rara tips van het cb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamar, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ben waarschijnlijk niet de eerste maar kreeg rare tips vandaag!

    Jolijn laten keizen bij bv ah uit twee groentes..... ? Daar is ze toch veel te klein voor!
    Ze eet niet altijd zo goed haar warme eten op.....

    of ik de box nog gebruikte, anders kon hij wel als een soort straf gebruikt worden. En ja de box wordt hier met veel plezier gebruikt.

    echt raar in mijn ogen!

    Is trouwens behoorlijk ziek van haar inenting, (nog die van 11 mnd)


    Gr
     
  2. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Raarste wat ik gehoord heb bij het consultiebureau was....

    U zoon is wat aan de lichte kant.... en twee tellen erna u geeft een voeding te veel....!

    Vond ik ook erg knap.....! Spreekt elkaar toch erg tegen, niet?
     
  3. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    appart.... mijn moeder zou zeggen kiezen uit twee groentes ? je eet maar wat de pot schaft, tis hier geen hotel ;)

    als ik hier afentoe de verhalen lees mag ik in mijn handjes knijpen met ons cb...
     
  4. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Ik vind het niet zo heel erg raar :oops:
    Stijn kiest dan niet zijn groente uit maar wel wat hij op zijn brood wilt, dit doet hij al sinds hij 11 maanden is.

    Qua box gebruik vind ik het wel raar, als je kindje er nog lekker in wil spelen lekker doen, Stijn wou er helaas niet meer in toen hij rond de 12 maanden was.
     
  5. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    met het eten vind ik het niet zo raar... ticho kiest ook altijd wat hij op brood wil... qua groente ligt het er een beetje aan.. of je nog ene potje geeft of niet... daaruit mocht ticho altijd kiezen als me vriend bv tot 6 moest werken en die pas om 7 uur thuis is... dan slaapt ticho al en vroeger kreeg hij dan altijd even makkelijk een potje...

    en wat de box betrefd het is bij iedereen verschillend en het ligt aan de situatie...
     
  6. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Doe lekker wat voor jullie werkt!
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Wist niet dat je hier ook echt naar moest luisteren :)

    Voor mij is een CB iets waar mijn kindje haar inentingen krijgt en waar ik zie hoe lang ze is en hoeveel ze weegt.

    Verder is er een huisarts, mocht ik het idee hebben dat er iets mis is.

    Jij bent de mama! Je kan het 8)
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn vriendin kreeg ook zo'n mooie: "uw kind is te lang"
    "waar zullen we er wat af halen; aan de bovenkant of onderkant?"
     
  9. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    jajajaja ik heb ook zo een rare tip gehad de vorige keer...

    Ik mocht Maricha als ze haar groente op at niet complimenteren dat ze een grote meid is want dan zou ze kunnen denken dat groente vies is?

    Maar ik mocht haar wel belonen met een toetje?!?!?! Nu krijgt ze sowieso een toetje na het eten maar vondt dit zo raar...
     
  10. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht

    Hahahaha!
    Die is goed! :) :)
     
  11. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    :D
     
  12. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    hahahaha....
    En dan kunnen ze het ook nog echt serieus brengen ook he?!
    Zouden ze die onzin die ze soms vertellen ook echt geloven?!


    Volgen het CB zijn er ook maar 1 soort kinderen en dat is de "gemiddelde soort".....
    Maar hoe zouden ze op die gemiddeldes komen.....?
    Goh zal t de volgende keer eens vragen..? Zou dat misschien komen omdat kinderen verschillend van lengte en gewicht kunnen zijn.....

    En qua omgang....
    Als elk kind standaard hetzelfde was... zat er wel een gebruiksaanwijzing bij i.p.v.. een placenta.
     
  13. milika15

    milika15 Bekend lid

    13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    :) moet lachen en haaaard
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb gelukkig bijna altijd wel complimentjes gehad en gewicht en lengte kwamen precies overeen, eet en drinkt volgens schema etc.

    het enige waar ze wle is over hebben geklaagt dat was toen ze bijna 9 maanden was of ze al deed kruipen! ik zo nee nog niet ze vind het niet interessant en als ze naar voren komt hgaat dat op de billen. Hun meteen "o leg haar dan maar vaker op der buik dan gaat ze van zelf kruipen". nou mijn dochter haat buikliggen en heb dit bijna nooit gedaan omdat ze dan maar blijft huilen en zeker o deze leeftijd is omdraaien zo gedaan dus schiet er niks mee op. Ik heb dus niet geluisterd en nog geen week later kruipt ze zo weg op handjes en knietjes dus meteen goed :).
    1 week later kon ze uit der eigen zitten (bleef al wel ziten vanaf 6 maanden als je der neerzette) en werd ook gedwonge om haar op der rug te leggen.
    2 weken later stond ze en nu sinds 1 week loopt ze rond de tafel en trekt zich echt overal aan op.

    dus ik luister naar hun adviesen maar doe het op mijn eigen manier. Ze bedoelen het missschien wel goed maar bij mijn gaat zulke onzin het ene oor in een het andere uit. Nu moet ik de 19e weer en kan haar gewoon recht in der gezicht uitlachen :) wat is er leuker dan dat :). ik doe het op mijn manier en ze loopt kwa ontwikkeling gewoon op schema en met sommige dingen zelfs voor.
     
  15. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Volgen het CB zijn er ook maar 1 soort kinderen en dat is de "gemiddelde soort".....
    Maar hoe zouden ze op die gemiddeldes komen.....?
    Goh zal t de volgende keer eens vragen..? Zou dat misschien komen omdat kinderen verschillend van lengte en gewicht kunnen zijn.....

    En qua omgang....
    Als elk kind standaard hetzelfde was... zat er wel een gebruiksaanwijzing bij i.p.v.. een placenta.[/quote]

    Helemaal mee eens.... :) :)
     
  16. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    achja ik moet er ook altijd wel om lachen...Soms denk ik dat ik nog wel betere advies zou kunnen geven aan de nieuwe gebakken moeders dan de mensen die er "nu"zitten...
     
  17. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Belachelijk, beide tips!
    Ene oor in, andere oor uit!
     
  18. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Haha.
     
  19. Yep voor mij net zo..

    Het CB is om te wegen en te meten,en voor de intentingen.. De rest bepaal ik zelf wel.. Jij kent je kindje toch 100x beter dan die mutsen op het CB. (sorry kon het ff niet anders uitdrukken)

    Wat betreft de voeding zeg ik ja en amen, op wat ze "willen" horen.
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @tamar: denk je dat je daar een goed antwoord op zou krijgen? :D


    anyway.. wat wij als "sport" hebben is voor dat we naar het cb gaan... bedenken wat er deze keer niet goed zal zijn.

    maar hier inderdaad ook een keer dat ze te licht was.. maar dat we wel minder eten moesten geven :)

    en eh.. nadat we moesten vertellen hoeveel ze at op een dag (omdat ze nog steeds te licht was) kreeg ik te horen dat ik dan maar moest zorgen dat ze meer sliep
    want dan zou ze ook meer aankomen

    ik weet het niet hoor.. maar van alle dingen waar ik zelf de hand in heb... is slapen er niet eentje van :)
     

Deel Deze Pagina