Wanneer en vooral waarom moet je een grotere spelen gaan gebruiken? Mijn dochter is 6 maanden en heeft nog steeds een s-speen van difrax. Mag ik deze gewoon gebruiken zolang ze hier prima uit drinkt of heeft dit ook met leeftijd te maken of gaat het alleen om de snelheid qua drinken?
Als jouw dochtertje daar prima uit drinkt, lekker houden zo! Mijn jongste zoontje drinkt nog met de 0 speen van Avent.
hier heeft hij op het kdv een m-speen gekregen. met een s-speen duurde de fles daar te lang (over de 3kwartier). meneer heeft er te veel afleiding. sja, dat kan gewoon natuurlijk niet dat een leidster bijna een uur met een fles voor 1 kindje bezig is. thuis drinkt ie gewone melk uit de s, en met rijstebloem uit de m.
Ik ben met ongeveer 3 maandjes overgestapt op de m speen... Puur en alleen om het feit dat Mila ook bijna 45 minuten bezig was en teveel haar best moest doen om te drinken. Met de m speen drinkt ze nu ongeveer 210 +7 weg in 20 minuutjes.
het gaat er puur om of je kindje het nog uit de kleine speen krijgt. Als dat goed gaat hoef je niet over te stappen. Wij hebben tot 11 maanden een fles gebruikt en nooit de m nodig gehad.
overigens geven wij tegenwoordig de middagfles bij zijn broodje uit een tuitbeker, gaat prima! 's ochtends krijgt hij 5 vd 7 dagen pap uit een bordje, alleen op kdv dagen niet. en 's avonds een fles met rijstbloem (en mspeen dus). kortom, ik gebruik hier sowieso niet veel spenen meer
Als het goed gaat, zou ik het mooi zo laten! Wij zijn intussen over gegaan op de m speen, omdat we jbpm zijn gaan gebruiken. En in combinatie met omneo was het bijna niet mogelijk om iets uit de s speen te krijgen.
Mijn kinderen hebben het ook altijd bij de kleinste speen gehouden hoor. Als je kind tevreden is hoef jen iet te wisselen.