Baby (4 mnd) doet net alsof ze ergens op kauwt/steekt steeds tongetje uit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lichtroze, Jun 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje lijkt vandaag niet zo goed in haar vel te zitten, hangerig, huilerig en slapen gaat niet zo lekker. Nu hebben we wel wat drukke dagen achter de rug, dus ik denk dat het daarvan komt. Maar mij valt op dat ze de hele dag al raar doet met haar tongetje. Het lijkt alsof ze ergens op kauwt en ze duwt met haar tongetje steeds tegen haar onderlip, of ze steekt hem uit.

Heeft iemand een idee waarom ze dat doet?

2. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

May 10, 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Kan het zijn dat ze misschien last heeft van spruw heeft ze witte plekjes in haar mond? En wat ook door mijn hoofd schoot is verborgen reflux?

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Tandjes

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Doorkomende tandjes?

5. Het kan door tandjes komen, maar het kan ook gewoon zijn dat ze een nieuw 'trucje' heeft ontdekt met haar tong... :cool: Tobias heeft ook wel eens van die fases dat ie opeens heeft ontdekt dat ie zijn tong uit kan steken of zijn lip naar binnen kan zuigen en dat doet ie dan 1000 keer achter elkaar :p

6. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo 1:) komt ook een hoop kwijl bij kijken. Ze kan soms ook liggen kauwen alsof ze een boterham weg werkt haha.

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, heel veel kwijl! En alles wat langskomt verdwijnt in haar mond. Laatst wees het zoontje van mijn vriendin naar haar en hoppa, zijn vingertje verdween in de mond van mijn dochter haha.

Ik had gekeken, maar zie geen witte plekjes. Verborgen reflux, kan dat nog op deze leeftijd opkomen?

Ik zal eens in de gaten houden of ik tandjes ga zien de komende dagen :)

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,054
    178
    63
    Gelderland
    Dat was hier ook, is volgens mij kopieer gedrag, die ukkies zien ons namelijk regelmatig eten :) zo leren ze alvast hoe dat moet voor als ze wat krijgen. En tandjes kan natuurlijk altijd, maar hier zitten we nog op 0 stuks...

En alles in de mond stoppen is normaal, daar kunnen ze het beste mee voelen en ontdekken.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Je zult toch denken dat er misschien tandjes door gaan komen :)

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Deed zoonlief ook en ik dacht ook meteen aan tandjes, maar die zijn 'pas' een paar maand later gekomen. Daar ging eerst 3 maand en 5 liter kwijl aan vooraf..
    Misschien een nieuw trucje inderdaad en dat het hangerige een sprongetje is?

Share This Page