Ritme mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hai hai,

We hebben het hier constant over de ritmes van onze kindjes, maar wat zijn jullie eigen ritmes (ook mbt het huishouden)? Misschien dat we wat tips van elkaar kunnen gebruiken?

Op maandag-woensdag sta ik op half 8 op, kan ik rustig ontbijten en tussen 8 en half 9 wordt Emma wakker.
    Rond 10.00 uur krijgt Emma wat fruit en ik een kopje koffie met een koekje hihi.
    Rond 12.30 lunchen we vaak en rond 15.30 uur is het weer tijd voor een bakje.
    Om 18.00 uur staat het eten klaar. Ik vind een ritme hebben heerlijk!

Op maandag is mijn 'schooldag' en doe ik niet veel huishoudelijk werk.
    Dinsdag stof ik het hele huis (wil ook eigenlijk dan de vloer dweilen), woensdag is badkamer en wc dag. Donderdag en vrijdag werk ik en sta ik om 6 uur op. Ik haal Emma tussen kwart voor 7 en 7 uur eruit.
    Zaterdag doe ik de bedden schoon en doen we boodschappen (maak ik dus ook een heel lijstje voor wat we die week gaan eten).
    Zondag is onze persoonlijke rustdag haha. Ik sta dan om 8 uur op (zaterdag tussen half 8 en 8 uur), dan ontbijten we en gaan we naar de kerk. 's Middags vaak naar 1 van onze ouders.

Ik probeer ook elke avond te stofzuigen en de was doe ik ook tussendoor. De keuken doe ik af en toe (op de woensdag).

Hoe gaat dat bij jullie? Ben wel erg benieuwd hoeveel dat scheelt.

2. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Wauw hier kan ik wat van leren!! Ik blijf dit topic volgen want bij ons is het nu een ongeorganiseerde bende....:D. Valt mee hoor maar ik loop wel altijd achter de feiten aan als het om huishouden gaat.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jeetje wat een schema, en wat een schoonmaak werk.

ik doe minder dan dat ik wil of kan (ziekte) maar probeer wel een ritme te houden

smorgens sta ik vaak om half 9 op, soms om 8 uur ligt eraan hoe laat ik wakker wordt.
    rond 9 uur haal ik mijn dochter uit bed, dan staat haar eten al klaar en kan ik vaak ook gelijk mee eten (medicatie bah)

dan rond half 11 fruit en drinken of een koekje en drinken

half 12 met de honden uit, kwat over 12 a half 1, eten en drinken.
    rond 1 uur naar bed, half 4 a 4 uur eruit dan fruit of koekje en drinken

en dan rond 6 uur eten.

de ene dag maak ik schoon als zij slaapt of ik pak zelf slaap mee.(en soms werk ik nog )
    smorgens als zij wakker is, doe ik dingen online of ben met foto`s bezig, of gewoon lekker met haar aan het spelen. of we gaan samen wat boodschappen doen op de fiets of lopend naar de stad.

savonds vaak de was opruimen

weekend ligt er maar net aan hoeveel energie ik heb, zaterdag middag vaak toch wel boodschappen voor de hele week, en zondag ochtend bos in met de honden.

kwa dingen doen dus niet echt een ritme, ik pas me eigenlijk grotendeel aan mijn dochter aan

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

7 uur gaat de wekker en dan ga ik de fles maken. even man uitwaaien naar zijn werk en dan kruip ik vaak nog heerlijk even terug met plurk. zeker in de winter. zomers ben ik er vroeg uit dan bak ik weg in mn bed.
    9 uur ga ik dan even douchen en aankleden. en wat dingen doen zoals een telefoontje plegen, of mail versturen waar ik plurk even niet bij kan gebruiken ( voor de zaak)
    10 uur plurk uit bed. aankleden. dan eten we samen een broodje. plurk gaat spelen en ik doe was in de machine, ruim boven op en stof en zuig daar. ( bijna elke dag) zo niet gaan we boodschappen halen. meestal maandag woensdag en zaterdag. of we gaan wandelen als het lekker weer is.
    13:00 eten en gaat plurk slapen tot 15:00. dan eet ik zelf even op mn gemak en kijk even op zp. dan ga ik verder met het huishouden. tafels afdoen, stofzuigen, afwasje , was opruimen etc etc. of ik ga administratie doen van mn man. 15:30 haal ik plurk uit bed en dan drinken we wat en fruit en dan gaan we bij leker weer wandelen of we gaan even naar oma( meestal combinatie haha) of we blijven lekker binnen spelen) dan om half 6 ga ik koken en om 18:00 eet plurk. dan nog even spelen en ga ik haar in bad doen en pyama aan. flesje en dan gaat naar bed. dan eten wij zelf rond 8 uur 9 man is altijd pas laat thuis) en dan vaak nog wel even een wasmachine vullen ofzo. rond 12 uur gaan wij naar bed

