Baby 4 maanden regelmatig overgeven/braken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely24, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 4 maanden en heeft een aantal keer in de afgelopen weken gehad dat ze in de ochtend begon te spugen, echt overgeven tot gal aan toe.
    Dit is nu 4x gebeurd, de vorige keer was 2 weken geleden. De keren daarvoor zat er zo'n 1,5 week tussen.

Wat er gebeurt is dat ze wakker wordt, ik een flesje ga maken en nog tijdens of meteen erna spuugt ze hem helemaal uit, daarna blijft ze misselijk en kokhalzen, tot er op een gegeven moment alleen maar gal uit komt. Ze huilt ook als het er aan komt, en het is echt heel zielig!

Daarna gaat ze vaak slapen, en rond 12.30 kan ik haar weer wat geven en blijft het er vaak de rest van de dag in.
    Dit gaat tot nu toe elke keer zo als ze zo'n 'spuug ochtend' heeft.

Ik ben inmiddels bij de huisarts en kinderarts geweest en de kinderarts dacht aan reflux en heeft maagzuurremmers voorgeschreven. Die krijgt ze nu dus bijna 2 weken.
    Toch vraag ik me af of dat het is.
    Ze spuugt wel regelmatig beetjes, maar dat loopt er zonder moeite uit, soms mondjes, soms meer.
    Ze lijkt normaal gesproken geen pijn te hebben, is niet onrustig en gewoon een tevreden baby.
    En deze ochtenden dat ze zo heftig spuugt zijn dus niet dagelijks.

Ik heb niet het idee dat ze te veel voeding krijgt. Of te snel drinkt.

Ik dacht even dat ze misschien te lang sliep snachts en het daardoor niet goed valt op haar lege maag.
    Ze heeft een tijdje 4 flessen gehad, omdat ze zelf lange nachten maakte.
    Inmiddels begon ze s'nachts weer wat te spoken dus krijgt ze wel weer 5 flessen en rond 22.00 de laatste en dan rond 7.30 weer de eerste.

Eigenlijk weet ik het nu niet zo goed meer.
    Ze heeft het niet dagelijks, maar goed lijkt het me ook niet.

Ik moet vrijdag naar het Cb en heb volgende week weer een afspraak bij de kinderarts.
    Toch vraag ik me af of iemand dit misschien herkent.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het zo 'weinig' is maakt het niet heel veel uit. Grofweg is het 1x per maand 1 fles, dat is niet veel. Zeker omdat ze er verder geen last van lijkt te hebben (behalve dat moment) EN je loopt al bij ka.
    5 (kleinere) flessen is doorgaans sowieso verstandig.

Mijn jongste heeft het heftiger. Die heeft al regelmatig een gehele week geen melkvoeding binnen gehouden (ben de tel kwijt zo vaak). Alle beetjes melk gaat dan fout. Hij leeft dan echt op enkel ors en artsen (ka & ha) hebben er geen probleem mee.
    Kinderarts en huisarts zeggen 'sommige kindjes hebben dat', mijn huisarts zegt dat zeker 1 fles per week volledig uitspugen geen enkel probleem is.

Wel nog een tip; mocht je zo'n dag hebben en de tweede fles gaat ook fout, ga dan kleinere flessen aanbieden.
    Ga terug naar 30/1 en wacht 15/30minuten en geef dan weer 30/1. Ors mag een baby ook hebben, max 1 liter per 24 uur.

Deel Deze Pagina