Hallo dames, Ik geef nu 7,5 maand borstvoeding. Ze drinkt 3 tot 5 keer bij me. Ik heb het idee dat ze ervan verzadigd raakt en het de dorst stilt. Ze drinkt zo'n 5 minuten per keer. Ik werk nu op dinsdag de hele dag en kolf dan op het moment dat ze een flesje krijgt van oma. Ze krijgt dan overigens kunstvoeding. En de laatste week ook wel eens 's avonds, als ik een wijntje bij het eten heb gedronken. Maar verder drinkt ze dus live. Ik kolf op de dinsdag dan maar 30 cc uit 2 borsten. Is dit raar? Zegt dit iets over mijn productie als ze rechtstreeks uit de borst drinkt? Ze is tevreden. Maar ze krijgt natuurlijk ook bijvoeding, dus wellicht dat ze daarom ook niet miept als ze minder drinkt. Ze heeft naar mijn inziens ook wel voldoende plasluiers. Zo'n 6 - 8 per dag. Ik merk trouwens met het drinken van een flesje, of dit melk is of thee, dat ze het erg leuk vindt om zelf te drinken. Voor de borst heeft ze veel minder aandacht... Snel afgeleid enzo. Ik ben benieuwd!
Hier een beetje vergelijkbare situatie. Ze drink ongeveer vijf keer bij min en een nachtvoeding deze en de avond voeding gaan het beste. Voor de voedingen overdag heeft ze weinig aandacht, inderdaad ook het idee dat ze drinken uit een tuitbeker of fles overdag veel fijner vindt. Je kolfopbrengst zegt weinig over de hoeveelheid productie. Je kindje drink live vaak veel meer omdat ze meer uit de borst kunnen halen dan de kolf. Ik kolf twee keer op mij. Werk en heb dan tussen de 220 en 2260 cc in totaal. Die krijgt ze dan mee naar het kdv verdeel het over twee flesjes. Ik ben zelf ook een beetje onzeker of mijn dochtertje genoeg melk binnen krijgt, ze eet haar hapjes als een bootwerker en vindt het allemaal heerlijk! Ik denk dat als jouw dochtertje genoeg plast en tevreden is ze wel genoeg melk binnen krijgt. Wat ik doe is eerst proberen aan te leggen voordat ik de bijvoeding geef.