5. firegirl

Jouw kindje is ook nog wel heel jong natuurlijk! Toen Emma nog jonger was, liet ik me veel meer door haar schema leiden. Dit ritme heb ik nu ook pas een paar weken hoor en hoop het vast te kunnen houden ;).

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb niet een vast ritme. ik heb 12 jaar een heel strak vast ritme gehad toen ik alleen was met mijn oudste 2 kinderen en dan bedoel ik een ritme van 20 uur per dag. en heel strak en druk. mijn oudste heeft asperger de middelste adhd en die kinderen slapen maar hooguit 4 uur. mijn middelste woont nu bij zijjn vader en de oudste en jongste bij mij. mijn dochter is nu 15 en kan zelf al heel goed een ritme aanhouden tot op zekere hoogte ga ik daar nog in mee met de jongste heb ik een heel eigen ritme. en daartussen doe ik het huishouden maar ook mijn vriend helpt daarbij dit in tegenstelling tot eerder. toen moest ik alles zelf doen en stond ik elke dag om 12 uur de afwas nog te doen omdat de middelste pas om die tijd sliep tot 4 uur. voor mij geen strakke ritmes meer. wel voor de kinderen niet voor het huishouden. een aantal basisdingen vind ik belangrijk maar voor de rest heb ik het wat laten vieren.

7. firegirl

Mijn man doet altijd de afwas na het eten en de prullenbakken legen is zijn taak. Ook dingen in en om het huis reparen, bijwerken etc is (natuurlijk ;)) zijn taak.
    Hij werkt (meer dan) 40 uur in de week en doet in het weekend meer met Emma, zodat ik wat tijd voor mezelf heb.

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Pfff! Het enige ritme wat we hier hebben is dat de kleine man 7u wakker is, en 19u naar bed gaat. Huishouden doe ik ergens tussen in. Net wat nodig is die dag. De ene dag zo`n beetje alles, de andere dag niks omdat het mooi weer is en we lekker naar buiten gaan.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    wij staan rond 8uur op op mijn vrije dagen op maandag en woensdag werk ik en dan sta ik om half 6 op en kwart over 6 met de kleine in de auto opweg naar oma.

