Baby 4 maanden te dik - advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als hij zo'n honger heeft, kun je ook de Nutrilon Forte proberen.
    Dat hielp hier heel goed.

En wij hebben ook een flinke meid hoor, maar sinds ze gaat rollen en kruipen gaat dat babyvet nu toch wel wat eraf hoor. Verder gewoon je gevoel volgen. Wij hebben dat ook altijd gedaan.
    Ze zeiden op het CB ook tegen ons we ons ventje teveel gaven, maar hij had het gewoon nodig! En hoe dan ook, ik laat m'n kindjes GEEN honger lijden.
    En als jouw zoontje al aan fruit/groente toe is, gewoon geven.
    En dan gaat er op een gegeven moment echt wel een fles af.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik sluit me hierbij aan.
    Verder wil ik toevoegen dat die eczeem mogelijk erg jeukt, en dat het handig is om dat aan te pakken. Hij zou namelijk wel eens wakker kunnen worden van de jeuk, en als dat niet meer gebeurt en je hoeft geen flesje te geven 's nachts, scheelt dat iig wel weer.
    Wat doet hij trouwens als je enkel troost 's nachts, dus gewoon geen fles geeft?

3. raspberry

Aangezien hij nog niet op de max van de voeding zit en wel al zwaarder is dan 6 kilo, lijkt me dat niet nodig... :)

4. raspberry

Dan is het dus geen gewenning :)

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn dochter is rond 4 maanden over gegaan op 4 voedingen geloof ik.

Maar laat je niet gek maken door die consultatiebureau's...het is namelijk toch nooit goed!!!
    Mijn meisje is geboren met 4700 gram en was dus enorm groot.
    Zaten ze ook meteen bovenop.
    Nu is ze 9 maanden en weegt ze 8.3 kgs en best lang (75 cm)....en uiteraard is ze nu weer veel te licht!!!!

Laat je niet gek maken; je geeft hem toch geen vloeibare chocomel ofzo?
    Komt vanzelf wel weer goed, ze volgen toch hun eigen lijn. :)
    Maar mss wel een idee om die nachtvoeding eraf te halen.
    Of anders een flesje met maar 1-2 schepjes en dit vervolgens flink te verdunnen?

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Het lijkt niet te jeuken. Of althans, nóg niet. Smeer het dagelijks in met een mengsel van amandelolie en wolvet. Ook geprobeerd met wonderolie maar dat hielp niet. Qua troosten s'nachts heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk. Hij wilt namelijk ook heen speen of pink meer. Maar ik zou het eens kunnen uitproberen :)

Daar heb je een goed punt :p

Is er ook niet-vloeibare chocomelk dan? :p
    Hoeveel water zou ik bij 2 schepjes kunnen geven?

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Van groente en fruit zal hij echt niet nog harder gaan groeien. Het kan er mss wel voor zorgen dat je de flessen iets op kan schuiven waardoor je met 5 flessen en uiteindelijk met 4 flessen gewoon de dag door komt.
    Er is helemaal nims mis met beginnen met oefenen met groente en fruit met 4 mnd aan hij er behoefte aan heeft. Je moet het er niet in duwen natuurlijk.
    Volgensmij ging mijn dochtertje rond die tijd van 5x 180 (echt 180 dus steeds 20 cc wegschudden) naar 4 flessen 180/6 dus 200cc.

Hier is ze om 18.30/19.00 al echt moe, maar nog geen honger dus ze gaat dan naar bed en om 21.00 krijgt ze haar laatste fles half slapend.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je geeft hem niet te veel en niet te grote flessen. Ik vind het zelfs heel netjes! (Ik zie ook liever kleinere flesjes bij babys dan het standaard advies van het cb)

Het feit dat hij nu zo groot heeft zal eerder er aan liggen dat dit bij hem hoort. Het ene kindje is nu eenmaal groter dan een ander kindje.
    Als je (ver) over de liter zou zitten, grote flessen zou aanbieden en al van alles erbij, ja dan zou het een ander verhaal zijn.

Als jullie zo tevreden zijn gaat het goed en niet wijzigen!

