En dan de laatste fles 180 voor dat hij gaat slapen.

Meer eet momenten dus idd en in plaats van veel jhbp scheppen om de voeding dikker te maken doe je een half schepje er in dan is de voeding toch iets dikker kijken of zijn darmen dat dan wel iets beter accepteren.

Lastig he soms die kleintjes. Ze kunnen nog niet praten. Lijd hem af als je denkt dat hij nog geen drinken kan krijgen doe een spelletje maak contact voor je denkt dat hij echt honger gaat krijgen zo stel je het een beetje uit.

Succes ermee.

2. adi

adi Niet meer actief

je vergelijkt in deze topic wel behoorlijk appels met peren hoor.
    bv heeft niks met fv te maken, en de voeding voor een dreumes niks met een baby van 4 mnd.
    ik denk dat ts er alleen onzeker van wordt.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier heb ik ook een paar maanden over een liter gevoed. Cb wist dat en zei niks. Die zei alleen oh dat is erg veel. Ik deed rijstebloempap en nutriton in haar fles. Maar moet wel zeggen dat dochter lief heel veel uit spuugde dus op die manier zat ze onder een liter. Hier geen reflux volgens artsen ondanks alle symptonen. Maar door lege maag waarschijnlijk gewoon steeds honger. Bijvoeding hield ze trouwens wel binnen! En daardoor liet ze uit eindelijk wat flessen vervallen en zat ik nog op 5x180/6 soms 6×180/6. Met bijna 6 mnd kreeg ze buikgriep en kon ik over op 4x180/6 dus ook over op kv stap 2. S
    Tot nu toe is ze nog steeds gezond en hoop dus ook dat er niks aan schade is bij haar niertjes. Succes met het vinden van een oplossing !

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Nou hier, na weken vechten, van CB en HA advies gekregen gewoon te geven op verzoek... hij zat namelijk op 1400cc melk en 2x fruit en 1x groente per dag...
    En fruit 1.5 stuks per keer en groente wel tot 200gr :$

Nu ging het 4 dagen super goed en bij bouwde zelf 2x 180/6 af en liet 1 fruithap vallen!
    Maar helaas... zijn weer terug bij af en weer 7x 180/6...

Hier verborgen reflux die dat heeft veroorzaakt.
    En enkel in NL is 1L de max... rest nergens...

Je kind gedwongen uuuuuuren laten krijsen is namelijk ook heeeeel slecht voor je kind... ;)

Zou gewoon aan toegeven... als ik hier deed rekken en uitstellen haalde hij het snachts in met 3-4 voedingen... gaf ik overdag gewoon toe, kwam die maar 1-2x per nacht...
    At daardoor evenveel...

Gister zat hij weer op 1500cc zelfs... hopeloos word een mens ervan...
    Maar hier echt ALLES geprobeert...
    Indikken, rijstebloem, hongerige baby voeding, bijvoeden, etc etc etc

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben ook lang erg veel melk gegeven. Omdat ik hier altijd las dat 1 liter het maximum was, heb ik aan zowel kinderarts als kind&gezin gevraagd wat ik moest doen. Beiden reageerden heel verbaasd op die 1l-regel en zeiden dat ik haar gewoon moest geven wat ze nodig had. Het probleem heeft zichzelf overigens opgelost rond 6 maanden. Opeens was ze wel voldaan met haar groenten en fruit.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nutriton is ECHT geen bijvoeding wat meer zou verzadigen hoor! Het is gewoon een indikmiddel wat de voeding dikker maakt! (net als maizena bijvoorbeeld). Sterker nog; van nutriton kunnen ze juist sneller honger krijgen omdat het als een blok in hun maag valt dus kunnen ze minder op..(en de bijkomende darmkrampen die ze kunnen krijgen is ook geen pretje)
    Rijstebloem is wel bijvoeding en verzadigd ook meer.. je zou dus misschien eens een lepeltje rijstebloem door de fles kunnen doen.. misschien krijgt hij sneller honger, maar misschien ook niet.. Ik heb ook al wel eens gelezen dat mensen bijv. fruit en pap door elkaar mengden en het dan gaven... Reflux zou je een heel ander mannetje van hebben.. die zou veel meer huilen.. als hij verder gewoon vrolijk is..
    Mijn dochter heeft na een fles van 200 cc ook wel eens na 2,5 uur weer honger, maar drinkt dan bijv. maar 150 cc... wellicht heb je gewoon een mannetje met een hele snelle spijsvertering en die onverzadigbaar is.. ik zou eens goed met het cb overleggen wat zij hiervan denken en of ze misschien tips hebben.. hoe zit hij verder qua lengte en gewicht??

7. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    overigens zou ik niet bang zijn dat je kind te dik gaat worden hoor... als ze straks meer gaan bewegen en ze blijven daarnaast gewoon 'normaal' eten dan komt dat echt wel goed!!

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Nou vanmorgen om 6 uur een fles van 200cc water +6 schepjes + een schepje johannensbroodpitmeel gegeven.
    Samuël viel tegen het einde van de fles in slaap. Laten boeren en in zijn bedje gelegd.
    Na een half uur krijsen, ok een vieze poepluier................ maar daarna drama, wou niet meer in slaap.
    Tegen 8 uur toch weer in slaap gevallen en heeft ruim anderhalf uur geslapen.
    Nu heeft hij een fles op van 170cc +5 schepjes en johannesbroodpitmeel................ nu kijken hoelang hij het daar straks op doet. Hij is nu nog mega wakker dus leg hem nog maar niet in bed.
    Heb wel de wijkverpleging gebeld en daar wordt ik nog door teruggebeld, dus ik wacht af.

9. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Is dat krijsen geen reactie op de jbpm? hier ging ze ook echt krijsen toen een paar keer jbpm in de fles had gedaan... als hij geen hele sloten uit spuugt dan zou ik echt geen jbpm geven hoor...

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zowel johannesbroodpitmeel als rijstebloem vullen alleen en hebben verder geen enkele voedingswaarde.

Verder zou ik altijd voeden op verzoek, en dan zien wat ze nou eigenlijk drinkt. Bij voeden op verzoek kom je bijna nooit aan de max, omdat je kindje zelf mag regelen hoeveel ze wanneer drinkt. Ze heeft niet op elk tijdstip van d edag evenveel honger, tenslotte. Net zoals wij.

Honger is ook honger, natuurlijk.

11. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Heb net de wijkverpleegkundige aan de tel. gehad en nu heb ik een afsrpaak gemaakt bij de ha.
    Volgens de wkvpk kon het ook nog aan de oortjes liggen of inderdaad een verborgen reflux............
    Morgen heb ik de afspraak staan bij de ha, we wachten maar even af.
    Nu gaat het nog goed.............. heb S om kwart over 11 in zijn bedje gelegd, hoofdeinde nu verhoogd, en heb hem nog niet gehoord............

12. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hey, heb niet alles gelezen, maar wat een ellende meid! hier ook een baby die veel huilde omdat ze honger had, na de fles kwam ze gerust 3 kwartier later weer. en dan was ze echt heel hongerig! in overleg met het cb, ben ik begonnen met nutrilon forte, ik ben toen volledig overgestapt op forte, maar dat ging ook niet zo goed. nog steeds onrustig enz.. nu mix ik het met de gewone standaard nutrilon. en dat gaat perfect! ze is helemaal verzadigt na de fles en komt niet meer te vroeg, ze laat er nu gemakkelijk 4 uren tussen. ze heeft wel veel honger altijd, volgens het cb mag ze nu 120 hebben met 4 schepjes, maar daar heeft ze echt niet genoeg aan. dus ik geef haar 150 met 5 schepjes, 2 forte, en 3 normaal. dat gaat perfect. misschien is het voor jou ook een idee om te mixen?

13. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Nou we zijn bij de ha geweest en nog geen steek verder............
    Ha wist het ook niet goed qua voeding enzo.
    Dus morgen maar weer het cb bellen en hopen dat ik morgen nog even kan komen.
    Vanmorgen is Samuël bijna de hele morgen weer aan het spoken geweest.
    Heeft na 6 uur allen maar hazenslaapjes gedaan tot aan 12 uur.
    Nu ook weer zo onrustig, maar slapen homaar................
    Blehhhhhhhhh word hier zo mega verdrietig en onzeker van!!!

14. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Vervelend hoor.. Maar is hij verder wel een vrolijk mannetje? Als hij verder vrolijk is en goed groeit, veel plasluiers en poepluiers heeft zou ik me eigenlijk niet zo druk maken.. Hier een dame die te weinig drinkt voor haar lengte maar toch vrolijk en energiek is en geen problemen met ontlasting dus cb zag er ook niet zo veel ernst in... Moet alleen een keer extra komen wegen em rijstebloem gaan geven...

15. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hij is op zich een vrolijk mannetje, maar ik merk gewoon dat het hem niet lekker zit. En toch vraagt hij steeds om een fles............
    En mijn gevoel zegt gewoon nu dat ik op verborgen reflux het gezocht dat hij daar echt wel eens last van kan hebben.

16. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dan moet je naar de ha of ka voor een verwijzing of voor medicijnen.. Bedje verhogen, rechtop voeden, en 20 min na voeding overeind houden kan ook al veel schelen...

17. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    En evt voeding indikken!

18. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat idd ook aan verborgen reflux te denken..
    Dan schijnen ze meer te gaan drinken omdat dat even de pijn verzacht.

Kan je ha geen medicijnen geven om het te proberen ?
    Onze dochter spuugde in het begin alle flessen eruit maar wilde wel veel.drinken..
    Achteraf bleek dit kma te zijn.
    Maar we mochten eerst de medicijnen tegen reflux proberen. Baat t niet schaat
    T niet zei hij.
    Hij vertelde dat de medicijnen namelijk geeb kwaad kunnen

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Daar moest ik ook aan denken toen ik je openingspost las. Dit kan zo vreselijk pijnlijk zijn voor een kind dat het steeds maar wil drinken om de pijn te verzachten. Zijn slokdarm is waarschijnlijk al behoorlijk geïrriteerd (als hij verborgen reflux heeft). Zou er echt haast mee maken nu. Ga op je gevoel af! Heb dat toen ook gedaan. Uiteindelijk medicatie (Ranitidine) gekregen via de huisarts (zelf om gevraagd) en een dag later hadden we al een heel ander kind. Lekker slapen, normaal drinken en veel minder onrustig. Wij waren er wel heel vroeg bij (hij was toen nog geen vier weken).
    Maar goed, ik wil niet zeggen dat je zoontje het heeft, maar omdat je het zelf ook aangeeft dat gevoel te hebben zou ik er meteen werk van maken. Ranitidine is een onschuldig middel (drankje) volgens mijn huisarts (speciaal voor kinderen). En het smaakt ook nog eens lekker.;) Zantac wordt ook wel gegeven.

20. adi

adi Niet meer actief

Daar kun je op zich al wat aan doen:

- voeding flink verdikken met jbpm;
    - een fles/speen kopen waarbij hij heel langzaam en rustig drinkt (dr. brown fles deed hier wonderen);
    - halverwege de voeding stoppen en ong 5min omhoog houden;
    - zorgen dat de voeding ong een half uur duurt;
    - ALLES waar je kind ligt verhogen: bed, kinderwagenbox, de box enz. En niet een beetje verhogen, maar ong. 10-15cm schuin zetten;
    - na de voeding ong. een half uur omhoog houden.

Constant vragen om voeding past heel goed bij verborgen reflux. Het erge is dat veel voeding de pijn alleen verergert.

Als de bovenstaande tips geen effect geven, zou ik echt om medicijnen vragen.

Deel Deze Pagina