Baby 4 maanden weigert lepeltje

Discussie in 'Voeding' gestart door rijo, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn dochter is 4 maanden en weigert eigenlijk al vanaf de geboorte het lepeltje. We geven vit d druppels met zo'n lepeltje speciaal voor de kleinste baby's (van Kuidvat en Babydump, ze weigert beide). Het aantal druppels geven we in kleinere porties, we gieten het als het ware naar binnen omdat er anders niks in het mondje blijft. Maar het blijft een geknoei. We hebben ook overwogen om het via een pipetje te geven, maar omdat ze toch aan het lepeltje moet wennen blijven we het met een lepeltje aanbieden. Gisteren geprobeerd haar een hapje groente te geven (misschien vindt ze de smaak van de druppels vies?) en ja hoor, het lepeltje werd weer geweigerd en ze deed haar lippen weer stijf op elkaar ;) Als wij aan tafel zitten te eten zit ze bij ons in de newborn set en geven we haar een lepeltje om te spelen/ontdekken, misschien dat dat gaat helpen. Andere lepeltjes zijn helaas ook geen succes. Heeft iemand nog tips?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    De druppeltjes kun je ook gewoon zo in het mondje druppelen. En vanaf 6 maanden (als ze ook echt bijvoeding nodig heeft) kan ze zelf met haar handen eten.
    En inderdaad zo met een lepeltje laten spelen is een goed idee!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad eerst met lepeltje laten spelen. Weet niet of je plastic of metaal hebt? En anders eerst wat voedsel langs haar lipjes smeren dat ze weet wat er op zit.
    Anders eten geven via de rapley methode?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon mee laten spelen. En even niet meer aanbieden met "iets geks".. Mijn jongste had ook geen behoefte aan iets anders dan zijn (flessen)speen. Ik geloof dat hij pas met 7 maand ging eten. Hij had bij ons eten wel een lepel, maar daar werd het liefst mee gesmeten ;)

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik zou meerdere lepeltjes neerleggen om mee te spelen.
    Mocht ze 1 lepeltje uitkiezen waarmee ze meer spelt dan de rest, dan zou ik die na een week spelen eens pakken om te kijken of ze die ook in haar mond wil.
    Nog geen eten of druppeltjes erop, gewoon alleen de lepel.

Gewoon lekker rustig laten wennen.
    En wat hiervoor al is voorgesteld, mocht dat niet lukken, dan wacht je gewoon tot ze met haar handjes kan eten.

6. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lekker laten spelen met een lepeltje. Ze brengt het vanzelf een keer naar haar mond, alles gaat tenslotte in hun mondjes... Als ze dat wat vaker doet kun je er voorzichtig wat op smeren (druppels vitamine of groente of fruitnat) zodat ze aan smaken kan wennen en begint te 'leren' dat je met/van een lepeltje eet. Zou me nog niet al te druk maken over iets dat nog niet 'moet'. Succes!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Komt vanzelf wel! Gewoon blijven aanbieden, lepeltje geven om mee te spelen, op een dag gaat álles in het mondje ;)

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Idd lekker mee laten spelen. Ze is nog maar 4 maanden? Mijn zoontje weigerde toen ook. Ik ben er toen weer mee gestopt en met 6maanden weer geprobeerd, en toen was het hap hap hap :)
    Vitamine heb ik nig nooit met een lepeltje gegeven. Mondje beetje open en druppelen maar. Zodra ze wat ouder waren doen ze zelf t mondje open zodra ze het flesje zien ;)

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik deed de vitamine druppels in de eerste ochtendfles, die ging gegarandeerd leeg en dan zat het er meteen in.
    Doe je het lepeltje in haar mond? Sommige baby's vinden dat naar, het gaat soms beter als je het lepeltje tegen haar lip houdt zodat ze het eten eraf kan zuigen.

Deel Deze Pagina