Ik geloof je hoor. 😊 Dat is een groot nadeel van een forum Ik heb het ook moeten accepteren. Alleen heeft dat tijd nodig. Er zijn veel mensen die dit tegen mij hebben gezegd alleen komt dat dan niet binnen. Er was geen 'ruimte' in mijn hoofd.
Goed om te lezen allemaal Op een beeldscherm kunnen dingen idd anders overkomen dan ze bedoel zijn en dan voel ik al snel idd de behoefte om mezelf te verantwoorden terwijl dit natuurlijk niet hoeft.. Nu ben ik van mening dat sommige kindjes best een beetje te sturen zijn. Natuurlijk niet precies zoals tot in de puntjes maar hier en daar kleine aanpassingen kunnen er echt wel voor zorgen dat ze in een rimte komen en blijven wat beide goed past. Ik ben zelf heel erg van een strak en duidelijk rimte en heb dit ook nodig om voor mezelf rust te houden. Ik merk dat m'n dochtertje dit ook veel fijner vind. Duidelijkheid en vaste rituelen/handelingen. Komen hier dus aanpassingen in (Er mag een flesje komen te vervallen) dan wil ik dit rustig kunnen afbouwen zodat ik het grooste deel in m'n oude rimte kan blijven (de ochtend dus starten om 8:00 uur).. Nou dat gezegd te hebben kunnen we dit nu wel afsluiten hoop ik en gewoon verder gaan op mijn vraag haha! Vandaag op het CB geweest en ze vertelde mij dat er idd wel een fles af kon omdat ze zoveel laat staan beteken dat vaak dat ze nu teveel krijgt en dus een flesje minder kan. Ik mocht ook met fruit erbij beginnen (groenten kreeg ze al) en dan kreeg ze dus nog meer. Verder dus over naar 4x 180/6 Ik wil dus graag naar het volgende schema: 08:00 200ml Tussendoor fruithapje 11:30 200ml 15:30 200ml Tussendoor groentenhapje 19:00 200ml met rijstebloem Mijn idee was het volgende voor het afbouwen van de fles; Elke dag de fles iets eerder geven en iets minder per keer: Maandag: 22:30 uur 150/5 165ml Dinsdag: 22:30 uur 150/5 Woensdag: 22:15 uur 150/5 Donderdag: 22:15 uur 150/5 Vrijdag: 22:00 uur 120/4 135ml Zaterdag: 22:00 uur 120/4 Zondag: 21:45 uur 120/4 Maandag: 21:45 uur 120/4 Dinsdag: 21:30 uur 120/4 120ml Woensdag: 21:30 uur 120/4 Donderdag: 21:15 uur 120/4 Vrijdag: 21:15 uur 120/4 Zaterdag: 21:00 uur 90/3 100ml Zondag: 21:00 uur 90/3 Maandag: 21:00 uur 90/3 80ml Dinsdag: Niets Ik kwam deze tip tegen op 24baby https://www.24baby.nl/afbouwen-van-avondfles/
Prima toch! Gewoon proberen. Je ziet vanzelf of het werkt. Op deze manier hou je voor jezelf rust (in je hoofd). Enne dat 'vaste tijd beginnen in de ochtend' begrijp ik helemaal. T sliep eerst van 19:00-7:00/7:30. Helaas is dit de laatste tijd tot 6:00 en daar word ii echt niet vrolijk van. Nooit een ochtenmens geweest. Op een of andere manier kan ik nog steeds geen prettig ochtendritueel vinden. Dit alles heeft te maken met mijn drang naar controle en ik probeer dit los te maken maar vind dat oh zo moeilijk 😕
Fijn dat je eruit bent. Mijn zoontje deed dat ook maar ik liet het zo. Kwam vanzelf goed. Kan dus ook nog mocht het niet lukken
Gisteren nog even om 22:30 uur gegeven omdat het best een drukke dag was. Wel 150/5 gegeven weer en deze dronk ze echt helemaal op! Ik vreesde er dus voor dat ze dan s'nachts alsnog honger zou krijgen maar ze werd pas netjes om 8:15 uur wakker! Vanavond ga ik proberen om 22:00 uur 150/5.. ze heeft ook vanmorgen van dr flesje wel weer laten staan (70ml ongeveer) maar ze leek wel hongeriger dan normaal. Ze heeft net een beetje fruit gekregen voor het eerst (peertje) die ging er ook aardig goed in!