Hallo, Onze zoon is zelf van 6 naar 4 voedingen gegaan. Qua voeding proberen we dezelfde tijd aan te houden, maar als hij daar zelf van afwijkt gaan we daar in mee. Richttijden zijn 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 - 03.00 Sinds een week moeten we hem voor de fles van 19.00 en 23.00 uur wakker maken. Nu maken we hem voor de voeding van 23.00 uur sinds enkele dagen al niet meer wakker en komt hij tussen 01.00 - 03.00 uur voor een voeding. Hij kreeg 6x150/6. Omdat hij de voeding van 23.00 uur zelf ging overslaan werd het 5x180/6. Omdat we hem voor de voeding van 19.00 uur ook uit een diepe slaap moesten wekken, hebben we besloten hem dan ook te laten liggen. Nu kwam hij gisteren rond 20.30 uur. Sliep al voordat ik hem weer in zijn bedje lag. Om 04.00 uur meldde hij zich weer, maar ik heb eerst de tut er in gedaan (die pakt hij serieus ook pas sinds gisteren) en heeft hij de hele nacht tot vanmorgen geslapen. Dus als dit zo door gaat dan zitten we ineens op 4 i.p.v. 6 voedingen. Hij is 13 weken en weegt nu ruim 6 kg (bijna 7). Dus die 4 flessen worden weer wat groter (4x210/7). Heeft iemand hier ervaring mee dat het ook zo vanzelf ging? Hoe groot maken jullie de flessen? Ik vind eerlijk gezegd 210cc water wel erg veel, maar kan aan mij liggen.
De voeding van 23u stop is prima, maar ook van 19u kan in mijn ogen echt niet. Ook 4x210 is op zo'n jonge leeftijd echt veel en veel te veel!
Die voeding van 19.00u vervalt niet maar is later. Wanneer hij het aangeeft. en 4x210 lijkt me zelf ook veel te veel. Maar als hij dit ritme houdt dan heeft hij maar 4 flessen... morgen even bij cb vragen..
Kijk maar even wat het cb zegt inderdaad. Maar 210 zou ik sowieso echt niet geven! Dat is veeeeeel te veel!
Lijkt mij dat we dan zo het maagje te ver oprekken ja. Maar hij kreeg 900cc op een dag. En anders zit hij op veel minder. Wellicht is het advies om hem toch maar wakker te maken dan. Voel er alleen vrij weinig voor omdat hij echt van ver moet komen. wat een getob die flesvoeding zeg...
Ons meisje had rond dezelfde leeftijd dat we haar wakker moesten maken voor de 23.00 fles (en deze ook niet meer leegdronk)en toen hebben we besloten haar niet meer wakker te maken en kreeg ze om 19.30uur de laatste fles en kwam ze om 05.30uur voor de eerste fles en 2 nachten daarna sliep ze van 20.00uur tot 07.00uur Ze kreeg toen 180/6 en deed t met 4 flessen op de 24uur in dit schema 07.00/11.00/15.00/19.30 Ook ik stond toen met verbazing dat ze het met 4 flessen deed op die leeftijd terwijl mijn jongens anders deden,maar ze gaf zelf aan hoeveel ze nodig had en ook zei woog toen bijna 7 kilo. Het is moeilijk zoiets maar ik zou het zo door blijven doen,succes!
Dank je Mariss voor je reactie. Maar jij hebt de flessen voor haar toen niet groter gemaakt? Zat ze al op 180/6 of ben je dat toen gaan geven? Ik heb dus niet zo'n probleem met de 4 flessen, maar wel met de grootte van de fles. En daarbij weet ik niet of die 4 flessen al kunnen i.v.m. bloedsuikerspiegel e.d. Maar ik ben meer van het voeden op verzoek dan het voeden op de klok. Altijd al gedaan. Ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben/willen, althans dat is mijn mening. En ook die van jou
Ze zat toen net wel net niet op die hoeveelheid,maar die flessen dronk ze toen leeg en mocht ze ook hebben van het CB Ben nooit hoger gegaan als 200cc in totaal,dat heeft ze niet nodig en geeft ze zelf aan.. Als jou mannetje genoeg heeft aan de 180/6 zou ik die voorlopig blijven geven,als je merkt dat ie voor de nacht door niet meer genoeg heb zou je hem kunnen ophogen naar 210/7 maar daar is hij nu nog te klein voor,kijk het even aan Ze geven het zelf aan idd,heb 3 kids en geen één heeft t zelfde gehad etc,dus allemaal verschillend,daarom vond ik t bij haar ook zo vreemd dat ze t met 4 flessen deed op die leeftijd haha
Onze kerel drinkt ook alles leeg. Behalve als we hem wakker maken inderdaad. en misschien was dit een eenmalige actie van hem haha. Ik hoop van niet. Ik heb nu mogen proeven aan de luxe van het doorslapen haha. We zien wel hoe het loopt. bedankt voor het delen van je ervaring.