9. raspberry

Om eczeem goed aan te pakken heb je vaak wel echt hormoonzalf nodig. Ik zou er even mee naar de huisarts gaan dus.
    Eczeem is een ontsteking van de huid, dat los je meestal niet op met vettende zalf, (je kan dat met vettende zalf wel voorkomen/de huid beschermen).

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn mannetjes wogen met 4 mnd oud al 10 kilo bij 84 cm en 10 kilo bij 73 cm .
    Nooit te horen gehad dat ze te zwaar waren.
    ( Wel borstvoedings kindjes )
    Mijn meisje was met 4 mnd oud 8240 gr bij 70 cm en was ook geen probleem hoor.(borstvoeding).
    Ze is nu inmiddels 22, 5 mnd: bijna 13, 5 kilo en 1m02, 5 lang.

Is dus van dikke baby naar erg lang meisje gegaan en mag zelfs 15 kilo wegen ondanks dat ze nog geen 2 is.

Mijn jongens hadden zelfs peuter obesitas en nu mogen ze weer meer wegen omdat ze een kilo of 2 te licht zouden zijn.

Je kindjes schema ziet er goed uit ik zeg houden zo.

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dit deel ik precies. Net als iedereen eigenlijk sta ik volledig achter je hoor! Johannesbroodpitmeel voor een te zwaar kind??? :(

Mijn dochter is iets jonger, lichter en korter, en drinkt meer. 5x 180/6 Ze gaat nu ongeveer over naar 4 flessen, ik maak haar niet meer wakker 's avonds en zij slaapt lekker door. Jij hebt dan misschien nog 5 flessen, maar hij zit niet eens aan de max van 1 liter.

En bedenk maar zo, niet alle kindjes kunnen gemiddeld zijn toch? Die gemiddelden zijn er op gebaseerd dat je kleinere kindje en grotere kindjes hebt. Zonder grotere kindjes zou het gemiddelde (op dat niveau) niet eens bestaan! We kunnen niet allemaal even groot/zwaar zijn, is onmogelijk. Gewoon je kindje lekker zijn eigen lijntje laten volgen en op jezelf en kindje vertrouwen.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En als je de laatste fles nu meer maakt? Komt ie dan ook?

13. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Liesje: ik ben het met je eens dat het cb je alleen maar onzeker maakt. Zo voel ik dat ook.

Shendari: JE EIGEN HART EN GEVOEL VOLGEN!!!!
    Als ik jou was zou ik gewoon lekker je mannetje volgen en als hij vind dat hij soms nog de nachtfles wil, gewoon lekker geven.

Hier ook zo`n hongerig mannetje. Hij is nu 3 mnd en weegt al 7 kg en is 64,5cm lang.
    Ik gebruik ook jbpm en dat gaat hier heel goed (verborgen reflux) maar het werkt niet om een kindje langer verzadigd te maken.

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik liet het gister zien en vroeg wat het was. Keek er met een scheef oog naar en zei dat dat eczeem was. Vervolgens zette ze 2 prikjes in zijn been, dus ik ben daardoor een beetje vergeten om er verder over door te praten. Daarna dus die uitleg dat hij zo hard groeit dat het op z'n huid slaat :( Moet zeggen dat hij sowieso wel een gevoelig huidje heeft (helaas de mijne) en snel overal 'wolkjes' heeft en rode plekjes. Ik ga het goed in de gaten houden en zien of de wolvet enigszins kan helpen. Zo niet dan moet er inderdaad iets anders aan gedaan worden. Hij heeft er namelijk geen last van. Ofja, voor zo ver ik dat kan in schatten natuurlijk.

@Biancamv2 Zo, dat zijn flinkerds inderdaad! Op welke lijn zaten ze? J. zit namelijk al op de +2 lijn...

@Averlhach Naar mijn idee krijgt hij ook niet teveel. Mits hij dus s'nachts een keertje komt. Soms laat hij wel eens iets van de 5 flessen over, dus dat valt dan wel weer een beetje mee te compenseren.

@Kiwi25 Dankje. Je hebt helemaal gelijk betreft de gemiddeldes. Zo had ik het nog niet bekeken uiteraard :)

@Jucade Ik denk niet dat dat veel zal schelen. Het is een hongerlap, al vanaf het begin. Ik ben bang dat als hij dus weet krijgt van grotere flessen hij dus niet meer genoegen gaat nemen met 165cc per keer...