Maar mijn vrije dagen betreft:
    8.00 opstaan, de kleine zijn fles.
    Even uitboeren en dan ga ik wat eten.
    Dan rond 9.00 kleine in bad en daarna naa rbed.
    Mama douchen en daarna begint het; vaatwasser, evt. wasje erin, opruimen.
    Verder doe ik smorgens niet zo veel, vaak een lekker bakkie met een boekje er bij.
    Rond 11.00 is hij wakker dan een fruithapje en gaan we even wandelen vaak even naar de winkels. Klein boodschapje of gewoon even frissen lucht happen.
    bij terug komst 12.00 kleine een bordje pap ik een boterham.
    13.00 kleine slapen en dan ga ik beginnen:
    de ene dag de wc andere dag de bedden e.d.
    Ik doe alles 1x in de week, maar dan is het die dag en dan die daar zit geen schema in werkt namelijk niet bij mij.
    Wat wel iedere dag gebeurd is stofzuigen maar ook omdat we katten hebben.
    Verder rond 17.00 komt papa thuis.
    kleine gaat eten.
    Wij eten rond half 7.
    na ons eten de kleine in bad, laatste fles om 19.30 en dan naar bed.
    En dan zitten wij lekker met zijn tweetjes op de bank.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Eigenlijk draai ik om mijn dochter heen.
    Meestal is ze om 8.30 wakker en dan gaan we naar beneden.
    Ligt er net aan hoe laat ze de laatste weken nog een nachtfles heeft gehad anders krijgt ze eerst fruit en als er 4 uur na de laatste fles zit krijgt ze weer een fles.
    Verder kijk ik een beetje wanneer ze gaat slapen dan doe ik mijn vloer enzo.
    Was doe ik tussendoor ophangen en drogen want helemaal nu na afgelopen zondag heb ik mega veel wasgoed.
    Tja ik wil gewoon alles schoon aangezien ze er wel met hun vieze poten aan hebben gezeten.
    En als iets gedaan moet worden dan wordt het gedaan.
    Ik heb het niet zo met ritme meer omdat er vaak dingen tussendoor komen.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Om 7 uur gaat hier de wekker meestal. Half 8 gaat de kleine er vaak uit en krijgt hij op zn gemakje bv. Dan om half 10 krijgt hij fruit. 10 uur naar bed, dan kan ik me douchen/aankleden en laat ik snel even de hond uit. Daarna stofzuigen/opruimen/was doen en dan is het tijd voor koffie. 's middags hangt er helemaal van af. Of we gaan even naar opa en oma (vaak wel) of we gaan lekker wandelen en boodschapjes doen. Het huishouden doe ik dan tussendoor, maar het meeste probeer ik toch in de ochtend te doen. Om 18:00 krijgt de kleine eten en om 19;00 krijgt hij nog een borstvoeding. Tussendoor eten wij. Rond 19:45 gaat hij naar bed en ik languit op de bank!

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik doe niet aan ritme. Mijn kleine heeft uiteraard een ritme, dat hebben kinderen immers nodig. Maar verder loopt elke dag bij ons heel anders. Ik heb geen vaste tijd voor koffie (typisch nederlands is dit ook he, hahaha) en schoonmaken. Ik maak schoon wanneer het mij uitkomt en als ik een keer geen zin heb dan ga ik lekker in bad met een boekje terwijl mijn kleine zijn middagslaapje doet en mijn huis nodig aan de kant moet. Ik kan mij daar niet druk over maken. Ontspannng is ook erg belangrijk en dat schoonmaken komt dan de volgende dag weer.
    Kortom, ik zie wel wat de dag brengt.

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Poeh, ritme is wel erg afhankelijk van hoe mevrouw zich er aan houdt, maar dit is ongeveer mijn ritme.

Tegen 8 uur sta ik op (6 uur is 1e voeding, daarna slapen we nog even door), eet ik cornflakes en meestal klooi ik wat met Julia (aankleden, insmeren, spelen, soms al fruit eten) tot haar 2e voeding om 10 uur. Daarna gaat Julia slapen en heb ik even de tijd om te douchen en aan te kleden, en meestal is ze daarna alweer wakker.
    Tussen de 2e en 3e voeding krijgt ze meestal fruit en eet ik m'n lunch, en om een uur of 1 is haar 3e voeding. Daarna ligt ze nog ruim een half uur op bed en dan doen we boodschappen (ma, wo, vr, za). Om half 4/4 uur krijgt ze de 4e voeding en daarna slaapt ze weer een half uur. Rond 5 uur krijgt ze haar groentehapje en tussen 6 en 7 een fles. Dan moet ik ook ergens koken, komt mijn man thuis van z'n werk, dus dat is altijd een druk moment. Voor 7 uur ligt Julia in bed.

Ergens tussendoor doe ik het huishouden ;) Maandag stoffen en zuigen, dinsdag de keuken (doe ik 's avonds na het afwassen), woensdag de ramen waar nodig en de wc's, donderdag stofzuigen, vrijdag de badkamer, zaterdag de wc nog even snel en nog een keer stofzuigen. Als ik er overdag geen zin in heb of niet aan toe kom, dan doe ik (of mijn man) het 's avonds. Dit is het schema in theorie, maar in praktijk gaat het geen week echt zoals gepland. Ik rommel wat en probeer het niet te laten verslonzen, en tot nu toe werkt dat ook best. Op de dagen dat we geen boodschappen doen en niets anders hebben om de deur voor uit te gaan, gaan we vaak een stuk wandelen in het bos. Dat doe ik dan ook aan het begin van de middag.

Deel Deze Pagina