Baby 4 maanden in draagdoek? Wat doe ik hem aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Sja uhm, het is nogal koud buiten en ik durf dus niet zo goed de beeb in de draagdoek te vervoeren. Die koude wind doet mij al pijn aan mn gezicht, laat staan zo'n klein beebje. Of zou het wellicht wel kunnen? Mijn zoon vindt het wel heel erg fijn, zeker met doorkomende tandjes nu. En wat zou ik hem dan aan moeten doen? Een sikpak, of is dat te warm? En doe ik de draagdoek over mijn eigen jas?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doorsnee zeg je, dat je een laag meer doet dan bij jezelf. En een draagdoek is al een laag extra(ligt wel een beetje aan het soort). Dus je zou de doek over je jas kunnen doen en dan het kindje in een skipakje (of dikke broek en jasje). Of onder je jas, en dan gewoon (warme) bovenkleding.
    Ik denk dat het een kwestie van proberen is, want sommige kindjes broeien snel, anderen blijven lang koudig..

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik deed de draagdoek altijd onder mijn jas, en dan had ik Jens meestal zijn gewone kleertjes aan, maar dan met een maillot onder zijn broekje en een vestje aan + sjaal + muts. Dat ging prima. Maillotje deed ik omdat ik hem altijd rechtop buik tegen buik draag en dan zijn broekje zo omhoog ging.
    Voor deze gelegenheden zijn de sokbroekjes (o zo lelijk) ideaal!

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Zo deed ik het ook. Nu heb ik een draagjas gekocht vorig weekend en doe ik hem geen jasje meer aan maar nog wel een sjaal en muts en broekkousjes onder zijn broek.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wat ik vorig jaar deed was idd een jas aan (skipak is misschien overdreven) en dan onder mijn eigen jas. Maar dan had ik haar wel verticaal voor mijn borst, en dan deed ik mijn eigen jas er overheen en die had ik dan met een lintje nog zo ver mogelijk over haar heen vast gemaakt. Was een stukje van 15 cm ongeveer wat dan open stond en met dat lintje vast zat. Ik vond dat super! Ik deed zelf nog een sjaal om, zodat je bij je nek nog een beetje wat warmte hebt, maar je geeft elkaar ook lekker wat warmte en die doek ook, dus dat was altijd warm genoeg!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, die sokbroekjes heb ik hier ook vaak voor gebruikt!! Super handig!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    gentle, dat is een goede tip, met een lintje! Mijn jas zit vrij strak, maar zo sluit het wel mooi aan! Die warmte van elkaar vind ik juist zo fijn.

Mijn draagdoek is wel warm (bykay) en ik knoop hem zo dat er meerdere lagen over hem heenzitten. In huis krijgt hij het best warm iig.
    Ga morgen gewoon een klein rondje lopen, krijgt hij het koud dan snel weer naar binnen!

8. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik las je titel alsof je je kindje echt iets aan deed door hem te dragen :D

Leuk dat je draagt en inderdaad een tricot is best een warme doek. Ik deed altijd dochter wat warmer aankleden en dan mijn jas eroverheen

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik heb een fleecepak van H.oppediz voor mijn dochter, die draagt ze over haar kleding, in de doek. Dat is niet zo dik als een skipak, maar warm genoeg voor in de doek.

Deel Deze Pagina