Baby 4 maanden s middags niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 29 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo.

Mijn zoontje is nu 4 maanden.
    Nu wil hij sinds een paar dagen s middags ineens niet meer in zijn bed slapen. Terwijl dat nooit een probleem was.
    Hij is wel moe. Maar zodra ik hem neerleg begint hij te huilen.

Ik ga er steeds na 10 minuten naar toe. Maar het duurt gewoon anderhalf uur eer hij een keertje in slaap valt..

Hoe pakken jullie dit aan?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hoeveel slaapjes doet hij?

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    S nachts van 9 tot bijna 9.

Dan valt hij s ochtends om 11 uur weer in slaap tot 12.
    Dan zou hij normaal s middags om 2uur-half 3 slapen tot 5 uur - half 6. En s avonds valt hij van 7 tot half 9 weer in slaap ( niet altijd)

Kan hem ook echt niet wakker houden. Hij is op die tijden echt moe. Maar s ochtends en s avonds houd ik hem beneden. S middags leg ik hem op bed als ik zie dat hij moe wordt. Maar de laatste dagen begint hij al te huilen als ik hem alleen maar neerleg. S avonds is overigens geen probleem..

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben niet van het laten huilen dus de 10 minuten methode is niet mijn ding, maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.

Mijn dochtertje sliep heel slecht overdag en ik pakte haar op als ze huilde en legde haar weer neer als ze stil was. (Echt huilen dan niet jengelen ofzo)
    De tijden die je noemt kan ik jaloers op zijn haha. Hier vaak 45min bezig geweest voor 45min slaap.
    Maakt niet dat ik het niet vervelend voor je vindt dat je kindje gaat huilen bij het neerleggen.

Is het ook als je hem neerlegt bijvoorbeeld in de box? Voor spelen? Want dan zou ik even zn oortjes na laten kijken.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

En als je de rest van de slaapjes hem ook gewoon in zijn bedje doet?

Mis je ook geen vermoeidheidssignalen? Twee uur wakker tussen de slaapjes door is best lang voor 4 maanden...

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Als t ineens is, zit er niet een sprong overdwars o.i.d.? Dan zijn ze wel vaker ontregeld. Komt vanzelf weer in ritme terug overigens. Wij hadden de uitbarstingen in dr avond/nacht. Overdag was t voornamelijk een engel.

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Het is dan idd weer sprongetjes tijd bij 18 weken geloof ik. Ik moet er ook weer bijna aan geloven. Mijn zoontje is 17 weken en kan nu 's middags ook langer huilen in zijn bedje of liggen kraaien voordat hij in slaap valt. Terwijl hij wel moe oogt. Ook zijn de slaapjes korter dan eerst.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Sprongetje zou heel goed kunnen inderdaad.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou hem als het kan gewoon bij elk slaapje in z'n bedje leggen en niet beneden of wat dan ook. Tenzij je weg moet of weg bent natuurlijk.
    2 uur wakker tussen de slaapjes vind ik op zich een nette tijd. Mijn dochtertje van 2,5 maand kan prima 1,5 uur wakker blijven tussen de slaapjes, als ze tenminste een goed slaapje heeft gedaan.
    Maar daarnaast denk ik dat het voor nu gewoon even een sprongetje/fase is. Ik zou z'n bedje wel blijven proberen, maar als het niet gaat gewoon bij je nemen en evt. als hij goed slaapt overleggen in z'n eigen bedje.

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ga ik proberen! Ik hoop inderdaad dat het te maken heeft met een sprongetje..

Ik houd er niet van hem te laten huilen...
    Die 10 minuten vallen me ook heel erg zwaar.

Het maakt me dan zo onzeker dat ik bang ben dat er iets is wat ik dan over het hoofd zie. Terwijl er eigenlijk niks aan de hand is..

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Maar waarom dan 10min laten huilen? Ik laat d'r hier gerust wat miepen en mopperen, maar als ze echt gaat huilen ga ik gelijk naar d'r toe. Ook omdat ik weet dat t d'r dan gewoon even niet lukt om zelf in slaap te vallen. Afhankelijk van mijn eigen dingen en tijd kies ik een manier om d'r toch in slaap te krijgen. Dat kan zijn elke keer terug leggen in bed als ze rustig is of gewoon bij mij (in de draagzak). Zeker met de oudste erbij is dat soms even de makkelijkste oplossing als ze niet kan slapen. In de draagzak slaapt ze namelijk altijd. Volgende slaapje weer een nieuwe kans. ;)

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Komt goed. Zondag weer een nieuwe kans. Vannacht slaapt hij een nachtje bij opa en oma. Wij zijn lekker uit eten geweest. Even tijd voor ons zelf. Morgen moet ik zelf werken dus dan is het de beurt aan mijn man. Zondag mag ik het weer proberen.

Gaat goed komen

Deel Deze Pagina