De titel zegt het al. Mijn ukje wilt niks anders meer dan staan. Maar is dit niet veelste vroeg?? Maak mij zorgen over zijn gewichtjes. Wat is hierin wijsheid?
Zolang hij het echt uit zichzelf zou doen is het heeeel vroeg, maar niet perse zorgwekkend. Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je hem onder zijn oksel vasthoudt en hij dan probeert te staan? Of vanuit lig zich gaat afzetten? Of bijv bij rechtop houden dan op de beentjes gaan stutten?
mijn oudste stond met 5 maanden ook al bij de salontafel. als ze het uit zichzelf doen, tja wat wil je er dan aan doen
Ik bedoel dit. En hij trekt zichzelf echt op. Zit hij op schoot zet hij zich zo hard af dat hij ook rechtop staat. Kruipen doet hij nog niet. Rollen heeel soms maar hij trekt zichzelf wel overal aan op waar hij bij kan
Jeetje! Toch geloof ik dat als ze lichamelijk iets nog niet aankunnen dat ze het dan niet doen, sommige kinderen zijn gewoon heel snel.
Ik sta er dus ook echt van te kijken... Maar vindt het wel spannend voor zijn heup gewrichtjes. Hoe ik hem ook afleid hij wilt echt niks anders dan staan en dan alles vanuit dat perspectief bekijken. Mal kind.
Zou hem lekker op een kleed leggen in de kamer en kijken wat hij dan doet. Vanuit zit gaan staan deden ze hier ook wel, of heel hard afzetten en optrekken aan handen tot staan etc. Maar echt zelf vanuit (rug)ligging konden ze dat niet en dat is uiteindelijk toch de bedoeling.
Doet hij dit echt zelf of zet jij hem neer? Als hij het zelf doet kan het wrs geen kwaad. Dan heeft hij zijn spieren genoeg gesterkt om het gewicht te dragen. Ik zou hem dan lekker veel op de grond laten spelen. Om het draaien en kruipen te motiveren. Niet dat dat al per se moet op deze leeftijd. Maar een manneke dat ziveel wilt zal gefrustreerd raken als het niet lukt.
Misschien zou je hier eens naar kunnen kijken. Wat is Kiss Het zou kunnen dat hij last heeft van het Kiss syndroom. Mocht je meerdere dingen bij hem herkennen dan zou ik je aanraden om hem eens te laten controleren door een Kiss therapeut. Een andere website met ook informatie hierover is Welkom op KISS-Kinderen.nl - Uw bron van informatie over het KISS syndroom en het KIDD syndroom Daar vind je ook een lijst met therapeuten. Of het is gewoon een vlotte vent maar het lijkt me wel erg snel!
Jeetje! Als hij zichzelf optrekt zal het wel ok zijn denk ik...maar zou de optrek-situaties toch proberen te vermijden denk ik....
Wow!! Wat snel!! Die van mij doet nog niks, als alleen rollen (oke, zij is wel weer het andere uiterste, haha!)
woh dat is wel erg snel. Als hij dit inderdaad zelf doet zou ik me niet heel veel zorgen maken maar inderdaad wel proberen hem op de grond te leggen zodat hij dit niet te vaak doet. En vanaf de grond stimuleren om te rollen, kruipen zitten. Ook nog erg jong voor maar waarschijnlijk is hij er eerder aan toe.
Ik herken het, mijn beide kinderen konden dit zelfstandig met 4 maanden. Beide kinderen liepen ook goed los met 8,5 maand. Alles mag, zolang hij het maar op eigen kracht doet. Je moet hem niet staand neerzetten.
Zolang hij het helemaal zelf doet...... Zou het alleen niet stimuleren, maar juist meer het bewegen op de grond stimuleren. Dus op een plek waar hij zich niet direct overal aan op kan trekken. Je kleine man is wel heel erg vroeg, maar het kan natuurlijk.
Hier ook zo'n bijdehand mannetje. Het liefst zit en staat hij heel de dag bij ons Hij trekt zich op aan onze handen tot staan. En als je hem dan wilt neerzetten houd hij zijn benen stijf. Liggen is huilen. Hij is heel nieuwsgierig en wilt graag alles zien. Wipstoel komt hij ook naar voren toe om proberen zelf los te gaan zitten. In de kinderwagen bak probeert hij ook vanuit rugligging te gaan zitten. Lukt hem natuurlijk niet, maar dan pak ik hem uiteindelijk op en is het weer goed. Hij schuift ook altijd zover mogelijk naar boven om door het "raampje" te kunnen kijken van de kap. Hij is 5 mnd, gecorrigeerd 3.5 mnd.
Wat een vlotte jongen! Ik werk als kinderfysiotherapeut en kom dit heel soms tegen. Zoals al gezegd is zou ik hem zeker niet zelf neerzetten maar als hij uit zichzelf gaat staan dan is dat zo. Maar laat hem nog niet te lang staan. De heupjes zijn nog niet voldoende volgroeid om zo lang belasting te verdragen. Inderdaad veel op de grond laten spelen, rollen uitlokken. Ik las wat over KISS, maar dat haal ik er niet uit, plus het is twijfelachtig of KISS wel bestaat (volgens mij niet) maar dat is een heel ander verhaal en discussie.
Onze zoon deed dit met vijf maanden. Vanaf 8 maanden stapt hij rond de eetkamertafel. En inmiddels wandelt hij ook al achter een stoel of looprekje aan. Het is vroeger dan gemiddeld. Maar een gemiddelde betekent niet dat elk kind op hetzelfde moment hetzelfde moet kunnen. Als je ziet dat je kind niet lekker in zijn vel zit, zou dit misschien een extra signaal kunnen zijn om je kind eens te laten bekijken. Heb je verder een tevreden kind, zou ik me er niet al te druk om maken. Hij is gewoon vlot.