Baby 4 maanden gestikt bij gastouder..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sproettie, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aerosleep helpt wiegendood niet te voorkomen, maar wel verstikking.
    Van wiegendood is nog steeds onduidelijk wat er nu precies de oorzaak is, en zolang de oorzaak van wiegendood onbekend is, is er natuurlijk niets wat bewezen zal helpen om dat te voorkomen...
    Maar aerosleep helpt wel degelijk tegen verstikking en maakt buikslapen daardoor in ieder geval veiliger dan als je je kind op een gewoon matrasje op de buik legt. Of het alle gevallen van verstikking voorkomt: nee, waarschijnlijk niet. Voorkomt het meer gevallen van verstikking dan een normaal matras: ja, zeer zeker wel.

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wat vreselijk!

Hier ook aerosleepmatras.
    Vraag me alleen af hoe het nou heeft kunnen gebeuren.

Wij moesten onze dochter van de kraamzorg op haar rug leggen en zeker niet op haar buik of zij ivm verstikking.

Dit kindje is 4 maandjes die kan zich zelf toch niet van rug naar buik gedraaid hebben? mijn dochter kon dit toen echt nog niet hoor.
    Of worden de kindjes nu weer wel gewoon op de buik en zij gelegd?

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Afschuwelijk. :(

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn zoon van 3 maanden en mijn dochter deed het al toen ze een paar weken oud was. dus dat is per kind echt heel verschillend

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Idd verschrikkelijk! Brr..

En de laatste onderzoeken mbt wiegendood geven aan dat het iets is dat in de hersenen plaats vind in combinatie met de houding van het kindje. Inderdaad dus niet enkel verstikking.. Hoop dat elke mama zich hier wel van bewust blijft, je kunt veiligheid helaas niet kopen in alle gevallen.. Hulpmiddelen genoeg maar geen 100% veiligheid..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kon zich met 4 maanden wel naar haar buik draaien. Lisa lag vanaf een week of 6 op haar buik, vanwege reflux. En er liggen wel meer kindjes op de buik te slapen, om verschillende redenen. Zo lag Eva vanaf 6 maanden altijd op haar buik omdat ze zelf omdraaide.

We weten niet hoe dit kindje precies is overleden. Het is echt vreselijk voor de ouders en gastouder...

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jemig wat een nachtmerrie :(

8. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber "tijgerde" met 3 maanden, gezicht in het matras of boxkleed en zich dan met haar beentje vooruit duwen. Als ze dan bij de box of bedrand kwam bleef ze zo liggen. Af en toe keek ze even op, ze was wel sterk in haar nek. 's nachts draaide ze ook op haar buik, maar kon niet terug komen. Doodeng vond ik dat. Ze begon dan wel met huilen, maar na een week was is zo moe dat ik bang was er een keer doorheen te slapen. Hier toen een safe t sleep gebruikt. Volgens de website van wiegendood wordt dit afgeraden, maar het gaf mij juist wel een veilig gevoel.
    Wat is dit erg voor die ouders en gastouder!!

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hier moesten we onze dochter al vanaf 2 maanden op haar zij leggen ( in zo'n zijslaper ) ivm veel speeksel/slijm en ze zich steeds verslikte als ze op haar rugje lag
    dus ja een kindje van 4 maanden kan ook goed op de zij of buik gelegen hebben met een advies ergens voor.. je weet het niet.

vreselijk zeg voor de ouders, en ook voor de gastouder. wat moet ze zich schuldig voelen

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Mijn schoonmoeder belde net (over iets anders overigens) maar die vertelde gelijk nog dat bij haar een dorp verderop een baby van 4 maanden overleden is aan wiegendood, aangezien TS in Noord Brabant woont, gok ik dat dat om hetzelfde kindje gaat, schoonmoeder woont ook in Brabant.

Vreselijk hoor

11. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Pfff het zal je maar gebeuren... Van zulke berichten gaan de rillingen over mijn lijf. Ik wordt er misselijk van als ik her lees. Mijn zoontje is inmiddels 9 maanden maar ook al heel lang een buikslaper. Tegenwoordig ligt hij als een soort neer gestorte pinguïn met z'n armpjes naast z'n lijfje en z'n gezicht echt schuin in het matras. Hij heeft dan ook altijd een Aerosleep afdruk in z'n gezichtje staan.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jeeetje zeg, wat vreselijk, geen woorden voor........pffff..

Ik vertrouw ook nooit op mijn babyfoon, als ons zoontje op bed ligt (5 maand) ga ik ook elke tien min even naar boven, kijken of hij niet per ongeluk op zijn buik gedraaid is ofzo...

Hou zulke dingen heel erg in de gaten door zulke verhalen..helaas dus nu dit kindje...arme ouders, dit kom je never nooit meer te boven en de gastouders ook niet..arm kindje..

Deel Deze Pagina