Welke pop voor eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ientje, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Dochter wordt over een maand 1 en we willen haar graag een pop geven. Iemand tips? Ik wil niet een hele stoffen pop (zoiets krijgt ze al) maar twijfel tussen een zacht en hard lijfje. En ik heb er gewoon 0,0 verstand van, dus alle tips zijn welkom :)

Oh en ik wil er graag zelf kleertjes voor gaan maken, met behulp van gratis patronen op internet. Iemand die daar toevallig nog tips voor heeft?

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter kreeg toen my first babyborn. Hard hoofdje en ledematen en zacht lijfje. Ze heeft hem helemaal versleten ;)

Iemand tipte mij laatst over de poppen van götz. Ik heb nu zo eentje voor sinterklaas liggen en daar hebben ze ook lieve popjes voor rond 1 jaar. Daar zou ik eens naar kijken.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb lang gezocht pop die voldoet en gekocht
    Paula reina pop. Ruikt naar vanille. Realistisch maar niet te.
    Niet interactief wat erg belangrijk is. En kan in bad.
    Kleertjes kan je kopen of zelf maken.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Wij hebben de First Baby pop van Chicco. Mijn dochter kreeg hem toen haar broertje werd geboren (ze was toen net 1) en is heel lang favoriet geweest.

Pop heeft een kunststof hoofd en zacht lijfje.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij hebben een simpele pop van ongeveer 35 cm. Komt uit de winkel van mijn schoonmoeder. Wij kiezen voor een simpele pop zonder geluid. Eerst maar eens kijken of ze het wat vindt.

Ik zou wel een pop met zacht lijfje adviseren voor 1 jaar, daar kunnen ze fijner mee knuffelen en kleertjes zijn makkelijk aan en uit te trekken (al doen ze dat pas als ze wat ouder zijn meestal).
    Kies ook niet een te grote pop, tussen de 20 en 30 cm
    Ze hebben nu volop aanbiedingen dus kijk eens rond.

Kleertjes zelf maken, hoe wil je dat doen? Ik bedoel dan: naaien, breien, haken, etc. Zoek eens op google. Ik heb diverse sites gevonden.

Linkerpop is die wij hebben, rechter pop is baby born

Bijgevoegde bestanden:

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nathalie ik bedoel naaien :)

Ik ga de poppen die jullie noemen even vergelijken en dan maak ik een keuze, bedankt!

7. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Onze dochter heeft vorig jaar van sinterklaas ;) de little baby born gekregen... Zacht lijfje maar wel hard hoofdje, benen en armpjes!
    Poep (zoals zij het zegt) moet altijd en overal mee!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik ben eruit! Het wordt de little baby born! Bedankt voor de reacties allemaal :)

Deel Deze Pagina