Wanneer ging jouw kindje over naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caro31, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De titel zegt het al: wanneer ging jouw kindje over naar 1 slaapje?

Mijn zoontje is nu 14 maanden en lijkt de overgang gemaakt te hebben... Toch twijfel ik soms of het niet te vroeg is. Hij begint te gapen 's ochtends rond tienen (oude bedtijd). Gaat hij dan slapen tot een uur of 12.00 uur, krijg ik hem 's middags niet meer te slapen. Dit lukte een paar weken terug nog prima, maar ineens is de knop om lijkt het. De laatste dagen slaapt hij van ongeveer 11.30 - 13.30. Wel vind ik hem wat minder makkelijk dan daarvoor... snel huilen als iets niet mag, wat sneller jengelen. Voor mijn gevoel toch een beetje slaaptekort.

Ben benieuwd wanneer jouw kindje over ging naar 1 slaapje.

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

De tweeling hier met een maand of 10/11 geloof ik, de oudste weet ik niet eens meer, kan goed nog vroeger zijn geweest dat is nooit een 'overdagslaper' geweest en met 23 maanden was het bij haar helemaal gedaan met de slaapjes.
    In zo'n overgangsperiode kunnen ze idd wat jengeliger zijn het is ff wennen natuurlijk. Boys liggen hier meestal ook wel voor 19.00uur erin trouwens dan zijn ze echt wel flink moe.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Hier pas met 17 maanden ongeveer..

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tot 9 maanden zat ze nog op 3 slaapjes en met bijna 12 maanden naar 1 slaapje gegaan.
    Ze ging in de ochtend op haar oude bedtijd nog prima slapen alleen smiddags lukte het niet meer of kostte veel moeite (niet moe genoeg om te slapen maar ook niet uitgerust genoeg om de hele middag wakker te zijn zonder zichzelf in de weg te zitten). Ze slaapt in totaal nog wel even lang overdag alleen nu in 1 slaapje (rond half 1/1 uur gaat ze naar bed en tussen half 3 en 4 uur weer wakker).
    Ze slaapt sochtends vaak lekker uit en dat maakte het voor ons wel wat makkelijker over te gaan naar 1 slaapje.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier is hij nu aan het overgaan. Soms 2 slaapjes maar meestal 1 maar wel rommelig.
    De ene dag doet hij een tuk van 3 uur en de andere dag zoals vandaag maar 1.5u pfff was vanaf 17u ook niet zo vrolijk maar wilde toch niet slapen

6. adi

adi Niet meer actief

Hier met bijna 2 jaar.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was ie 11 maanden toen ie 's middags niet meer wilde slapen en overging naar 1 slaapje en in het begin verliep dat wat rommelig...dan sliep ie een uur/dan helemaal niet en dat is een slaapje van 2.5/3 uur geworden.

8. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste met 16 maanden.

nu met de jongste is het wat lastiger. Hij heeft nl bepaalde tijden waarop hij niet op bed kan liggen omdat ik dan naar school moet voor de oudste. Het ochtendslaapje gaat nog wel redelijk goed van 10-11.30 maar s middags is dus moeilijk..ben om 13.15 terug van de oudste terugbrengen maar dan is hij gewoon nog echt niet moe. Wordt pas rond half 3 moe maar om 3 uur moeten we alweer naar school. Dus op ma, di en do slaapt hij vaak zn tweede slaapje pas om 15.30 als we terugkomen. Op wo en vr is het geen probleem want dan is ze s middags vrij. Op di blijft ze wel over dus dan kan hij evt. later dan 10.00 als dat nodig is

9. Humava

Humava Niet meer actief

Nu met 14 maanden. Heb een beetje hetzelfde als jij ts. Als ik dl s morgens laat slapen slaapt ze smiddags niet meer. Maar soms is ze wel echt moe rond 11 uur, dat hangt er een beetje vanaf hoe laat ze smorgens wakker wordt. Vaak ga ik dan boodschappen doen of even naar de stadsboerderij o.i.d rond 10.30 en als ik dan terug kom rond 11.30-12.00 een broodje eten en dan leg ik haar rond 13.00 in bed. Meestal slaapt ze dan tot 15.00

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier rond 18 maanden pas, ze sliep tot die tijd altijd rond 10u en 15u, wel geprobeerd het eerder wat op te schuiven, maar dan werd ze ineens 's nachts weer wakker.

