Verschil New born - Baby dry

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyp, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag ladies...

Ik vind dit niet echt een vraag voor baby-uitzet, vandaar dat ik het hier maar vraag.

Ik was net in de (buurt)supermarkt, daar hebben ze maar een compact assortiment. Ik gebruik normaal new-born maatje 2. Die hadden ze helaas niet. Alleen de baby-dry maatje 2.

Nu staat er niets op de verpakking, maar wat is eigenlijk het verschil tussen beide? Misschien een domme vraag, maar mijn man en ik komen er niet uit ;) Behalve dan dat het er anders uitziet ;) en dat er volgens mij een extra stuk stof zit bij de plasgedeelte.

Alvast bedankt!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

het honingdraad gedeelte bij de New Baby zorgt ervoor dat de dunne poepluiers beter worden opgenomen. Bij de BabyDry kan het nog wel eens zijn dat de poep minder goed word opgenomen en dus erop blijft liggen.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    de newborn zijn meer gemaakt voor de dunne ontlasting etc..Echter de babydry houden ze de nacht mee droog..

Ik vindt de baby dry fijner

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij kwamen daar pas heel laat achter:

New baby gaat goed met dunne borstvoedingspoep

Baby dry niet. De poep blijft erop (eruit ;)) drijven.

Daar kwamen wij na zo'n 2 maanden dus pas achter ;). En wij maar niet doorhebben waarom Eva de ene keer zo vaak doorlekte met Pampers en de andere keer niet :(. Toen zagen we dat de luier heel anders was! Beetje zwangerschapsdementie nog ofzo... ;)

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ow, was t daarom? :confused:
    Weet ik dat ook weer, tis wat als je daar achter komt als ze al 10 maanden is, hahaha

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha en ik dacht dat wij laat waren!:)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm ik vond die newborn sowieso niet altijd prettig
    soms had anne een heel honingraatje op dr billen staan.
    vooral als ze enkelg eplast had zegmaar

dus na een tijdje zijn wij overstapt op babydry en dat werkte prima.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmmm, dus eigelijk kan ik beter new born aan blijven houden? Ik geef bv. En inderdaad nog van die lekkere spuitluiers.

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dan is baby-dry minder geschikt voor borstdrinkende baby's? Hier erg vaak vuile luiers en dunne ontlasting na elke voeding. Ik gebruik nu de newborn (1) maar bij de volgende koop twijfel ik tussen newbaby en baby-dry, die laatste zijn in verhouding wel wat goedkoper.

10. acire

acire Fanatiek lid

sascha heeft ook altijd dunne ontlasting, maar wel flesvoeding.
    ik kom er nu ook pas achter wat het verschil is. ik koop altijd baby dry omdat er meer luieres inzitten.
    we hebben ook eigenlijk nooit dat ze doorlekt.

11. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Met maat 1 had ik ook new baby, daarna gelijk over gestapt op maat 2 baby dry.
    Frederique krijgt borstvoeding en dit gaat prima met de baby dry. Ze plast erg veel en met de baby dry blijft ze de hele nacht goed droog. Met de new born was 's ochtends steeds alles nat.
    Ze heeft trouwens ook geen rode billen ofzo met de baby dry.
    Ik denk dat het kijken is wat je zelf fijn vindt.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij borstvoeding blijft de poep altijd dun (en volgens mij blijven het toch altijd een beetje spuitluiers, ik hoor vaak heel kort pfffft en de hele luier zit vol!) en de baby dry neemt het gewoon niet op. Maar zo te lezen bij anderen weer wel. Misschien is de hoeveelheid poep daar minder ofzo? Of op een of andere manier beter op te nemen, Eva's poep is vaak nogal slijmerig.
    Wij hebben nu trouwens luiers van de Aldi, ze lekt haast nooit door, 's ochtends is ze ook nog droog en ze krijgt er geen uitslag van. En ze zijn lekker goedkoop ;).

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ben niet nieuwsgierig hoor, maar hoeveel luiers zitten er dan in zo'n pak en hoeveel kosten die dan?

(er zit er hier 1 om de hoek namelijk)

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    De baby dry zijn toch die groene verpakkingen?
    Want ik had het precies andersom.

Met de gele verpakkingen konden we hem bij elke poepbroek verschonen , dan was alles ondergepoept (hij is heel erg lang aan de dunne geweest).
    Vanaf het moment dat we die andere gebruiken blijven de kleertjes tenminste schoon :p

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    en hoe zit t dan met ide active fit? Ik had eerst altijd newborn, toen overgegaan op baby dry en nu heb ik eens active fit gekocht.....

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Active fit gebruik je wanneer kindjes beweegelijker worden. door kruipen e.d. Het rekt wat meer, dus meer compfort en de luier blijft beter zitten

17. Saskia78

wij hadden tussen newborn en babydry een hele tijd etos luiers
    die deden het ook best wel heel goed eigenlijk

tot ze op een gegeven moment "ineens" bijna elke luier lekte
    toen weer terug naar pampers (babydry deze keer) en sinds die tijd gaat het weer prima ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geloof 9,49 voor 72 stuks. Dus nog geen 13 cent per luier. Gewoon een kwestie van een keer proberen, het verschilt toch erg per kindje zoals je hier al leest ;).

19. Saskia78

per kind.. en per periode ook volgens mij

wij hadden die etos omdat de pampers steeds lekte
    later lekte de etos om de haverklap.. nu dus weer pampers zonder probleem
    tis beetje proberen :)

Deel Deze Pagina