Baby 4 maanden te dik - advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Met 4 maanden nog maar 2x een uur op een dag?? Oei. Hier gaat hij gewoon na elke fles slapen, zo'n 2 a 3 uur per keer. Dan is het inderdaad een andere verhaal t.o.v andere baby's.

Hmmm, misschien wilt hij daarom nu niet meer zo veel slapen? Ik merk wel dat hij écht moe is na 1 a 1,5 uur wakker zijn. Voorheen ging hij direct slapen, nu is dat wat minder. Omdat hij misschien wat minder nodig heeft dus...

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    De baby's in mijn omgeving slapen overdag bijna niet. Meestal hazeslaapjes... Maar hier ook max 1-1,5 uur wakker hoor!

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Shendari, ze zeggen er tegen mij nu weinig meer over, behalve dat hij gewoon een flinke beer is. (en dan kijken ze me twijfelend aan)
    Zal wel komen doordat ik erg recht voor zijn raap kan zijn en dus misschien hard over kom. (soms denk ik achteraf: had je dat niet anders kunnen zeggen?) Maar in het begin brachten ze mij soms wel eens het gevoel van schaamte omdat hij zoveel weegt. Dat is dus nu gelukkig over. Je kunt er nou eenmaal niks aan doen, zeker omdat hij niet eens het maximum aantal schepjes krijgt. (hier ook niet het maximum en toch groot). Bovendien hebben ze onze kleine vent op 1.90 meter geschat toen hij 4 weken oud was dus volgens mij is het dan niet zo gek dat hij nu al groot is :)

Dus doe gewoon wat je gevoel zegt dat je moet doen!!!!
    En als jullie vent bepaald dat hij `s nachts nog lekker een fles wil, dan zou ik die zeker geven!!!!

Succes!!!

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nou daar moeten we extra van genieten dus! Er komen andere tijden aan, haha ;)

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad Shendari! Dat zeiden ze op het CB ook al, haha.

Lolliebol, herkenbaar dat schaamtegevoel... Alsof ik haar slagroom geef!

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh hier hebben ze zo'n schatting niet gedaan. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik zelf ben maar 1.70 maar mijn vriend is 1.86.
    1.90 is inderdaad lang! Dan zal hij vast eerst in de breedte groeien en dan pas de lengte :)

Ik word er ook onzeker van maar kan op zulke momenten echt niet goed op mijn strepen staan. Altijd een gestress om naar het CB te gaan. Zoon in de maxicosi, 6 trappen naar beneden, kinderwagen uit de schuur halen, zoon overplaatsen, maxicosi de schuur in, en dan als een speer er naar toe. Altijd precies op tijd daar aangekomen, maar helaas loopt het meestal uit, dus dan moeten we zo'n 15 minuten wachten. Tja, dat vind hij niet meer leuk. En dan daarna dus nog een check up bij de verpleegkunde, en daarna nog bij de kinderarts. Dus nee, dan zit ik vol stress en ik kan mijn zegje niet meer doen... :( Ze had me ook een of ander goedje meegegeven van Weleda, om een mespuntje ervan in elke fles te doen, om hem 'maat' te leren krijgen :$ Achteraf voel ik me gewoon een oen dat ik daar dan in mee stem. Pfff.

Hij komt inderdaad niet aan het maximale voeding. Heel soms zitten we daar wel net aan. Vooral op de dagen dat hij alles van de 5x165 op drinkt en dan snachts ook nog een keer komt. Dan kom ik dus uit op 960cc.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier worden mijn jongens nu 2m08 en 2m11 geschat en me dochter en 1m98 :(
    Dat gaat dus betekenen dat ik de kleinste thuis blijft hihi.

Mijn zoon van 13, 5 zit al op 1m89 kwa lengte en hij heeft nog 5 jaar te groeien.
    Pfff
    Zoon 2 is pas 6 jaar oud en 1m48.
    Die scheelt al niet veel meer met mij hihi.

En mijn meisje tja die is met haar 22, 5 mnd al 1m02, 5 lang dat was ik pas met 5, 5 jaar oud :p

8. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Belachelijk dat cb! als hij die voeding Snachts vraagt, gewoon geven, je kan ook proberen Snachts een kleiner flesje te geven..

Hier een flinke dame: met 4 mnd: 7400 Gr. En 63 cm. Geboorte: 3450. Cb deed er niet moeilijk over, kreeg wel een opmerking dat het mooi zou zijn als ze straks minder snel in gewicht ging zodat lengr en gewicht beter in verhouding komen (lengte was gemiddeld/gewicht boven gemiddeld). Ze groeide gewoon ontzettend snel op de voeding, maar hier speelt ook mee dat ze heel rustig is. Net als die van jou veel slapen en daarbij speelde ons meisje ook maanden rustig op der rug met de babygym: weinig beweging dus ook ;). Nu sinds paar weken komt er steeds meer beweging in: naar de zij rollen en sinds kort vaker naar buik. Ik heb dan ook het idee dat het nu minder snel gaat. Dus komt helemaal goed! Volg je gevoel!!

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dat is ook een flinke meid inderdaad! En ja, tuurlijk zou het mooi zijn als gewicht en lengte in balans is, maar vertellen ze je dan ook hoe je dat moet doen? :D

10. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Inderdaad mar30, alsof je ze slagroom geeft.
    Goeie uitspraak trouwens!

Shendari: Jouw uitspraak is ook goed zeg! Zouden ze inderdaad maar vertellen hoe je het moet doen om gewicht en lengte in balans te krijgen.....

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja toch ;) Nou dit topic heeft me wel enorm geholpen om het een beetje te relativeren en in te zien dat het heus niet ligt aan zijn voeding. Het zal uiteindelijk wel bijtrekken. En ik vind het ook wel prettig hoor, een lekkere stevige baby in je armen :D Even afwachten hoe het er volgende maand uit ziet, denk dat hij wel wat meer stabiel gaat worden.

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ze schijnen rond de 4 maandenlang en wat stabieler te worden. Ben ook erg benieuwd. Ga straks de kleding maar weer een uitzoeken, want niet alle 62 past ze nog. En 68 is eigenlijk nog iets te groot. Ze zit er echt tussenin.

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier precies zo. Althans, veel kleding van maat 68 past wel, maar sommigen ook niet. Nu draagt hij bijvoorbeeld nog een longsleeve van maat 62. Ok, wel een klein beetje strak, maar kan er nog geen afstand van doen haha :) Daarom vind ik nieuwe kleding kopen nogal lastig eigenlijk.

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb sowieso moeite om in te schatten of ze iets past of niet haha. Soms denk ik van wel en dan past het niet meer of ik denk dat het te groot is en dan past het wel! Ik heb nu ook een winterjas maat 68, maar ik vraag mij af hoe lang ze daar mee gaat doen.... Al zag maat 74 er wel erg groot uit. Nou ja en anders moet ik tegen die tijd nog een jas kopen.

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja lastig is het. Ik had een super schattig vestje bij de H&M gehaald, met een capuchon er aan. Maar hij was er alleen nog maar in maat 74. Ik dus wel meegenomen met het idee dat het dan nog lekker ruim zal zitten en er met de tijd wel in groeit. Ik weet niet of het aan de H&M ligt hoor, maar de mouwtjes zitten onwijs strak :( Een winterjas moet ik ook nog halen, ga ook maar voor maat 74. Als het straks echt kouder wordt zal hij vast wel weer flink gegroeid zijn als ik hem mag geloven :p

Deel Deze Pagina