draaien van buik naar rug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tara84, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn kleine man draait sinds vorige week (vijf weken oud) van zijn buik naar zijn rug. Als ik dit aan mensen vertel krijg ik verbaasde reacties. Sommigen lijken het zelfs niet te geloven. Is het echt zo vroeg? Hoe oud waren jullie kindjes toen ze van buik naar rug draaiden?

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Die van mij is morgen 7 maanden en doet het nog niet;)
    Van rug naar buik deed ie bij 4,5 maand, maar terug naar zn rug, ho maar.... dus ja ik vind het wel heel vroeg. Maar alle kindjes zijn verschilllend! Jij hebt een hele snelle, ik niet;)

3. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Mijn oudste was ook zo snel maar die kreeg intensieve therapie voor de extreme voorkeurshouding dus zijn nek en rug spieren waren snel ontwikkeld en de jongste roldt sinds een maandje of 5 van buik naar rug ik vind het wel vroeg maar is zeker mogelijk heb het zelf med gemaakt

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik geloof dat ze een maand of 4 a 5 was, dus 5 weken is wel een stuk sneller :D

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, dat is inderdaad een verschil:)! Leuk om te merken dat ieder kindje zich zo anders ontwikkelt. Hij zal er dan inderdaad gewoon vroeg mee zijn. Van rug naar buik gaat echt nog lang niet gebeuren denk ik.
    Hij houdt zijn hoofdje ook al zo'n drie weken heel goed omhoog. Soms wel tien minuten achter elkaar. Ik hoef zijn hoofdje eigenlijk helemaal niet meer te ondersteunen. Denk dat hij dus gewoon best sterk is in zijn nek/rug.

6. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    onze dochter deed dat voor het eerst net voor ze drie maanden was. Dat vonden wij al heel snel! Heeft je zoontje het sinds de eerste keer vaker gedaan? Het duurde bij onze dochter wel even voor het echt routine werd. Nu (met 4,5 maand) wordt er druk geoefend met terugdraaien. Ze heeft het al een paar keer gedaan, maar regelmatig lukt het echt niet! Met tranen tot gevolg....Ze lijkt het dan gewoon even vergeten hoe het ook alweer moest. En als ze dan al moe is van lang op de buik spelen. lukt het natuurlijk helemaal niet meer...

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ja, hij doet het regelmatig. Eigenlijk iedere keer als ik hem op zijn buik leg:D Dan draai ik hem terug en daar gaat hij weer! Na een paar keer vindt hij het niet meer leuk:D

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier met ongeveer 3 maanden. Maar na een paar weken hield ze er mee op, een tijdje later kon ze van rug naar buik en toen weer een paar weken later kon ze pas weer van buik naar rug, rond een maand of 5.

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    deed mijn dochter ook maarachteraf deed ze dat gewoon omdat haar hoofd zwaar was en ze gewoon terug draaide haha

moet je maar afwachten of t 'echt' is het echte draaien kwam uiteindelijk later

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter draait ook terug, maar pas sinds 4 maanden. Van rug naar buik ho maar :D

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Ons ventje deed dat ook heel snel, maar bleek uiteindelijk toch iets met een voorkeurshouding te maken. Na een bezoekje aan de osteopaat (voor iets anders) kwam dat er uit en duurde het weer een aantal maanden voor hij het echt deed (met 4 maanden was dat).

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste deed dit toen ze 3 weken oud was! Extreem vroeg. Dit kwam doordat ze heel erg gespannen was. Overstrekte ook veel in alle houdingen... Zo vroeg rollen kan eigenlijk alleen voortkomen uit spanningen. Hoe doet je zoontje het verder? Is hij tevreden? Hoeveel huilt hij?

Omdat onze jongste gespannen was doordat ze pijn had, zijn we naar een osteopaat gegaan. Na twee behandelingen was ze weer helemaal ontspannen en rustig. Ze heeft toen niet meer gerold tot 1,5 maand geleden. Toen was ze 6 maanden.

Onze oudste rolde ook pas met een maand of 6.

13. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    hoihoi.

Mijn mannetje presteerde dit ook al met 5 weken. Dit was omdat hij het echt niet leuk vind op zijn buik en zich omgooide. hihi

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hmmm, dat herken ik echt niet. Hij is verder erg tevreden en huilt niet veel. Ook tijdens het draaien lijkt hij het leuk te vinden, totdat hij echt moe wordt. Hij is ook echt heel sterk in zijn nekje, had jouw dochtertje dat ook?

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    een voorkeurshouding heeft hij trouwens ook niet. Ligt de ene keer op links en de andere keer op rechts.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, ja, hierin kan ik me wel vinden. Omdat hij zijn hoofd zo hoog optilt, kan ik me voorstellen dat het zo zwaar is dat de rest meedraait. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja grappig is dat he. Mijn dochter deed het met 8 weken en ik was echt stom verbaasd. 5 weken is helemaal vroeg, knap hoor! Ik vond het ideaal, ze heeft nooit de frustratie gehad dat ze niet terug kon draaien en kon ook vrij vlot de andere kant op draaien.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Kindjes verschillen inderdaad ontzettend van elkaar. Grappig is dat ze pas wat doen als ze er zelf klaar voor zijn.

Hier ook een snelle jelle. Mijn dochter kon ook zo snel draaien, kon heel snel zelfstandig zitten en loopt nu me 1 handje vast de salontafel rond en pakt dan over naar de box achter haar. Ach, ze is al 6 maanden :p werd wel eens tijd ook haha..

Bereid je maar voor op een pittig beweeglijk kindje dan!

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    \

:$ Jeetje! Die van mij is morgen 7 maanden en rolt alleen van rug naar buik. Rolt nog niet terug, zit nog niet, laat staan dat hij stapjes zet! Wat een snelle Jelle heb jij zeg!
    (hahaha! benieuwd wanneer mijn zoontje dat allemaal gaat doen)

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Iedereen kijkt er ook met verbazing naar. Ik vind het hartstikke leuk maar aan de andere kant heb ik een baby die nooit wil knuffelen, altijd oefenen oefenen oefenen. Tot ze zo overprikkeld is en ik er de hele dag zoet mee ben! Maar ze is geweldig hoor!

Grappig he dat baby's zo hun eigen tempo hebben? Heel bijzonder allemaal.. Volgende keer zou ik wel graag een echte baby willen ipv een peuter :p

Deel Deze Pagina