Nu is ze tweeen wil ze niet meer slapen overdag, met als gevolg dat ze 's nachts weer wakker wordt... We zijn dus weer zoekende naar een betere bedtijd. Ze sliep eerst 14 uur in totaal, nu nog maar 9, dat lijkt me echt te weinig voor een druk peutertje. Ingewikkeld, die slaapjes!

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier met 6 maanden. Een middagslaapje van meestal een uurtje..;)

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Verschilt per dag, al sinds een paar maand gaat Ivan alleen van 12:30 - 15:00 naar bed. Tussendoor doet hij soms 's ochtends of 's avonds na het eten een slaapje van 10 min in de box.. Maar er zijn ook genoeg dagen dat hij buiten zijn middag slaapje helemaal niet meer slaapt :)

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Emma is nu 14 md en heel af en toe lukt 1 slaapje. Bijv aks we de ochtend zijn wezen zwemmen dan slaapt ze erna er erg lang. Dan slaapt ze maar 1 keer maar meestal nog twee keer. Meestal rond 10 en 15 uur en uurtje of 1.5-2.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Met 16 maanden geloof ik. Toen werden 2 slaapjes heel rommelig en wilde hij de 2e vaak niet meer doen.
    Hij sliep toen ongeveer 3 uur.
    Nu nog maar 1,5 (19 mnd)

15. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Hier met 13 maanden overgestapt op 1 slaapje omdat ik hem in de middag met geen mogelijkheid zijn bed meer in kreeg.
    Was in t begin ff rottig omdat hij wel moe werd in de ochtend rond zijn oude slaaptijd maar toen heb ik het lunch moment vervroegd en daarna lekker naar bed en sliep hij 2,5 á 3 uur.Prima dus!

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb hier een maandje terug de knoop doorgehakt. Was al weken aan het aanmodderen met 2 halve slaapjes, of 1 aan het eind van de ochtend en de tweede totaal waardeloos. Op een gegeven moment was ik het zat, en heb met het kdv afgesproken haar wakker houden tot aan de boterham, en dan lekker naar bed. De eerste week was wennen voor haar dat ze tussen de fruithap en de boterham nog wakker was, en inderdaad rond 11 uur beetje jengelig, maar slapen smiddags ging super! Nu is ze al helemaal gewend en komt het nog maar enkel voor dat ze tegen de boterham echt supermoe is. Maarja, je bent zelf de ene dag ook wel eens fitter als de andere. Ze heeft nu tenminste echt wat aan haar slaapje, voorheen was het maar half / half, en was ze sochtends eigenlijk na 3 kwartier wel klaar met haar bedje en wou ze smiddags niet meer, met als gevolg savonds een boze dreumes (superdupermoe) aan tafel hahaha

maar wat een verschillende leeftijden zeg!

17. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zijn we nu meestal over op 1 slaapje, alleen is dat maar 1 uurtje (waarvan meestal een gedeelte bij mij aan de borst liggend). vandaag proberen we 2 slaapjes (komt handiger uit qua tijden) we gaan zien of dat ook nog lukt.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

9/10 maanden.

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Idd heel verschillende leeftijden en ook erg herkenbaar hoe de overgang van 2 naar 1 slaapje gaat.

20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ah dus het kan wel dat mijn dochter nu overgaat naar 1 slaapje? Want ik haal iedere ochtend een huilend meisje uit bed dat echt niet wil slapen. Terwijl ze soms wel even door haar ogen poetst 's ochtends. Iedere middag slaapt ze nu goed.

Deel Deze Pagina