Hoi, Onze jongen van 4 maanden morst enorm veel melk tijdens het drinken. Hij probeert altijd ook te praten tijdens het drinken, droomt soms ook weg, kijkt om zich heen, vergeet soms te slikken... en dan loopt het langs zijn mondhoeken weg natuurlijk... Het ligt niet aan de speen, het is een medium size gaatje en als ik een kleinere geef wordt hij te snel moe en drinkt hij veel te weinig. Als ik het flesje geeft in zijn bedje (terwijl hij slaapt) morst hij niets en gaat het keurig binnen. Mijn vragen: 1) Is dit erg? Hij drinkt nu gemiddeld 750 cc per dag, soms 850 of 900 maar soms ook 650 (is nu heel warm hier in Spanje en ik zit midden in een verhuis dus denk dat dit 650 echt tijdelijk is). Hij krijgt ook al papje. Wanneer ze zeggen dat hij minimum 750 moet drinken veronderstel ik dat ze er van uit gaan dat een baby ook wel morst. 2) Heb je tips zodat hij geconcentreerder eet? Ik geef nu om de 4 uur en hij heeft wel honger hoor maar hij is ook zo snel afgeleid. Hij wil ook niet in de arm eten, enkel in zijn stoel en nog het liefst al liggend. Lijkt echt wel een romein, de manier dat hij eet alleen al, haha.
Beste Podiki25, Elke verandering kan invloed hebben op het drink gedrag. je geeft nu aan dat je in een verhuizing zit en in een warm land het kan heel goed komen dat je kindje daardoor tijdelijk minder drinkt. Denk je dat je kindje te weinig krijgt omdat hij veel minder drinkt dan aanbevolen biedt dan een extra flesje aan. Blijkbaar is hij heel gevoelig voor prikkels van buitenaf. Probeer hem daarom op een rustige, vaste plek de fles te geven. Sluit eventueel gordijnen voor meer rust. Groet, Saskia