baby 4 maanden kan niet meer zichzelf vermaken. wie kent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijnonijntje, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@karianne
    Ja dat is erg he?! Al dat vergelijk.
    En het laten huilen.....daar ben ik ook absoluute GEEN voorstander van.
    Wanneer kon jou zoon de speen vasthouden in zijn mond dan?

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    hoi

Stijn kon volgens mij vanaf 6 maanden echt zijn speentje in zijn mondje houden maar als hij slaapt en ontspant dan valt die er toch meestal uit.
    Wij hebben net weer een periode gehad, door ziek zijn van Stijn, dat het in slaap komen savonds moeizamer gaat... dan hoor ik hem miepen, dus niet eens huilen!!, en ik raak alweer gespannen en denk af en toe dan ook nog oehhh als het maar niet weer wordt zoals toen...

Dat blijft denk ik ook nog wel even. Het is ook zon impact wat er allemaal gebeurd is en dat hij veel huilde etc...

Ik heb heel erg dicht tegen een depressie aangezeten door de bevalling etc en dat het erg tegenviel maar het moest groeien.... voelde me daar vaak schuldig over dat het bij mij moest groeien maar is heel normaal (je hoort altijd van die rose wolk etc, nou die was er echt niet)

Gewoon veel van je mannetje houden en lekker knuffelen etc.... dat is het belangrijkste. Ik geniet nu heel erg van het lachen etc van stijn... kan om dingen ook nu echt ontroerd raken...
    nou was weer een heel verhaal maar veel succes en maak je niet te druk he :)

3. nijnonijntje

Ja ik zit nog in een p.depressie. Langzaam gaat het beter. Ook door de bevalling en het vele huilen van mijn zoon. Dus ik begrijp je heel goed.
    Ben ook bij elke piep bang dat ik weer terug bij aff ben.
    Dat is best lastig en inspannend.

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Niet alleen inspannend vergeet het schuldgevoel ook niet dat je dan krijgt als je "zo" weer denkt.... Maar het wordt echt beter het heeft gewoon tijd nodig en dat is helemaal niet erg.
    Gaat het nu beter met je zoon? En met jou natuurlijk? Zijn jullie er nog achter gekomen waardoor hij zoveel huilde? Hier bleek kma en een nekblokkade de oorzaak

5. nijnonijntje

Nee we zijn er nooit achter gekomen helaas. Hij heeft nergens een blokkade of andere belemmering gehad.

Gisteren is de fysio aan huis geweest en die zei dat hij zijn buikspieren en gezichtspieren niet goed gebruikt.
    Daarom kan hij zichzelf niet meer vermaken. Hij kan dan niet op zijn rug liggen omdat hij zich dan verveelt. En zich niet kan omdraaien naar de zij of op de buik. Of de voetjes pakkt. En wss daarom ook niet zijn speen in zijn mond kan houden.
    Ik maak me nu ineens heel erg zorgen. Wat nou als het niet goed komt, hij bouwt nu al een ontwikkelingsachterstand op.
    Zijn rugspieren zijn bere sterk. Al vanaf dag 1. Die spant hij dan ook heel vaak aan.
    Maak me echt zorgen nu :(

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Snap heel erg dat je je veel zorgen maakt! Wat zei de fysio nog meer? Is er een behandelplan? Ik neem aan dat je dingen wel kunt stimuleren? Om het zo beter te krijgen en je weet het met die kleintjes nooit...soms gaan ze niet vooruit en dan n een keer een hele grote sprong vooruit.

Probeer je niet te veel zorgen te maken.je hebt op tijd aan de bel getrokken en nu kunnen ze al wat doen! En wat je nu doet door je angst op te schrijven hier is erg goed!
    Sterkte en je kunt me altijd pb'en als het nodig is :)

7. nijnonijntje

Dankje.
    Ja er is volgens mij wel een behandelplan.
    En sommige dingen kan hij wel, had hem dat namelijk wel eens zien doen, maar dan deed hij het daarna nooit meer. MAar denk nu dat dat dus komt omdat het echt zoveel moeite kkost. Maar dan moet hij het juist wel gaan doen, zodat zijn spiertjes sterkker worden.
    Dus probeer ik hem zoveel mogelijk te stimuleren. Maar het is wel moeilijk. Je wil nu de hele dag oefeningen doen zodat je kind zsm weer bij is enzo, maar ja dat is juist niet goed.
    Vind het best moeilijk.

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoe hebben ze bepaald dat die spieren niet sterk zijn? Stijn had er een giga hekel aan om op zijn buik te liggen totdat hij 6.5 maand was en van buik naar rug en omgedraaid kon rollen. Ze zeggen dat je de spieren moet stimuleren maar als je kindje niet wil ja wat doe je dan?
    Het belangrijkste is dat jij rustig blijft want jouw gevoel voelt jouw manneke ook en geloof me ik weet hoe moeilijk het is om die angst te stoppen/af te zwakken.
    En hij is nog zo jong dat je nog niet over een achterstand je druk moet maken:)
    Dikke knuffel in ieders geval en mijn aanbod blijft natuurlijk staan!

Deel Deze Pagina