Gisteren met mijn zoon van bijna 11 maanden voorop de fiets ongeveer 40 minuten gefietst. Hij had gewoon normale kleren aan (schoentjes, sokjes, dikke gevoerde spijkerbroek, jas, muts, handschoenen). Bij aankomst waren zijn voeten en onderbenen ijs en ijskoud! Ik schrok daar zelfs een beetje van! Ook zijn handjes waren wat kouder. (hij had er overigens geen last van, althans, liet niets merken) Zijn nekje en romp waren overigens warm. Mijn man die maakte zich daar geen zorgen om en relativeerde dat met dat wij dat ook hebben, onze voeten en onderbenen zijn ook koud als we in de kou gelopen hebben. Zolang zijn romp warm is, hoeven we ons geen zorgen te maken was zijn redenering. Hoe denken jullie erover? Moet hij warmer aangekleed worden (skipakje?) als hij wat langer op de fiets gaat? Of beter om in de winter met zo'n kleintje maar kort op de fiets te gaan?
Ja als je zo'n stuk gaat fietsen zou ik hem de volgende keer wel wat warmer aankleden. Het is niet te vergelijken met zelf fietsen of wandelen, hij zit doodstil dus dat is echt wat anders. Ik zou hem een maillot aandoen onder zijn broek of inderdaad een skipakje.
ik dacht ook wel een skipakje of alleen skibroek hoor of een thermolegging onder zijn broek kan natuurlijk ook. tis natuurlijk hartstikke koud voorop een fiets en ze zitten stil. Heb hem voor mijn jongste gevraagd voor sinterklaas. Ws kan ze dan in januari mee op de fiets.
Als je echt vaker wil gaan fietsen met hem zou ik wel een skipakje aanschaffen.Ze hangen nu volop in de winkel dus ik zou niet te lang wachten.Ik vind die koude benen dus niet verwonderlijk of vreemd haha.Gewoon lekker dik aankleden.Ben blij dat mijn kleine meisje nog lekker in de wagen ligt dus hoef ik me daar allemaal nog niet druk over te maken.
En ze zitten stil he, ik zou ook iets warmers aan doen. Mijn dochter had van de week een maillot, gevoerde broek, slofjes, en gewoon jas/muts/sjaal/wanten aan, en alsnog erg koud! Ik ga dus de Bike-a-way maar weer uit de kast pakken.
Wij hebben een voetenzak voor op de fiets... Die zit om het stoeltje heen en hoef je er dus ook niet de hele tijd af te halen. Echt een aanrader! Ooit bij het kruidvat gekocht voor 18 euro. Past om verschillende merken stoeltjes en er zit ook een regenPoncho aan vast. Ik vind die skipakken altijd zo'n gedoe, en hier schuif je je kindje zo in en uit! Ze zijn vast ook wel 2e hands op marktplaats te krijgen lijkt me....