hallo, Mijn zoon kreeg al een tijd geen nachtvoeding meer. Het was voldoende om even een knuffel/aai of speen te geven maar de afgelopen 1,5 week is hij echt wakker/ overstuur/boos als we dit doen. De eerste paar keer is het goed, allen naar 10 min is het weer huilen. Het is vaak rond 3 a 4uur s nachts. Nu geef ik hem een flesje van 100 cc met 2 schepjes en hij valt gretig aan en valt dan vaak zo in slaap. Nu zegt iedereen alleen verschillende dingen over gewenning, aan toe geven etc. Wat zouden jullie doen? Daarnaast mogen ze van nutrilon 2 toch niet zoveel voeding meer, krijgt hij dan niet teveel? Hij krijgt overdag 3 of 4 flessen overdag ( 2 van 180 en 2 van 150) Herkennen jullie ook dat jullie kindjes rond 9 maanden begonnen met spoken?
Ik heb altijd toegegeven aan nachtvoedingen, maar geef bv. Inmiddels is zoon nog maar net een jaar en hij slaapt af en toe door. Ik heb zoiets van, als hij het nodig heeft wordt hij wakker en anders niet. Niks gewenning! Ik heb dus geen ervaring met flesvoeding in de nacht, maar een klein flesje lijkt mij geen kwaad te kunnen. Wel oppassen als hij tandjes heeft, anders kun je ook water proberen. En dat spoken s nachts is vast een fase hoor! Gaat heus weer over. Voor nu gewoon troosten en toegeven!
Mijn zoontje van 9 maanden wilt ineens na zijn laatste fles niet meer slapen, dan is het krijsen in bed. Ik geef dan een beetje lauw water en daarna gaat ie direct slapen. Misschien is dat een optie i.p.v. melk? Hier komen ze ook wel eens 's nachts en dan is een speentje ook voldoende, maar als ze door blijven gaan met spoken dan zou ik gewoon een klein flesje geven, want elke nacht drama 's nachts is ook niet echt fijn. Is hier nog niet zo erg geweest, gelukkig.
Mijn zoon krijgt zeer regelmatig ook nog een flesje rond 3:00. Maar dan wel met lauw water. En dat vind ie prima, gaat daarna gelijk weer slapen. Aai/knuffel etc helpt niet, en een speen heeft ie niet. En tja....gewenning, het zal vast. Maar voorlopig hebben wij prima nachten, vind ik. Iedereen blij.
Ik ga dat ook eens proberen gewoon wat water. Ik weet ook niet of het erg is als j kindje 24 schepjes van nutrilon 2 krijgt op een dag? Merk wel dat ie overdag wat minder eet qua brood. Het is gewoon lastig omdat je niet weet waar het door komt en ben zelf niet zo van het laten huilen.
Heel herkenbaar. Ik geef er aan toe... Geef gewoon een klein flesje KV. En hij slaapt gelijk weer.. En kan ik ook weer slapen.. Kgeloof niet dat het gewenning is, misschien is tie gewoon angstig.. Lekker warm flesje helpt dan om weer in de slapen! Ik zie er geen probleem in
Een flesje kan ook troost zijn. Ik zou er geen probleem van maken en gewoon dat flesje maken. Onze zoon vond een koud flesje s nachts niet erg.ik maakte dan het flesje in het voren, deed het alvast in de zak van mijn badjas zodat ik s nachts zo min mogelijk handelingen had. Dan had ik er het minste last van en sliep ik sneller weer in. Als ze er geen behoefte meer aan hebben, worden ze echt niet meer wakker hoor! Ik maakte wel altijd slappe flesjes. 2 schepjes op 100 cc of zoiets. Even proberen dus wat werkt voor je kindje.
Hier is hij ook rond de 8/9 maanden weer begonnen met wakker worden voor een fles. Hij werd soms wakker voor een speen of even troosten, maar vanaf toen hielp dat niet altijd meer. Er zijn zelfs nachten dat hij 2 flessen wil. Hij krijgt hier 's nachts altijd 90/1, dit drinkt hij op en 9 v.d. 10 keer slaapt hij dan weer verder. Een hele enkele keer niet, zoals vannacht en dan ben ik gerust 1,5 uur met 'm in de weer. Het liefst zou ik stoppen met die nachtvoedingen, want het begint me aardig op te breken, zeker omdat ik zelf regelmatig avonddiensten draai en dan pas na 0.00 in bed lig. Ik overweeg nu om 'm 's nachts (gecontroleerd) te laten huilen, maar we zijn er nog niet helemaal over uit. Lastige is ook dat hij al lange tijd niet helemaal fit is, begin mei heel erg verkouden, eind mei buikgriep, nu weer verkouden, dus wil eerst dat hij weer helemaal gezond en opgeknapt is. Ik denk ook niet dat hij het zo zeer nodig heeft voor de honger, hij eet als een bouwvakker, maar mee als troost ofzo. Lastig, maar in jouw geval zou ik er voor nu aan toe geven, meestal is het gewoon een periode van enkele dagen/weken en gaan ze vanzelf weer doorslapen.
Mn zoontje heeft ook best wel lang nachtvoedingen gedronken, als je teveel van nummer 2 geeft kan je gewoon terug gaan naar nummer 1. Nummer 2 is een commercieel praatje omdat ze voor zuigelingenvoeding geen reclame mogen maken en voor opvolgmelk wel reclame.