Hoii Ik heb een paar vraagjes: Mijn mannetje was bij de 3 maanden prikjes 64cm en woog 6400gram, nu is hij ondertussen alweer wat gegroeid en wordt de bak van de wandelwagen te klein (ligt bijna tegen hoofdeinde) wanneer zijn jullie het 2de opzet stuk(buggy?!) gaan gebruiken? Vanaf wanneer mag dat? Of is er nog een tussen oplossing? Wat doen jullie met nieuwjaar met jullie baby? Ryan is dan 5 maanden en ik kan me voorstellen dat die kleuren natuurlijk fantastisch zijn, maar kan me ook voorstellen dat die harde knallen alles behalve leuk voor hun zijn, nemen jullie jullie kindje mee na buiten of laten jullie ze binnen? Hij krijgt nu om half 12 nog zijn laatste voeding dus het zou niet zo zijn dat ik hem bijvoorbeeld speciaal daarvoor uit zijn slaap zou halen. Ik krijg veel opmerkingen waarom ik nog niet begonnen ben met bijvoeden (groenten/fruit) en dan vooral van de mensen die zo'n 20 tot 25 jaar geleden moeder zijn geworden(oma's en mijn tante's vooral) ik zeg dan elke keer dat mag eigenlijk pas vanaf 6 maanden maar dat vinden ze 'onzin' 'jij kreeg het ook met 3 maanden en jij bent er ook nog' wanneer zijn jullie gaan bijvoeden? Alvast thnx voor het antwoorden
Ivm de buggy kan ik je niet helpen, hier was hij met 7 maanden pas 64 cm Maar als je de buggy ook helemaal plat kan leggen dan mag de baby er volgens mij ook al in. Met nieuwjaar laat ik hem slapen. Dat begrijpen ze toch niet. Als hij wakker word neem ik hem wel mee naar beneden maar als hij slaapt dan slaapt hij. Bijvoeden mag je ten vroegste mee beginnen met 4 maanden en de oma's en opa's moeten nog maar wat geduld hebben, jij beslist wanneer je ermee begint. Neem hun anders eens mee naar het consultatiebureau of laat enkele websites met uitleg zien
Wandelwagen: bij de jongste al met 3 maanden mee begonnen, omdat ze in de reiswieg enkel op haar buik kon liggen (verborgen reflux) en dat vond ik rijdend niet zo'n fijne. Met behulp van de voetenzak lag ze lekker ondersteund in de middelste stand van de wandelwagen, (zo'n 45 graden). Ging prima. Eerder hing ze in de draagdoek, maar ze kon niet tegen de koude wind in haar gezichtje, dus toen in de wandelwagen onder de regenhoes Oud&nieuw: wij kijken altijd of ze zelf wakker worden van het lawaai. De oudste werd altijd wakker van het vuurwerk en die namen we dan lekker bij ons. Niet naar buiten: veel te hard lawaai voor die baby-oortjes en veel te veel prikkels. De jongste sliep er vorig jaar zo dwars doorheen. Bijvoeden: beide keren met 5,5 maand vanwege signalen van extra honger (Veel vaker om een voeding komen).
Hoi, Wij zijn rond de 5 maanden de kinderwagen als buggy gaan gebruiken. Wij hebben er wel verschillende standen opzitten waardoor we hem eerst wat lager konden zetten zodat ze in een soort van "zak" lagen. Dit wordt ook onze eerste oud en nieuw. Als ik jou was zou ik de kleine man gewoon lekker laten liggen, tenzij hij toch wakker wordt van het vuurwerk. Dan is het wel fijn om hem even bij je te nemen en te laten kijken. Hij heeft er toch nog weinig besef van. Je mag in principe vanaf 4 maanden beginnen met bijvoeden (goenten en/of fruit) Ik zou gewoon goed naar je kleintje kijken of hij er al aan toe is. Eventueel een keer een paar hapjes proberen om alvast te laten wennen. Je moet gewoon lekker doen wat jou het beste lijkt. Wij zijn met 4 maanden begonnen met een paar hapjes groente( is iets zachter voor de darmpjes). Na 2 weken ook fruit. En vanuit daar opbouwen.
Hier met 4 maanden van reiswieg naar buggyinzet. Ze paste ook niet meer in de bak. Wel de buggy plat. We hebben een stokke die kan vrij plat. Groente met 4 maanden en 1 week oud. Ook omdat ze ineens meer wilde drinken. Wel steeds maar een paar lepeltjes, nu nog. Oud en nieuw....ja ook onze eerste keer. Weet nog niet wat wij doen, ze slaapt aan de straatkant en vorig jaar hebben ze bij ons voor de deur echt gigantisch lopen knallen met van die rotjes enzo.....
Buggyzit hier in de ligstand pas op het moment dat hij niet meer in de bak past. Heb ik zo lang mogelijk gedaan, ivm wind en kou ook. Nieuwjaar heb ik hem lekker laten slapen als hij slaapt. Als hij wakker was geworden had ik hem erbij gehaald hoor. Maar zo'n kleintje snapt er toch nog niks van. Hier sliep hij door alles heen. Bijvoeden echt pas vanaf 6 maanden. Dat is nog steeds wat de who voorschrijft en is niet voor niks. De darmpjes zijn nog niet goed ontwikkeld. Dus ondanks wat bij mij ook de ouderen zeggen heb ik het niet gedaan. En trouwens na een keer uitleggen heb ik er verder ook niet zoveel meer over gehoord.
Heb ik nog snel een vraag, ryan stopt de laatste week alleen maar zijn hand in zijn mond, stopt met drinken om zijn hand in zijn mond te stoppen stopt met fiepen op de speen om zijn hand in zijn mond te stoppen, ook trekt ie mijn hand of mijn vriend zijn hand in zijn mond wat zou dit kunnen zijn? Zouden dit al tandjes kunnen zijn? Want hij bijt echt het is niet zo dat ie gaat zuigen..
Rond 3/4 maanden begint de fase waarin ze hun handen in hun mon doen. Dus ga maar niet van tandjes uit.
Nee dat is meer een fase denk ik. Dat was bij ons tenminste ook zo rond die periode. Ze gaan dan echt alles met hun mond ontdekken.
Wandelwagen: mijn oudste zoontje was 5 maanden toen hij overging naar de wandelinzet. Hij was ook een flinke jongen en wilde heel graag om zich heen kijken. Nieuwjaar: Toen mijn oudste zoontje 4 maanden was, was zijn eerste oud en nieuw. Hij heeft niks gemerkt van het vuurwerk, sliep er lekker doorheen. Vorig jaar precies hetzelfde met 1 jaar en 4 maanden. No worries. Bijvoeden: Ik heb het met 4,5 maand gedaan. Ze zeggen tussen 4 en 6 maanden 'oefenhapjes' en vanaf 6 maanden echt als bijvoeding. Dan hebben ze het echt nodig.
Oh nog even vergeten te vermelden, hij ging met 5 maanden naar de wandelwagen, maar die kon wel helemaal plat! Dat is belangrijk voor het ruggetje.