In slaap drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gitaartje, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Onze dochter is nu 6 maanden. Ze sliep altijd perfect tot we drie weken geleden op vakantie gingen. Daar sliep ze in de kinderwagen, in de draagzak of in de auto. Vaak dronk ze zichzelf in slaap bij me.

Sinds we terug zijn krijg ik het niet meer afgeleerd. Ze doet nu geen enkel slaapje meer zonder ik haar drinken geef. Ik werk niet dus ik kan haar eigenlijk altijd geven. Maar ik wil het liever afleren, want het is erg beperkend.

Hebben jullie nog tips hoe ik dit af kan leren?

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Wij hebben er aan toe gegeven en onze dochter kreeg een fles mee naar bed.
    Scheelde dat mijn dochter toen al 1 slaapje deed op een dag, rond het jaar zijn we de flessen gaan afbouwen qua aantal schepjes inmiddels krijgt ze bij haar middagslaapje geen fles meer (heel af en toe nog).
    Avonds krijgt ze inmiddels weer een volle fles maar dit is vooral ivm de groei die stagneert.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hoe lang ben je terug van vakantie? Want het is best normaal dat kinderen tot een paar weken na thuiskomst nog wat uit hun doen zijn. Dus ik zou het in eerste instantie nog even aankijken of ze er niet zelf weer mee stopt. En je kunt het een beetje sturen, dus zorgen dat ze niet in slaap valt tijdens het drinken, als ze dat wel dreigt te doen meteen in bed leggen. Dan drinkt ze zich in elk geval niet meer in slaap, dat is stap 1.

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    We zijn nu twee weken thuis. Toen we net terug kwamen deed ze nog wel eens een slaapje zelf. Inmiddels echt niet meer. Ik heb haar zojuist afgekoppeld voor ze diep in slaap was en half slapend in bed gelegd waar ze nu vrolijk ligt te zingen. Klaarwakker.

Zolang ze zingt vind ik het prima, maar probleem is dat ze na een tijdje gaat huilen. Speen eruit trekken maar er niet terug in stoppen. Dan raakt ze overstuur, en pak ik haar er maar weer uit om drinken te geven. Ze heeft geen dorst dus ligt te tutten (heel irritant) en te lachen want ze houd nogal van gezelligheid.

En het cirkeltje is weer rond...

Ze heeft tot 5 maanden ingebakerd gelegen. Eigenlijk heeft ze nu ook behoefte aan zoiets. Is er iets op de markt op die maaiende armen stil te laten liggen? Strak instoppen werkt niet, ze wurmt zich zo los.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #5 Zohra, 30 jun 2018
    Laatst bewerkt: 30 jun 2018
    Inwikkelen in een grote hydrofiel . Heb ik met mijn dochter ook gedaan tot 8/9 maanden, toen had ze het niet meer nodig. Anders kon ik slapen echt vergeten.

Als ik het goed zie is het in slaap drinken ongeveer tegelijk begonnen als het stoppen met inbakeren ?
    Dan is dat waarschijnlijk haar alternatief voor de troost en ontspanning van het bakeren.

6. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Wij hebben er ook aan toegegeven.
    In bed leggen, fles er in en zodra hij genoeg had fles er uit,
    Aai over de bol en weglopen. Hij draaide zich dan om en viel
    Zelf in slaap.
    Dit heeft hij gedaan tot hij klaar was met al zijn flessen.
    Toen hij ietsjes ouder was eerst een verhaaltje, dan fles.
    Als ik zeker wist dat hij moe was dan haalde ik hem echt niet uit bed. Dan ging ik terug, weer aai over de bol en zonder iets te zeggen ging ik weer. Dat duurde de eerste dagen wel 10 keer, dus veel traplopen.
    Maar toen leerde hij het vanzelf. Ik liet hem niet lang huilen. Hij gong dan krijsen en daar kon ik noet tegen. Mopperen mocht, huilen/krijsen ging ik terug.
    Kan ze al zelf draaien? Ligt ze niet graag op haar zij of rug?

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dat is ook mijn insteek, maar als ze één van ons ziet dan gaat ze alleen maar harder krijsen.

Ze rolt ja. Op haar buik gaat ze helemaal niet liggen (heel de tijd dat koppie omhoog). Ik leg haar slapend vaak op haar zij, dan maaien haar armen ook minder. Maar wakker rolt ze helaas om.

Misschien niet helemaal duidelijk. Maar ik geef dus borstvoeding. Daardoor is ze echt helemaal afhankelijk van mij...

Volgende week wil ik eens kijken wat Ze doet als ze een flesje krijgt voor het slapen.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Eigenlijk is dat heel normaal baby gedrag. Mijn zoontje deed dat ook. Is er vanzelf mee opgehouden.

9. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Upje!

Ik zoek nog steeds tips om het in slaap drinken af te leren. ‘S nachts gaat het ook steeds slechter en overdag doet ze echt geen slaapje zonder mama. Het frustreert me enorm omdat ik geen kant op kan.

Ik ga over 2 weken 2 nachten weg zonder baby. Maar op deze manier kan ik dat wel afzeggen.

Ze drinkt goed uit een flesje maar valt niet in slaap. Daar heeft ze (als ze moe is) 10 slokken mama voor nodig...!

10. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Oh haha hier is de avond altijd fles in de stoel op haar kamertje en dan slaapt ze aan het eind. Vind het eigenlijk super fijn en makkelijk. Al haar andere slaapjes zijn zonder fles.
    Ook die maaiende armen herken ik, vind ik ook zo vervelend voor die kleintjes. Sons slaat ze zichzelf wakker en dan huilt ze zo. Inbakeren gaat niet meer want ze wil graag duimen.

Wat hier boven al gezegd is, ff aankijken want ze kunnen uit hun doen zijn door de vakantie en rustig proberen te sturen. Meteen neerleggen als ze slaapt.

Ik hoop voor je dat het snel weer gaat zoals daarvoor! :)

11. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Poeh lastig he?!
    Hier is het momemteel juist aan de borst in slaap vallen, boertje laten en dan weer vaak klaaaaarwakker. Met name ineens tussen 19:00-21:30!

Maar dat niet in slaap laten vallen aan de borst gaat hier niet hoor. Áls hij in slaap aan het vallen is aan de borst krijg ik hem echt niet meer wakker.

De andere voedingen probeer ik direct na het wakker worden te geven. Strak binnen 1,5 uur in bed leggen (of eerder als hij ervoor minder heeft geslapen) en dan telkens als hij echt gaat huilen, terug naar boven, oppakken, even troosten, weer neerleggen, en dit herhalen tot hij zelf in slaap valt. Kost een aantal dagen (en met name rond sprongetjes tijd) heel veel energie. Maar het loont wel, de oudste komt (zelfs na overgang 1-persoons bed) zijn bed niet uit. Valt zelf in slaap.

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Grote kans dat het juist wel goed gaat. Mijn zoontje clusterde bijvoorbeeld altijd als ik thuis was. Maar als ik avonddienst had kreeg hij van papa een flesje en ging zonder problemen slapen.
    Je vraagt om tips, die heb ik niet helaas. Het is erg vermoeiend, maar zoals ik al zei, ook natuurlijk en volkomen normaal baby gedrag.

13. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Wat betreft alternatief voor inhaleren, kijk eens naar de Magic Merlin sleepsuit. Werkte hier erg goed. Mogen ze in tot ze daarin kunnen rollen, deed hij hier pas na 4 maanden gewoon kunnen rollen. Zippadee zip oid wordt ook als alternatief genoemd en daar mogen en kunnen ze wel gewoon in rollen

Deel Deze Pagina