Zoals de titel al zegt, mijn ventje slaapt ineens heel veel. Voorheen sliep hij overdag bijna niet, en 's nachts sliep hij tussen 11 en 6-7. Nu gaat hij 's avonds rond 7 à 8 uur naar bed en dan maak ik hem rond 7 uur wakker. In het weekend slaapt hij uit tot een uur of 8-9, soms half 10. Overdag slaapt hij dan in totaal ook nog wel een uurtje of 4. Vandaag heb ik hem om 7 uur uit bed gehaald om te voeden voor ik ging werken, mijn man is vandaag thuis dus ventje bleef ook thuis en nu hoor ik net dat hij alweer in bed ligt! Hij was moe.. Zou er iets aan de hand kunnen zijn? Of zou hij gewoon een nieuw ritme gekregen hebben? Wij doen alles vooral op verzoek en dus niet op uur en tijd, dus als hij moe is mag hij natuurlijk slapen van ons. Maar ik ben toch even nieuwsgierig hoe het bij anderen gaat.
Heb even terug gekeken in mijn berichten, had zelf ook eens zo'n vraag gesteld. Onze smurf was toen boven de drie maanden en ging ineens overdag slapen en veel ook. Mijn advies... geniet je nu helemaal suf van dat lekkere slapende kereltje Rond de 10 maanden was dat hier helemaal over. Hij doet nu 1 lange of 2 wat kortere slaapjes overdag en oh boy wat kan mama die rust dan goed gebruiken Ik herken dat je er bezorgd over bent, maar zolang hij verder lekker te pas is en er niets aan de hand lijkt gewoon laten slapen. Hield mezelf voor als de onrust weer even opkwam "als ze slapen, groeien ze het beste"
Mij is wel eens verteld dat ze dan in een groeispurt zitten! Lekker van genieten! Hier ook zo'n slaapkopje...
Ik merk (nog steeds) aan mijn dochter(20 mnd) dat ze meer slaapt als ze groeit. Wat iemand al schreef; vooral genietenvan de rust! Mijn dochter sliep de eerste 9 maanden echt te weinig, behalve op deze momenten. Neem het ervan, een mamma-momentje! Het houd vanzelf weer op en dan heb je er spijt van dat je deze extra tijden kwijt bent.