Baby 4 maanden 's nachts wakker maar niet huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaKim94, 7 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKim94

    MamaKim94 Nieuw lid

    7 apr 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoihoi,
    Mijn zoontje van 4mnd gaat tussen 19.00-20.00u naar bed, maar wordt sinds kort 's nachts rond 1.30-2.00u wakker, en gaat dan niet huilen maar wat brabbelen/met z'n handjes spelen etc. Dit kan wel 1,5uur duren, waarna hij toch gaat huilen en om een voeding vraagt, en dan vervolgens wel weer tot 7.00-7.30u in slaap valt.
    Ik twijfel nu of ik al eerder naar hem toe moet gaan als hij wakker is, of hem toch zo lang moet laten liggen als hij niet huilt? Hoe lang zouden jullie je kindje laten liggen als hij niet huilt?
    Graag jullie ideeën/ervaringen hierover!
    Groetjes MamaKim
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Zolang hij niet huilt en geen andere signalen geeft van bijvoorbeeld voeding willen zou ik er persoonlijk niet heen gaan.
    Kan jij ondertussen wel slapen als hij wakker is? Zo niet dan zou ik er wel heen gaan en kijken of je hem al voedt of dat hij met een speen ofzo weer in slaap valt. Ik vind niet dat je uren wakker hoeft te liggen.
    Maar goed hier is de rust belangrijk snachts omdat we én op tijd er uit moeten voor school én ik overdag niet bij kan slapen. Is anders als dat wel kan natuurlijk.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.145
    14.395
    113
    Spelen met de handjes etc zijn waardevolle oefeningen. Dus als er geen gemopper is lekker laten gaan.

    Tenzij je de onrust niet kan hebben dan zou ik voor een voeding gaan en kijken of de kleine eerder weer content gaat slapen.
     
  4. MirjamGoossens

    28 nov 2022
    68
    11
    8
    Vrouw
    Klinkt heel herkenbaar, mijn dochter werd rond die leeftijd ook vaak middenin de nacht wakker. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar hier hielp vooral elke keer de speen geven, aai over de bol en weer slaap lekker zeggen. Op een gegeven moment is het ineens overgegaan. Ze zijn rond deze leeftijd zo druk met ontwikkelen!
     
  5. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Ik sta er iets anders in. Als jij die tijd dat hij wakker is ook wakker ligt, zou ik proberen om hem eerder drinken te geven en dan kijken of hij verder slaapt. Mijn eigen nachtrust is het belangrijkste. Maar als je gewoon tussendoor slaapt, zou ik hem laten doen.
    Krijgt hij nog een late voeding? Anders zou ik dat proberen en kijken of hij dan weer doorslaapt.
     
    Golden1213 en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina