Mijn zoon wil om de 1,5/2 uur aan de borst (ook snachts). Hij drinkt dan hooguit 5 minuten. Na een borst heeft hij voldoende en valt vaak in slaap. Vaak verslikt hij zich omdat de melk eruit spuit. Nu laat ik wat van de eerste melk in een spuugdoekje lopen, zodat hij wat rustiger kan drinken. De laatste tijd pakt hij de tepel ook niet goed. Waardoor hij klokkende geluiden maakt bij t zuigen/slikken. Als ik hem van de borst haal en opnieuw aanleg trekt hij zelf zn hoofdje weer terug zodat hij alleen de tepel in zn mond heeft (geen tepelhof). Soms drinkt hij heel onrustig, verslikt zich veel en trekt zelf zn hoofd weg en huilt dan. Hij heeft ook al meer dan een week spruw. De dokter wil hem geen medicatie geven zolang hij goede plasluiers heeft. En die heeft ie! Ik word een beetje moedeloos van het niet weten wat er aan de hand is en wat ik kan doen. Ook ervaar ik de gebroken nachten als erg zwaar. Hoe kunnen we meer rust krijgen tijdens de voedingen en langere tussenposes tussen de voedingen?
Hoe oud is je kindje? Heb je nog steeds zo'n krachtig toeschietreflex? Eerste straaltjes weg laten lopen inderdaad. Borst drogen. dan goed aanleggen. Wanneer de tepel wat aan de grote kant is kan het zijn dat je kindje terugtrekt. Hier zal het over heen groeien naar mate zijn mondje groter groeit. Wanneer je denkt aan spruw, dan alles wat met moedermelk in aanraking komt wassen op ten minste 60 graden met azijn in spoelvakje. Goed letten op hygiëne en handen wassen. Regelmatig je zoogcompressen wisselen. Evt. second opinion vragen. Om te beoordelen of je nog in je regelperiode zit (1e 6 weken ongeveer) of dat je veel productie hebt en hoe af te stemmen op je kindje kun je VBN bellen: Borstvoeding.nl | Home (dat is nu ws sneller dan met mij meerdere dagen heen en weer mailen ) Succes!