Hier hetzelfde verhaal. Dochter is ook bijna 13 weken en zit sinds een week ook op 4 x180/6. Ze is ook erg flink, ongeveer 7 kilo. Ze mag dus wel 5 x 180/6 maar ze slaapt nu dus van 21.00 tot 8.00. Ze vraagt niet om een fles maar drinkt ze wel leeg. Honger heeft ze dus niet. Maar ze krijgt wel maar 800 binnen, voor haar gewicht te weinig. Vind 210/7 ook wel erg veel, maar zit zelf ook in twijfel. Moet woensdag naar cb, maar even vragen dan. Lastig he ?
Nou, hier was het vannacht weer kassa Om 2u kwam hij weer. Tut wordt wederom weg geslagen en hij moet er van kokhalzen. Dus we zitten weer aan 5x180/6. Was zo lekker die extra slaap haha. Zo jammer dit Het cb zei dat we als hij op 4 flessen ging zitten de laatste tussen 21.00-22.00 moesten geven en 200cc moesten geven. Dan zou hij ook op 800 ipv 900cc zitten. Maar goed...hij is dan nu wel consequent zelf van 6 naar 5 gegaan. Hopelijk mogen we allemaal binnenkort gaan doorslapen. Heb er echt wel behoefte aan inmiddels
Hoi Leen, Ik heb me hier aangemeld omdat ik op zoek ben naar tips en trucs rondom de flesvoeding (wat een gedoe kan dat zijn!) Mijn bink is 14 weken en weegt al bijna 8kg! (Hij is ook vrij lang met zijn 66cm). We zijn al tijden zoekende qua fles en het lijkt erop dat we nu een ritme gevonden hebben waarmee hij tevreden blijft maar hij blijft snachts vaak nog komen rond 5u. Wij zijn op advies van het CB gestopt met wakker maken voor de fles van 23u. Dit was ons eigen idee ook al, vond het al zo zielig om hem wakker te maken en hij kwam vervolgens snacchts elke 3u terwijl hij er overdag makkelijk 4 tussen laat! Wij geven hem sindsdien flessen van 210/7 (iemand in een reactie eerder zei dat dit veel te veel zou zijn maar bij het cb gaven ze aan dat dit vanaf 7-7,5 kg kan) Ons schema is als volgt: 7:00 afhankelijk van of hij snacchts is gekomen tussen de 120 en 210 11:00 210 15:00 210 19:00 210 Als hij snachts komt na 4u geven we hem 90/3 en wat hij hier van neemt trekken we af van de fles van 7. Hij laat dit nl anders ook staan om 7. Als hij voor 4u komt (wAt zo ongeveer om de 2 dagen gebeurd) geven we hem 80/2 (net iets meer water, vaak drinkt hij hiervan ook maar 40 op) uiteraard proberen we eerst speen enzo maar soms wil hij echt die fles. Toch is zijn ritme snacchts aanzienlijk verbeterd sinds we hem Laten slapen om 23. Misschien heb je hier iets aan??? Veel succes! Best pittig hè met zon mannetje die maar niet wil doorslapen... En dan van anderen horen dat hun baby allang doorslaapt... Grrrrr soms tikkie frustrerend maar goed, dat zijn dan eerder uitzonderingen dan onze mannen.
Ik persoonlijk zou hem de 19.00 voeding wel geven of als hij al diep slaapt rond 20.00/20.30 zodat hij jet misschien over de nacht gaat trekken. Ik maak mijn zoon van bijna 16 weken ook nog wakker om 22.30 en hij slaapt dan door tot 6.30/7.30 Dat heb ik liever dan in de nacht een voeding geven.
Ja ik zou ook s avonds wakker maken en dan liever geen nachtvoeding Ik doe nu 5 voedingen overdag om de 3,5 uur omdat ik 4 ook nog weinig vind. Ik zit nu op: 8.15u 11.45u 15.15 18.30 en dan de laatste om 21.30 en dan moet ik hem ook echt wakker maken maar dan slaapt hij wel tot 8.00u Hier krijgt ons mannetje van 3 maanden 3x 200cc en 2x 165cc daar is hij prima tevreden mee?
Ik ben vandaag bij het cb geweest. En hun willen dat ik 4x210+7 schepjes ga geven. En mijn zoontje is nu vandaag precies 3 maanden (13 weken)
Ik vind dar behoorlijk veel! Mijn zoon zit pas sinds 3 dagen op 180 en die is 3.5 maand. Ze begon bij ons ook over 4 voedingen maar was geen noodzaak nog. Als ik werk moet hij zo vroeg de fles dus geen optie nu nog 4 flessen
4x210 is natuurlijk uiteindelijk in hoeveelheid in totaal minder dan 5x180. Hier doet hij het er erg goed op, bij 5x180 liet hij vaak wel elke fles 40-50 staan! Met 4x210 drinkt hij ze de ene dag allemaal Leeg en andere dag laat hij 50 staan. Maar goed.... Hier snachts dus vaak nog 80 extra dus dan krijgt hij gemiddeld net zoveel binnen.