Ik ga bijna werken en nu ligt er een verzoek om op mijn 3e werkdag een externe training te geven, dat betekent ong. 10 uur van huis weg. ik heb dus nog niet veel kolfervaring op het werk dan. te snel, of gewoon de gok wagen?
Ik zou het gewoon doen. Heb je thuis wel ervaring met kolven? Dan gaat het op het werk vast ook prima (mits je een goede ruimte hebt). En aangezien je iets langer weg bent: keertje extra kolven. Succes!
Is die cursus op je eigen werkplek of een andere locatie? Wel even navragen of je een goede kolfruimte op die plek hebt.
Bij mij betekende werken sowieso 10 uur van huis weg.. Maar zonder gekheid, ik zou het gewoon doen. Ik neem aan dat je thuis wel al wat ervaring hebt opgedaan met kolven? Als je zelf de training geeft, kan je ook zelf de pauzes regelen. Zorg ervoor dat je lang genoeg de tijd hebt. Na een half jaar kon ik "turbo-kolven" en had ik genoeg aan een koffiepauze van 10 minuten, maar dat had ik in de eerste week ook niet willen doen..
Informeer inderdaad even wat de mogelijkheden zijn, en geef van te voren aan wat jou planning is voor de dag. Dan kan het toch gewoon? En van 1 dagje wat minder kolven zakt de boel niet volledig in gelukkig
Wat mij helpt is lekker mijn ogen dicht doen en jezelf voorstellen dat de kleine aan het drinken is. Die van mij kan zo lief lachen als hij me aankijkt terwijl hij drinkt! Als ik me zo'n moment voor de geest haal heb ik meteen een toeschietreflex. Kan overal kolven. Dus inderdaad zou het gewoon doen! Anders probeer je het toch eens een keer eerst buitenshuis. Bij je moeder of een vriendin ofzo?
Dank voor alle reacties! Gelukkig had een andere klus vooral intern voorrang dus nog niet nodig. Wel fijn! Ik merk dat ik toch wel bang ben/het spannend vind om te werken/kolven. Het kolven lukt nog steeds niet elk moment dus lastig. Wil graag volledig bv doorgaan maar ook niet koste wat kost, 3 x kolven op een dag vind ik eigenlijk wel max... Ik hoop dat oefening kunst baart en ik ook gedreven word....a la turbo. Mijn werk is verder behoorlijk flexibel dus hopelijk lukt het....
Het is wennen, maar dat ging bij mij vrij snel. Bij mijn oudste zoon voor het eerst werken en bv gecombineerd. Ik had vrij snel routine, maar moest het wel echt plannen. Nu ook, ik word snel in de drukte van het werk meegezogen en ben zo 4 uur verder,... Ik probeer in ieder geval 2 keer te kolven. Dat levert mij net te weinig op. Maar dat vul ik aan met vriezervoorraad. Het kolven gaat best snel. Zo'n 15 minuutjes in totaal bezig met schoonmaken erbij.
Helaas is het mij nooit gelukt om voldoende te kolven als ik aan het werk was. Ik liep altijd achter de feiten aan, had net niet genoeg om aan de gastouder mee te geven..Ondanks dat de omstandigheden goed waren, ik een prima kolf had en er geen enkele vorm van tijdsdruk of iets dergelijks was. En natuurlijk ook de spray gebruikt. ik heb het op een gegeven moment los gelaten. Blijkbaar waren mijn borsten toch niet zo blij met de kolf. Mijn kids lukte het wel om genoeg er uit te halen: die groeiden prima! Mijn doel was om zoveel mogelijk er uit te halen. Maar vooral een moment om mijn borsten te stimuleren. Zodat mijn productie in ieder geval goed bleef. En dat lukte want ik heb eigenlijk bijna nooit problemen gehad op dit vlak!
inmiddels ligt er weer een nieuwe zelfde vraag. wil graag op pad dus denk dat ik het maar gewoon doe. als ik het niet probeer weet ik ook niet of het gaat.