Vandaag ben ik met mijn kleine man van 4 maanden bij het CB geweest. En in 4 weken tijd is hij niets aangekomen :S! Beide keren 7350 gram (bij de geboorte 4060). Hij is wel bijna 1 cm gegroeid. Op het CB maakten ze er niet zo een groot probleem van, als hij over 4 weken maar wel is aangekomen. Ik vroeg me af of andere mensen dit herkennen. Ik weet dat er een dip in de groeicurve kan zitten rond de 4 maanden, maar niks aankomen is wel een grote dip! Verder is hij gewoon vrolijk en drinkt zo'n 7/8 keer per dag (volledige borstvoeding).
Heeft hij voor het wegen een volle luier gehad?en wanneer had je voor het laats gevoed? Dat kan uitmaken hoeveel hij weegt,een dipje kan altijd,hier groeit ze altijd in een soort van sprongen,eerst aankomen en dan in de lengte groeien waarbij het gewicht vrijwel het zelfde blijft.als het CB er geen zorgen om maakt en hij de volgende keer wel aankomt is er niks aan de hand.
Ga volgende week nog eens wegen. Dan kun je een beter beeld krijgen. Een keer slecht aankomen is niet zo erg, maar een maand wachten is dan wel weer lang.
Heb je de groeicurve op borstvoeding.com al ingevuld? Want die is op borstvoedingskindjes gericht. Op het cb gebruiken ze een kv curve. Maar kv kindjes maken een hele andere ontwikkeling door...
Bedankt voor de reacties! Hij had niet net een volle luier, zelfs als een week niet gepoept . Ik kijk inderdaad ook naar de curve van borstvoeding.com. Hij zit qua gewicht ook nog in de groene zone en op het cb zat hij ook nog boven het gemiddelde. Ik vind het alleen zo raar dat hij helemaal niks is aangekomen.