@Lolliebol Hier was J. ook 7 kilo en 64 cm bij 3 maanden. Wat zeggen ze bij jou op het CB daar over?

Iedereen super bedankt voor de reacties. Echt heel erg fijn om te lezen dat jullie het met me eens zijn dat het qua voeding reuze mee valt. Ik ga dan ook niet starten met JBPM en andere zooi. Ik hou dit schema aan, en in de avond een paar hapjes groente. Om 17.00 ook weer wat gegeven, en at alles op. En zelfs zonder knoeien! :p

Nog 1 vraagje. Hij ging na de 4e fles (om 18.00) niet meer slapen (was al vanaf 14.45 wakker) en dus gaf ik hem in bed een beetje water. Tot mijn verbazing viel hij in slaap nadat hij 30cc had gedronken. Hoeveel water mag ik hem dan puur geven? Ik kreeg namelijk een idee om dit bijvoorbeeld s'nachts te proberen. Alleen water, geen melkpoeder.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hij mag zelfs een volle nachtfles hebben hoor!

Je mag 30 schepjes per 24 uur geven. Jij geeft 5x 150/5 dus 25 schepjes. Je mag 6x 150/5 geven ;)
    Dus als hij alle flessen incl de nachtfles zoals je hem maakt volledig opdrinkt is er niets aan de hand. (Nog even ter geruststelling, niet dat je het 'moet' geven)

Je kunt uiteraard kijken wat er gebeurd als je enkel water geeft.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier staken ze erg ver boven alle lijnen uit.
    Ze hebben er toen zelf lijntjes bij getrokken en kwamen op de +4, 5 uit.

Ze hebben dat nog steeds kwa lengte.
    Ook mijn meisje nu nog zit ver boven alle lijnen met lengte, kwa gewicht zit ze op de +1 nu maar kwa lengte zou dat +4 zijn.
    Vandaar dat ze nu te licht is.

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier een meisje van 4 mnd, 8250gr en 63,5cm. Ze krijgt 5x 180+6 (en dan afgieten tot 180). Ze slaapt meestal door, maar als ze dan 's nachts een keer komt krijgt ze 130+2. En dan slaapt ze weer 3/4 uur. Ze heeft dan dus geen trek, maar dorst.

Hier was het CB heel relax. Ze is idd aan de zware kant, maar krijgt niet teveel melk binnen en doet het verder prima. Ze slaapt nog heel veel overdag en is dus niet heel actief. De arts gaf dit ook als reden. Zij gaf mij het advies om te proberen over te gaan naar 4 flessen. Kijken of ze de nacht dan ook doorkomt, dus dat ga ik vd week proberen.

Ik word enorm onzeker als mensen zeggen dat ze groot/zwaar is. Doe ik dan iets verkeerd? Kan haar moeilijk op dieet zetten. Komt vast allemaal goed...

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dat is ook een flinke meid inderdaad. Wat kan je je onzeker voelen he als er commentaar is op je kleintje? 130+2 zou ik ook wel eens kunnen proberen, maar ik heb geen idee hoeveel water een kleintje eigenlijk mag op een dag. En dan bedoel ik dus flink verdund. Hier slaapt hij ook nog heel erg veel, al is het de laatste tijd iets minder (sprongetje denk ik) maar zodra hij wakker is kan hij niet stil blijven liggen. Altijd aan het slaan en schoppen en smijt elk speeltje naar de andere kant van de kamer haha.

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Goh... het is dus eigenlijk nooit goed hé? haha. Ach, als ze maar gezond zijn... Denk dat dat het belangrijkste is. Uiteindelijk zal het wel bijtrekken. Althans, die hoop heb ik wel :p

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier is ze ook actief als ze wakker is, maar in verhouding met baby's die 2x een uur slapen op een dag.... Gisteren bijv. heeft ze 7 uur geslapen overdag (ook door de prikjes). Normaal slaapt ze nog zo'n 5-6 uur op een dag. Dus ja.....

Deel Deze Pagina