baby 4 maanden slaapt slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koter, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hallo

mijn zoon krijgt nog volledig bv en we zijn momenteel aan het overstappen op flesvoeding, hier zijn we gisteren mee gestart bij het vierde moment/voeding.
    Het slapen ging vrij aardig, van 21 uur s avonds, tot een uur of zes s ochtends. soms zelfs tot 7 , 8 uur!
    Nu sinds twee weken geleden , ging hij ineens 's nachts weer spoken... resultaat.. dik 2x per nacht uit bed voor voeding, los van de andere keren dat we zijn speentje moetengeven omdat hij wakker is..

Nu geven we hem om 2230 zijn laatste voeding, maar dan nog komt hij om 1.30 uur zoiets en vervolgens weer om 4.30..
    Wat doen we verkeerd?
    Heb ook drie weken geleden borstontsteking gehad, dus dacht dat ik wellicht minder melk had (heb over het algemeen juist teveel). Gisteravond flesje met afgekolfde melk gegeven, maar ook dat hielp niet... zelfde tijden werd hij wakker..

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Jullie doen niets verkeerd. 4 maanden is voor doorslapen gewoon erg jong. Ik zou me gelukkig prijzen dat hij maar 2 keer komt, het kan veel erger zijn.

Meestal is het een fase, en gaan ze na een periode vanzelf weer rustiger en meer slapen. Mijn dochter sliep met 3 maanden ook opeens door, maar met 5 maanden kwam ze standaard weer voor een nachtvoeding en sinds kort weer voor 2 of 3.

Bovendien verandert er wel wat voor je zoontje:
    -overstap op fv (fv ligt zwaarder op het maagje en is gewoon anders van samenstelling, dus het is vrij logisch dat hij daar in het begin een beetje last van heeft);
    -beginnende tandjes, ze hoeven nog niet door te komen maar hij kan er wel al last van hebben;
    -het kan ook een sprongetje zijn, dan rommelen ze veel meer met alles.

Gewoon de voedingen geven als hij wakker wordt lijkt me het beste en meest rustigste voor jullie allemaal. Je zoontje heeft honger en als hij daarna weer lekker slaapt is het voor jullie ook minder vermoeiend.
    Want je zegt dat je ook eruit moet om zijn speentje terug te geven. Heeft hij dan niet gewoon honger?

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik denk gewoon een fase. Onze zoon slaapt al sinds 10 weken klokkie rond zonder wakker te worden maar rond drie maanden kwam hij een paar nachten en vannacht ook. Denk dus echt een fase want daarna werd het weer zoals gewoon.

Deel Deze Pagina